استاندار خراسان رضوی گفت: توجه به محیط‌زیست لازمه حرکت به سمت توسعه پایدار است و در این راستا نیازمند عزمی ملی هستیم. به گزارش مهر، علیرضا رشیدیان در مراسم روز درختکاری که در مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: همه به اهمیت درختکاری در دنیای امروز که در حال حرکت سریع به سمت صنعتی شدن است، آگاه هستیم. وی با بیان اینکه طرح توسعه در جهان بدون پیوست محیط‌زیستی معنا ندارد، گفت: در ایران هم باید مباحث محیط‌زیستی در طرح‌ها و پرو‌ژه‌های شهری لحاظ شود.
استاندار خراسان رضوی یکی از مطالب مهم برای تداوم زندگی انسان‌ها را هوای پاک و خاک سالم عنوان کرد و گفت: دولت و شهرداری در زمینه ‌کاشت درخت و گسترش فضای سبز به تنهایی نمی‌تواند وارد عمل شود و مشارکت مردم در آن باید شاخص‌تر باشد. وی افزود:‌ خیران همیشه پشتیبان دولت بوده‌اند و باید در بحث توسعه فضای سبز و برای هوای سالم جامعه کمک کنند و موقوفاتی برای کاشت درختان مثمر و غیرمثمر در استان قرار دهند.
رشیدیان به لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه اشاره کرد و گفت:‌ مردم یاد بگیرند که در خانه و هر فضایی که امکان کاشت درخت هست برای توسعه فضای سبز اقدام کنند. وی با قدردانی از زحمات فعالان عرصه توسعه پارک‌ها و فضای سبز گفت: باید به نحوی مدیریت کنیم که هرشخصی بتواند با طی مسافت کوتاه از فضای سبز استفاده کند و برای رسیدن به این مهم هنوز راه درازی در پیش داریم.
رشیدیان در خصوص فضای سبز مبادی ورودی شهر گفت:‌ باید پیگیری‌های مداوم صورت گیرد، در سفر رئیس‌جمهور مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای فضای سبز حاشیه شهر تخصیص داده شده که امیدواریم کمربند سبز هرچه زودتر ایجاد شود و به تنفس شهر کمک کند.