اثرگذاری بر سیاست‌ها
دکتر محسن رنانی - عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان بسیار ارزشمند است که یک روزنامه اقتصادی متعلق به بخش خصوصی توانسته است سالیان درازی بپاید و به پرتیراژترین روزنامه تبدیل شود. این هم نشان از انسجام فکری و تلاش عملی و هدف‌گیری‌های درست تیم گرداننده این روزنامه دارد و هم نشان از اینکه امروز مساله اول جامعه اقتصاد است و دغدغه‌های اقتصادی باعث توجه جدی به روزنامه‌های جدی در حوزه اقتصاد شده است.
به نظر می‌‌‌رسد «دنیای اقتصاد» در دولت نهم و دهم هم مورد توجه سیاست‌گذاران بوده است چون بسیاری از نقدهای اقتصادی منتقدان را منتشر می‌‌‌کرد و هم اکنون که بسیاری از سیاست‌گذاران اقتصادی از همفکران یا همکاران سابق این روزنامه هستند بسیار اثرگذار است و می‌‌‌تواند تاثیرات بیشتری بر سیاست‌ها داشته باشد.
به گمانم این روزنامه در دوره جاری اثر‌گذارتر است و می‌‌‌تواند در اصلاح تصمیمات و سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم جدی‌تر عمل کند و به همین دلیل باید بکوشد ضمن حمایت کلی از فعالیت‌ها و تلاش‌های اقتصادی که در دولت انجام می‌‌‌شود، نظرات منتقدان از همه طیف‌ها را جدی‌تر و گسترده‌تر منتشر کند تا احتمال اتخاذ سیاست‌های خطا را کاهش دهد.