اعتماد مخاطبان، سرمایه اصلی «دنیای اقتصاد»
حسن محتشم - رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن تهران روزنامه «دنیای اقتصاد»» به‌عنوان پرتیراژترین و موفق‌ترین روزنامه اقتصادی کشور به چند دلیل عمده در این عرصه موفقیت‌های قابل توجهی کسب کرده است. استفاده از نظرات و تحلیل‌های صاحبنظران و کارشناسان تخصصی در هر حوزه اقتصادی که آگاه و مسلط به مسائل روز اقتصاد هستند و نظرخواهی از آنان یکی از این دلایل موفقیت برای روزنامه «دنیای اقتصاد» محسوب می‌شود.
همچنین صرف‌نظر از اینکه شکل ظاهری، قطع و مشخصات بصری روزنامه «دنیای اقتصاد» نسبت به سایر روزنامه‌های اقتصادی مناسب‌تر و از شرایط قابل قبول تری برخوردار است، اطلاع‌رسانی به موقع و جامع به همراه ارائه تحلیل‌های کارشناسی از اخبار اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان، از دیگر عوامل موفقیت این روزنامه در جذب مخاطبان ویژه و همچنین کسب رتبه اول در میان مطبوعات کشور است. از طرف دیگر، عبور موفق این روزنامه از فراز و فرودهای اقتصادی و سیاسی کشور طی ۱۲ سال اخیر، سابقه درخشانی را برای آن رقم زده و باعث شده هم‌اکنون «دنیای اقتصاد» از مخاطبانی یکدست و همیشگی برخوردار باشد که تعداد آنها روز به روز در حال افزایش است. این در حالی است که اگر سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان اقتصادی به این روزنامه به‌عنوان نبض اطلاع‌رسانی و منبع معتبر تحلیل‌های ناب اقتصادی کشور نگاه ویژه‌ای داشته باشند می‌توانند از تذکراتی که در قالب نظریات کارشناسی در مورد مسائل روز اقتصاد کشور در آن درج می‌شود، استفاده کنند.
آنچه مسلم است اینکه «دنیای اقتصاد» در روند 12 ساله انتشار خود تا به امروز تحلیل‌ها و هشدارهای قابل قبولی را در مورد مسائل روز اقتصاد به مسوولان ارائه کرده است اما در مورد اینکه تا چه اندازه تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران اقتصادی کشور این سیگنال‌ها را جدی گرفته و در سیاست‌ها اعمال کرده‌اند، نمی‌توان قضاوت مشخصی کرد. در ادامه روند فعالیت حرفه‌ای «دنیای اقتصاد»، حفظ اعتمادی که هم‌اکنون از ناحیه مخاطبان این روزنامه وجود دارد، مهم‌ترین تکلیفی است که می‌توان برای روزها و سال‌های بعد حیات این روزنامه، برشمرد. هم‌اکنون «دنیای اقتصاد» از ضریب قابل قبولی از اعتماد بین مخاطبانش برخوردار است که مدیران و کارکنان این روزنامه باید این اعتماد را به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه حرفه‌ای خود حفظ کرده و آن را ارتقا دهند.