تخصصی و کاملا حرفه‌ای
حسن خوشپور - مدیرکل سابق دفتر امور بنگاه‌ها و خصوصی‌سازی سازمان مدیریت زمان زیادی از انتشار روزنامه دنیای اقتصاد نمی‌گذرد. روزنامه‌ای که گفتاری تخصصی و کاملا حرفه‌ای را برای بسیاری از عموم مردم قابل استفاده کرده است و این خصیصه‌ای ارزشمند است. رشد کیفی و افزایش مخاطبین روزنامه با توجه به عمر نسبتا کوتاه آن، یک موفقیت بزرگ است. اطلاعات و اخبار روزنامه دنیای اقتصاد می‌تواند مرجع و قابل اتکا باشد. تهیه و جمع‌آوری، سازماندهی و انتشار این اطلاعات نیازمند فرآیندها و سامانه‌های دقیق و جامع است. روزنامه دنیای اقتصاد فقط خبر منتشر نمی‌کند، نشریه‌ای علمی هم هست.
اگر فعالیت روزنامه دنیای اقتصاد، اجتماعی - فرهنگی طبقه بندی شود، یک بنگاه اقتصادی در جست‌وجوی سود، این فعالیت‌ها را به اجرا در می‌آورد. در ایران فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به بهانه سلامت و صداقت از انگیزه‌های سودآوری و انتفاع دور می‌شود. به‌نظر می‌رسد روزنامه دنیای اقتصاد یکی از معدود بنگاه‌های اقتصادی است که کار حرفه‌ای روزنامه نگاری را به‌طور اقتصادی اداره می‌کند. بنابراین مدیریت روزنامه به لحاظ روزنامه نگاری کاملا حرفه‌ای و از نظر بنگاهداری اقتصادی هم کارآ است. کمتر مشاهده شده که روزنامه دنیای اقتصاد نظیر بسیاری دیگر از روزنامه‌های داخلی و خارجی، از طریق انتشار اخبار و اطلاعات خاص و منحصر بفرد خواننده و مخاطب را جذب کند، این روزنامه با اعتماد به نفس و در یک فضای کاملا آرام و با ثبات، نیازهای مخاطب را پاسخ می‌دهد و بنابراین درگیر در هیجانات و فراز و نشیب‌های جامعه که مخصوصا در ایران بسیار شکل می‌گیرد، نمی‌شود. خوانندگان روزنامه دنیای اقتصاد کمتر احتمال می‌دهند که روزنامه توقیف شود.
تنوع مطالب و اطلاعات روزنامه دنیای اقتصاد مطلوب است و طی دوره فعالیت خود ارتقا و افزایش هم یافته است. در تولیدات روزنامه (به روش‌های مختلف) طیف وسیعی از خوانندگان نیازهای اطلاعاتی خود را پیدا می‌کنند. خریداران محصول اعم از کالا و خدمت، بازاریابان، دانشجویان، مدیران در بخش‌های دولتی و خصوصی، گردشگران، سیاستمداران و... می‌توانند نیازهای خود را از این روزنامه تأمین کنند.
معمولا صفحه ۸ روزنامه خلاصه‌ای از اطلاعات و اخبار سیاسی، اقتصادی، به‌طور کامل است. برای افرادی که به دلیل محدودیت فرصت و یا کمی حوصله و نوع سلیقه، تمایل به دریافت اخبار خلاصه شده و کامل را دارند این صفحه بسیار مفید است. به‌نظر می‌رسد محتوای این صفحه انگیزه گروه عظیمی از مخاطبان را برای مطالعه روزنامه افزایش می‌دهد. چون استعداد توسعه کیفی و رشد کمی برای روزنامه اقتصاد به‌مراتب وجود دارد، مدیران روزنامه می‌توانند حوزه‌های دیگری را هم به مجموعه مطالب روزنامه به‌طور تخصصی و مستمر بیفزایند. مطالبی در حوزه‌های شهر(مدیریت شهری - اقتصاد شهری - شهرشناسی و...)، بهداشت وسلامت (اقتصاد سلامت، اقتصاد درمان و...) و تاریخ سیاسی، بسیار ارزشمند است و تنوع مطالب را زیاد می‌کند. البته روزنامه در این حوزه‌ها بسیار مطلب منتشر کرده است ولی می‌توان بخش یا بخش‌های خاصی نظیر بخش مستقل گردشگری که در حال حاضر وجود دارد، به مجموعه مطالب روزنامه اضافه کرد.
نویسنده این یادداشت برای مدیران، خبرنگاران و تمام دست‌اندرکاران روزنامه دنیای اقتصاد آرزوی موفقیت می‌کند و سالگرد تولد روزنامه را به همه آنان تبریک عرض می‌کند.