روزنامه آرمان با انتشار گفت‌وگویی از سیدحسن رسولی، عضو شورای راهبردی اصلاح‌طلبان و استاندار اسبق خراسان، نوشت: عهدشکنی تعدادی از دوستان موردحمایت ائتلاف، باعث کاهش اعتبار و اثربخشی خط‌مشی اصلاح‌طلبان نخواهد شد. صحیح دانستن سیاست‌های راهبردی انتخاباتی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت نافی بی‌توجهی به عهدشکنی بیش از ۷۰ نفر از منتخبان موردحمایت این ائتلاف نیست.

رسولی با بیان اینکه با توجه به فضای عمومی حاکم بر کشور استراتژی اصلاح‌طلبان باید در راستای تامین منافع ملی باشد، اظهار کرد: به‌عبارت دیگر حفظ و برقراری تفاهم و نزدیکی بین جریان‌های سیاسی داخلی، جهت‌گیری و راهبرد صحیح است. او افزود: نتیجه به‌دست آمده انتخابات هیات رئیسه موقت - به‌خصوص درباره عدم‌همراهی تعدادی از اعضای فراکسیون امید که حدس می‌زنم از دوستان نیروهای اصولگرا و معتدل مورد حمایت بودند- در جای خود باید مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. این عضو بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: حمایت لیست امید از اصولگرایان معتدل درواقع اتخاذ استراتژی آرامش‌بخش و وحدت‌آفرین توأم با اصول اخلاقی بود، این حمایت صرف‌نظر از دستاوردهای کوتاه‌مدت آن، نه تنها از منظر کمک به منافع ملی بلکه از جهت تقویت اصول و پایه‌های اصلاح‌طلبی اقدام پسندیده و به‌جایی است.

ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی

روزنامه ایران نوشت: یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی اعطا می‌شود. راضیه علیرضایی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تفاهمنامه‌ای بین این سازمان وخانه صنعت استان با هدف عارضه‌یابی واحدهای تولیدی به امضا رسیده و این تسهیلات به دنبال انعقاد این تفاهمنامه پرداخت می‌شود. واحدهای تولیدی برای دریافت این تسهیلات باید در سایت اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت با نام«بهین یاب» ثبت نام می‌کردند. با بررسی واحدهایی که در این سایت ثبت نام کرده‌اند، در مرحله نخست، ۵۸ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: ۲۲۵ واحد در سایت «بهین یاب» ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۸۰ واحد که دارای مشکل بودند شناسایی شده‌اند. ۴۵ درصد این واحدها مشکل نقدینگی، ۲۲ درصد مشکل با دوایر دولتی، ۱۶ درصد معضل مدیریتی، ۱۱ درصد ضعف در زنجیره تولید و ۶ درصد هم مشکل در تأمین مواد اولیه داشتند. همچنین علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی هم در این رابطه مساعدت بانک‌ها را در رفع بدهی واحدهای تولیدی خواستار شد و گفت: اگر جرایم دیرکرد بدهی این واحدهای تولیدی بخشیده و بدهی‌ها تقسیط شود، استانداری بیشترین کمک را برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان خواهد داشت. برای تأمین سرمایه در گردش و منابع مالی موردنیاز قطعه‌سازان، قراردادهای خوبی بین شرکت‌های نیازمند قطعات با واحدهای قطعه‌ساز درحال انعقاد است که بخش عمده‌ای از کمبود منابع مالی و نقدینگی آن‌ها را برطرف و برای دست‌کم ۱۰۰ نفر به‌صورت ثابت اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند. هم‌اکنون ۳۵۰ واحد قطعه‌سازی خودرو درخراسان رضوی فعالیت می‌کنند که این تعداد ۷/ ۵ درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند.