استاندارد، کلیدی برای باز کردن قفل‌های اقتصاد است
نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل آباد با اعتقاد بر اینکه استاندارد کلیدی برای باز کردن قفل‌های اقتصادی است، اظهار داشت: استاندارد در رشد، سلامت، تولید، اشتغال، عزت و آبروی کشور نقش آفرینی می‌کند و استاندارد در واقع کلیدی برای باز کردن قفل‌های اقتصاد است که می‌تواند به خوبی آن حوزه را مدیریت کند. محمد اسماعیل نیا، نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در ارتباط با موضوع استاندارد گفت: استاندارد یکی از مهمترین بحث‌های کشور است که می‌تواند ما را به سمت توسعه سوق دهد بطوریکه اگر فرهنگ استاندارد سازی و فرآیندهای آن را ایجاد نکنیم و جامعه آن را به طور کامل درک نکند، نمی توان کشور را به خصوص در حوزه اقتصاد مدیریت کرد. وی افزود: باید در بخش اقتصاد به استاندارد بیشتر توجه کنیم و به آن اهمیت دهیم، در اینصورت است که در صادرات و در حوزه رقابت می‌توانیم گامهای موثری برداریم.
دبیر اول کمیسیون کشاورزی در پاسخ به این سؤال که آیا با تقویت استانداردها می‌توان امنیت را به جامعه برگرداند، عنوان کرد: اگر در حوزه امنیت استاندارد نباشد، در بسیاری از بخش‌ها مانند مواد غذایی و دارو که با سلامت جامعه در ارتباط است نیز سلامت جامعه به خطر می‌افتد. یکی از مهمترین شاخص‌ها به لحاظ کمی و کیفی همین امنیت است که باید در بحث استاندارد جستجو شود.
وی با اشاره به اهمیت نقش استاندارد، اظهار داشت: اگر کیفیت کالایی توسط سازمان ملی استاندارد ایران تایید شود، امنیت استفاده از آن محصول نیز مورد تأیید قرار گرفته است. بنابراین استاندارد نقش عمیقی دارد و سازمان ملی استاندارد ایران باید توجه داشته باشد تا مبادا این برند و آبرو مخدوش شود.