سه مزیت «دنیای اقتصاد»
مهدی امیری - مدیرعامل همکاران سیستم روزنامه دنیای اقتصاد به‌عنوان یک محصول رسانه‌ای دارای ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فردی است که تمایز آن را نسبت به سایر رسانه‌های در دسترس برجسته می‌کند. نکته نخست حرفه‌ای‌گری است که در نوع ارائه محتواهای مختلف در این روزنامه وجود دارد. این حرفه‌ای‌گری از عملیات روزنامه‌نگاری مانند انتخاب تیتر، صفحه‌آرایی و انتخاب موضوعات گرفته تا فرآیندهای تولید و گسترش بحث‌های نظری، کاربردی و راهبردی امتداد پیدا می‌کند.
نکته دوم مشی علمی است که این روزنامه پیش روی تولید محتوا قرار داده و با این نگرش به موضوعات و اتفاقات اطراف می‌نگرد و آنها را پس از گذراندن از این منشور پیش روی مخاطبانش قرار می‌دهد. این تاکید علمی بر ارزشمندی و عمق مطالب مطرح شده افزوده و برای خوانندگان جدی دنیای اقتصاد یک معیار موثق و معتبر است.
نکته سوم مزیتی است که دنیای اقتصاد علاوه بر ماموریت آگاهی رسانی به آن مجهز است و آن دارا بودن ویژگی افزایش دانش مخاطبان است. در دنیای اقتصاد سبدی از اطلاعات روزانه به مخاطبان ارائه می‌شود اما این انتهای ماموریت این رسانه نیست چراکه محتوای غنی موجود در مطالب به افزایش سطح دانش مخاطبان هم منجر می‌شود.
مجموعه این موارد در کنار حفظ ثبات و یکدستی طی سال‌ها فعالیت به دنیای اقتصاد این قابلیت را داده که مراجعه به آن از جمله وظایف روزانه بسیاری از مدیران ایرانی باشد اما برای مجموعه‌ای که می‌خواهد به مرزهای محلی و منطقه‌ای بسنده نکند پافشاری روی حفظ و ارتقای کیفیت یک ضرورت است.