ایده‌‌های نوآورانه را در همراه اول ثبت کنید
اگر ایده‌‌ای دارید که می‌‌خواهید به نام خودتان آن را به ثبت برسانید، پرتال ارزیابی و انتخاب ایده‌‌های برتر همراه اول گزینه خوبی برای شماست.

این پرتال که از سال گذشته با آدرس www.mci.ir/mci-innovation کار خود را آغاز کرده است، در واقع فرآیند ارزیابی، اولویت بندی و انتخاب ایده‌‌های برتر را انجام داده و در حال حاضر تنها درگاه جمع‌‌آوری ایده در همراه اول است که در آن انتخاب ایده‌‌های برتر و نوآورانه از طریق روش تلفیقی AHP/SAW انجام می‌شود.

روش کار در این پرتال به این شکل است که به هر ایده بعد از ثبت در آن، یک کد پیگیری برای اطمینان از ثبت شدن آن اختصاص پیدا کرده و سپس در فاز صفر ارزیابی مقدماتی انجام می‌‌شود. در صورت پذیرش ایده در این فاز، صاحب ایده فرم B.M را تکمیل کرده و آن را به اداره کل نوآوری و توسعه کسب و کار ایمیل می‌‌کند. در فاز اول گروه‌‌های ارزیابی این فرم را بررسی کرده و در نهایت آن را تایید می‌‌کنند. در صورت تایید ایده در این فاز، هماهنگی‌‌های لازم برای حضور صاحب ایده جهت رفع ابهامات احتمالی موجود در فرم B.M انجام می‌‌شود.

به این ترتیب فاز سوم آغاز شده و مکاتبات با ادارات مختلف انجام شده و در صورت نیاز جلساتی برگزار می‌‌شود تا اطمینان لازم از جهت نوآورانه و خلاقانه بودن ایده حاصل شود. در این مرحله گروه‌های چهارگانه تخصصی ارزیابی شامل گروه فنی، اقتصادی، بازار و ادراک عمومی در حوزه مربوط به خودشان به ایده‌‌های دریافتی امتیاز می‌‌دهند و در نهایت با در نظر گرفتن مجموع امتیازات داده شده به هر ایده و با توجه به 17 معیار ارزیابی، ایده‌‌های برتر اولویت بندی شده و برای فاز پایلوت انتخاب می‌‌شوند.

سیاست کلی اداره کل نوآوری و توسعه کسب و کار این است که به ایده‌‌های منتخب و یا آن‌‌هایی که نوآورانه بوده اما امتیاز لازم برای انتخاب نهایی را کسب نکرده‌‌اند، برای تشویق پاداش اهدا شود.

برگزاری استارت‌‌آپ تلنت در نمایشگاه تلکام
یک خبر خوب و جالب برای علاقمندان به رویدادهای مربوط به کارآفرینی و استارت‌‌آپ‌‌ها؛ اداره کل نوآوری و توسعه کسب و کار همراه اول تصمیم دارد با مشارکت مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف رویداد استارت‌‌آپ تلنت را مطابق با استانداردهای مربوط به رویدادهای استارت‌‌آپ ویکند برگزار کند. این برنامه از روز اول برگزاری نمایشگاه تلکام یعنی چهارم مهر ماه همراه با دو سخنرانی کلیدی آغاز می‌‌شود و در نهایت در روز هفتم مهر ماه با انتخاب سه طرح برتر و دو سخنرانی کلیدی دیگر به پایان می‌‌رسد.
اطلاع رسانی درباره برگزاری پیش رویداد در جوامع کارآفرینی استان تهران، دانشگاه صنعتی شریف، مرکز فناوری پردیس و شرکت همراه اول با استقبال خوبی مواجه شد، تا جایی که در طول دو روز 1400 نفر با ارسال ایمیل درخواست شرکت در این رویداد را داشتند. با این حال اما به خاطر کمبود فضا و زمان لازم، تنها به 800 نفر از این تعداد پیامکی برای ثبت ایده‌‌هایشان در پرتال همراه اول ارسال شد. از سایر افراد علاقمند هم با ارسال آدرس محل برگزاری جهت حضور دعوت به عمل آمد.

پیش رویداد استارت‌‌آپ تلنت هم در روز هجدهم شهریور ماه 1394 با حضور 400 شرکت کننده برگزار شد که از این میان 120 ایده قابل بررسی انتخاب شد. ایده‌‌های دیگر هم همزمان در پرتال نوآوری ثبت شد تا تیم نوآوری بعد از بررسی ایده‌‌های دریافتی، 50 ایده را برای شرکت در رویداد استارت‌‌آپ تلنت نمایشگاه تلکام انتخاب کند. در نهایت با صاحبان ایده‌‌های برگزیده برای شرکت در رویداد اصلی تماس گرفته شده و از آن‌‌ها دعوت به عمل می‌‌آید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌‌تواند به ماکروسایت رویداد استارت‌‌آپ تلنت به آدرس http://www.mci.ir/t-s-u-t-mci
مراجعه کنید.