گروه صنعتی سدید فخر آفرین عرصه ملی در گذر زمان
دکتر غنیمی فرد برای مقاوم کردن ستون‌های تولید در کشورمان نیاز به موسساتی داریم که بدون ادعا و با کوشش و تلاش فراوان در هر شرایطی سعی میکنند خود را پا به پای فن آوری جهان جلو ببرند. شرکت سدید از همان زمان که به عنوان شرکت پروفیل نیمه سبک در ایران فعالیت می کرد دارای این ویژگی بود که خود را در سطحی نگهدارد که مایه افتخار و اتکای صنایع کشور باشد.
حتی من بخاطر دارم که در همان سال‌های قبل از انقلاب این شرکت به کار تولید پروفیل آلومینیوم روآورده بود که درآن زمان در ایران کاملا تازگی داشت اما دیری نپایید ده‌ها تولیدکننده پروفیل آلومینیوم از قدرت 300 تن بر سانتی متر مربع تا قدرت 1200 متر بر سانتی متر مربع تاسیس شده و جامعه صنعتی ما را متحول کردند.
در آن موقع پرس‌های مثلا ۱۲۰۰ تنی توسط یک شرکت آلمانی یا یک شرکت ایتالیایی برای کشور ما ارسال می شد که قیمت آنها با چنین ظرفیتی ۵ میلیون دلار کمتر نبود ولی شرکت سدید که آن موقع به پروفیل نیمه سبک معروف بود این پرس‌ها را با قیمت مناسب تر به ترتیبی که بعد از کامل تر شدن با کلیه تجهیزاتش به پانصد هزار تومان بیشتر نمی رسید ،تولید کرد و اکنون بیش از ۱۵ پرس از سری پرس‌های فوق آن ایام به کار مشغول است .
علاوه بر آن شرکت سدید کارهای بسیاری ارزنده ای انجام داده است مسائلی که شاید در گذشته مجبور بودیم از کارشناسان خارجی برای انجام آنها بهره بگیریم اما در حال حاضر شرکت سدید انجام آنها را با موفقیت پشت سر گذاشته است.مثلا اتاقکی که در بالای برج میلاد با سازه فلزی انجام شده توسط کارشناسان گروه صنعتی سدید صورت گرفته و این مایه افتخار ملی است.
اگر بخواهم یکایک فعالیت‌های این شرکت را نام ببرم از حوصله بحث ما خارج است اما چنین سازمان‌هایی که اشتغال زایی زیادی ایجاد می کنند نبایستی مجبور به پرداخت مالیات و بهره بانکی باشند و باید حمایت شوند تا ما را در ارتقاء سطح فن آوری کشور تقویت کنند.
* رئیس سابق خانه صنعت و معدن تهران