طراحان، طراحان
گاه ردپای یک پیرمرد شما را به یک منتخب میرساند. این هفته برای بازدید از نمایشگاه «طراحان، طراحان» به گالری «طراحان آزاد» رفتم. در حال دیدن آثار با یکی از دوستان نقاش بودیم که او گفت: کارها به نظر آشنا میآیند و با اندکی تامل حدس زدیم که پیرمرد نقاشیهای «نگار جهانبخش» همان پیرمردی است که در سال ۸۹ به عنوان منتخب نسل نو معرفی شد. با دیدن پوستر شکمان به یقین تبدیل شد. حضور پیرمرد در آثار جهانبخش مستمر و معنادار است. به بیان دقیقتر حضور مستمر این شخصیت در آثار او، آن هم در مدت چند سال، بیش از هرچیز مخاطب را به سمت زبان نمادین و نشانههای رمزآمیز تصویری سوق میدهد، نشانههایی که میل زیادی به تاویل و تفسیر در ذهن مخاطب دارند.
گاه ردپای یک پیرمرد شما را به یک منتخب میرساند. این هفته برای بازدید از نمایشگاه «طراحان، طراحان» به گالری «طراحان آزاد» رفتم. در حال دیدن آثار با یکی از دوستان نقاش بودیم که او گفت: کارها به نظر آشنا میآیند و با اندکی تامل حدس زدیم که پیرمرد نقاشیهای «نگار جهانبخش» همان پیرمردی است که در سال ۸۹ به عنوان منتخب نسل نو معرفی شد. با دیدن پوستر شکمان به یقین تبدیل شد. حضور پیرمرد در آثار جهانبخش مستمر و معنادار است. به بیان دقیقتر حضور مستمر این شخصیت در آثار او، آن هم در مدت چند سال، بیش از هرچیز مخاطب را به سمت زبان نمادین و نشانههای رمزآمیز تصویری سوق میدهد، نشانههایی که میل زیادی به تاویل و تفسیر در ذهن مخاطب دارند. به طور مثال در یکی از آثار او پیرمرد در اتاق روی زمین نشسته و روزنامهای را برای خواندن روی پای خود قرار داده و همزمان تلویزیون روبهروی او در حال پخش برنامه است. اتاقی که پیرمرد در آن نشسته اتاق کوچکی است و این را از نحوه قرارگیری لباسها و اشیای موجود در تصویر میتوان فهمید. نگار جهانبخش نقاشی است که مفهوم سهم بهسزایی در شکل گیری عناصر تصویری اش دارد و این موضوع باعث شکل
گیری روایتی منسجم در آثارش شده است.
ارسال نظر