تخصیص اعتبار ۴۸۲ پروژه در استان

دنیای اقتصاد - استاندار خراسان رضوی از تخصیص اعتبار ۴۸۲ پروژه عمرانی این استان خبر داد. به گزارش مهر، علیرضا رشیدیان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه با وجود همه مشکلات و تنگناهای اعتباری بسیاری از مشکلات را حل کردیم، اظهار کرد: برای تعداد ۴۸۲ پروژه عمرانی تخصیص اعتبارات ۱۰۰ درصد است، همچنین ۲۹ پروژه عمرانی ارجاع شده از کارگروه تخصصی امور زیربنایی خراسان رضوی نیز به تصویب شورای برنامه‌ریزی رسید. رشیدیان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان وظیفه پیگیری و اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و نیز ستاد اقتصاد مقاومتی استان را به عهده دارند، افزود: هیچ عذری از هیچ دستگاهی برای عدم پیگیری و انجام این مصوبات پذیرفته نمی‌شود.

استاندار خراسان رضوی از کاهش نرخ بیکاری خراسان رضوی در تابستان سال جاری به ۱۲،۵ درصد خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه عملکرد تمامی دستگاه‌ها، بانک‌ها و بخش خصوصی شایسته تقدیر است. وی ادامه داد: پیگیری و اجرای مصوبات ستادهای فوق از سوی فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها برای تحقق تکمیل پروژه‌های عمرانی ضرورت دارد. رشیدیان تاکید کرد: با توجه به محدود بودن زمان استفاده از اسناد خزانه اسلامی برای پرداخت مطالبات و دیون دولت به پیمانکاران پروژه‌های عمرانی که تا پایان آبان ماه تعیین شده است، خواستار اقدام سریع دستگاه‌های اجرایی هستیم. وی با اشاره به اینکه تلاش تمامی دستگاه‌ها در اقدام به موقع منجر به امکان تامین و پرداخت بخشی از مطالبات سال‌های گذشته نیز می‌شود، عنوان کرد: این امکان فرصت مناسبی برای خراسان رضوی محسوب می‌شود تا از آن برای بدهی‌های دولت بهره ببرد و طرح‌های عمرانی را به سرانجام برساند.

استاندار خراسان رضوی عملکرد و اقدام شهرستان‌ها را در تدوین و تکمیل اسناد توسعه مناطق ضروری تلقی و اظهار کرد: اسناد از جمله سندهای زیربنایی و راهبردی برای توسعه هر شهرستان هستند، به همین دلیل فرمانداران و شوراهای برنامه ریزی باید برای تکمیل و ارسال آن‌ها به سرعت اقدام کنند. وی از اسناد تکمیلی و ارسالی ۱۶ فرمانداری خراسان رضوی خبر داد و گفت: در این خصوص بقیه شهرستان‌ها نیز باید از نظرات و توان فرهیختگان و صاحب نظران خود برای تدوین این اسناد کمک گرفته و در تکمیل سند اقدام کنند. رشیدیان در رابطه با تصویب برخی از پروژه‌های عمرانی گفت: موافقت برای احداث دو نیروگاه بادی و یک نیروگاه خورشیدی، دو طرح هادی روستایی، واگذاری زمین برای تولید محصولات بتنی مسلح، راه‌اندازی موسسه خیریه مدد کاری در نیشابور، ساخت مجتمع بین راهی درجه چهار در محور کلات و سنگان، پایانه ی خصوصی در دولت آباد و طرح جامع منطقه نمونه گردشگری پیشکوه تربت حیدریه از جمله این پروژه‌ها هستند.