کسب افتخار برند ارزشمند ایران توسط بیمه پارسیان
در دهمین جشنواره قهرمانان صنعت، عنوان برند ارزشمند ایرانی با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره به بیمه پارسیان تعلق گرفت. به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل بیمه پارسیان؛دهمین جشنواره قهرمانان صنعت که با حضور جمع کثیری از مسئولین و مقامات کشوری و همچنین مدیران عامل و کارشناسان بخش خصوصی صنایع مختلف کشور در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزارشد وضمن تقدیر از خانواده های معظم چند شهید در عرصه دفاع مقدس و نیز خانواده‌های معظم شهیدان هسته ای کشور، سازمان های برتر در بخش‌های مختلف حایز در یافت عناوین مختلفی شدند که در این میان تندیس جشنواره و لوح تقدیر برند ارزشمند ایرانی به آقای هادی اویارحسین مدیرعامل و عضوهیأت مدیره بیمه پارسیان اهدا گردید.
این جشنواره هر سال با هدف معرفی توانمندی های صنعتی و اقتصادی کشور و شناساندن صنایع فعال و سرآمد در بخش های مختلف برگزار و با استقبال بسیار خوبی از سوی مدیران صنایع دولتی و خصوصی مواجه می گردد. خبرنگاردنیای اقتصاد درخصوص کسب جایزه برند ارزشمند ایرانی توسط بیمه پارسیان گفتگویی را با هادی اویار حسین مدیرعامل این شرکت انجام داده است که درادامه می آید.

از برگزاری جشنواره قهرمانان صنعت رضایت دارید؟ برای برگزاری بهتر آن چه پیشنهادی دارید؟
جشنواره قهرمانان صنعت که امسال دهمین دوره برگزاری خود را پشت سر گذاشت، فرصت مناسبی است که کارآفرینان و موسسات برتر حوزه‌های مختلف گرد هم آمده و ضمن تقدیر از برترین‌های هر حوزه، به تبادل نظر در زمینه‌های همکاری مشترک پرداخته و زمینه را برای رشد و توسعه روزافزون صنایع مختلف کشورمان فراهم آورند. رویکرد جشنواره در تقدیر از بخش‌های دولتی که بیشترین همراهی را با موسسات خصوصی داشته‌اند و معرفی بخش‌های برگزیده خصوصی اقدام مثبتی است که جا دارد از تمامی دست‌اندرکاران این کار بزرگ سپاسگزاری نماییم. همچنین اختصاص عنوان قهرمان قهرمانان به چهره‌های ملی که سال‌ها برای سربلندی کشور، مجاهدت و ازخودگذشتگی کرده‌اند، حرکتی ارزشی و قابل ستایش میباشد.
پیشنهاد می‌گردد، جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم، تمامی حوزه‌های مختلف صنعت، در ارزیابی‌ها به تفکیک مشخص شده و در هر حوزه یک موسسه به عنوان برگزیده انتخاب گردد.
یکی از اقدامات مهم این جشنواره طرح موضوع ارزشگذاری برند است، ارزشگذاری برند چه اهمیتی برای شرکت ها و مشتریان دارد؟
در یک بازار بسیار بزرگ و پیچیده، برند میانبری در فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده می باشد. در مواجهه با محصولاتی مشابه، مصرف‌کنندگان غالباً برند‌هایی را انتخاب می‌کنند که آن را می‌شناسند و محترم می‌شمارند. بیمه اولاً به دلیل اینکه یک خدمت است و در نتیجه یکی از ویژگی های ان غیر ملموس بودن می باشد و از طرف دیگر به دلیل اینکه درک قوانین بیمه ای و شرایط عمومی بیمه (که در بیمه نامه ذکر می شود) برای احاد مردم به راحتی ممکن نیست و همچینن به دلیل شباهت زیاد خدمات بیمه ای که شرکت های بیمه ای ارائه می کنند ارزش برند معیار مهمی برای تصمیم گیری مشتریان می باشد.
از مزایای داشتن یک برند برتر می توان به وفاداری مشتریان اشاره نمود. در صنعت بیمه وفاداری بیمه گذاران پایین می باشد. لذا تلاش جهت بهبود تصویر برند می تواند وفاداری بیمه گذاران را افزایش دهد. گام اول بهبود هر امری شناخت وضعیت موجود آن می باشد لذا گام اول بهبود برند، تعیین ارزش فعلی برند می باشد
از طرف دیگر برند قوی بر دیگر جنبه های کسب وکار نیز تاثیر گذار است. برای مثال شرکتهایی با نام تجاری قوی بهتر می توانند نخبگان را جذب کنند.
ویژگی خدمات بیمه ای شما در مقایسه با بیمه های مشابه چیست؟
شرکت بیمه پارسیان با توجه به سنجش رضایت مشتریان که هر ساله انجام می شود تلاش می کند تا نیازهای مشتریان خود را شناسایی نموده و خدمات رسانی خود را متناسب با نیاز مشتریان تعدیل نمایید. شرکت بیمه پارسیان بر آن است تا تعدیل روش های تبلیغاتی و بازنگری در محتوی کلیه تبلیغات به یکی از دغدغه های اصلی مشتریان که همانا اطلاع رسانی است پاسخ دهد. از طرف دیگر یکی دیگر از دغدغه های مشتریان سرعت و دقت فرایند خدمات رسانی است که شرکت بیمه پارسیان با تلاش در جهت سیستمی سازی فرایند های خدمات رسانی و حتی حرکت به سوی تجارت الکترونیکی به این نیاز مشتریان نیز پاسخ دهد. از دیگر دغدغه های مشتریان دسترسی به شعب و نمایندگی های مجاز شرکت بیمه پارسیان می باشد شرکت بیمه پارسیان با جذب بیش از ۲۰۰۰ نماینده و قرار دادن اطلاعات تماس آنها (اعم از GPS) در سایت و ابزارهای ارتباطی دیگر تلاش کرده تا این امکان را در اختیار کلیه مشتریان قرار دهد تا از خدمات بیمه ای این شرکت در سهل‌ترین روش ممکن و با کمترین زمان ممکن دسترسی یابند
آیا خدمات و تسهیلات ویژه ای برای صنعت و تولید در نظر گرفته اید؟
در حوزه B۲B، با توجه به اینکه صنعت نفت به عنوان تامین کننده اصلی درآمدهای ارزی کشور و درآمدهای دولت یکی از بزرگترین و مهم ترین صنایع تاثیرگذار بر اقتصاد کشور است. براین اساس بیمه پارسیان به منظور افزایش ظرفیت داخلی در پذیرش بیمه های انرژی و ارائه خدمات مشاوره مدیریت ریسک در این حوزه از ابتدای سال ۱۳۹۲ اقدام به تاسیس مدیریت تخصصی بیمه های نفت و انرژی نموده است.
شرکت بیمه پارسیان در راستای خدمات رسانی بهتر به مشتریان حقوقی در سایر صنایع اقدام به راه اندازی واحدی تحت عنوان مدیریت فروش و امور مشتریان نموده که این واحد موظف است ضمن شرکت در مناقصات، اقدام به ارائه خدمات و پکیج های بیمه ای متناسب با نیاز هر یک از مشتریان حقوقی نماید به نحوی که تمامی نیازهای بیمه ای و ریسک های مشتری را با مناسب ترین نرخ پوشش دهد. همچنین این واحد طی طرح مشتریان VIP اقدام به ارائه خدمات خاص به مشتریان بزرگ اعم از (حقیقی و حقوقی ) می نماید.
در حوزه B۲C نیز امکانات متنوعی ایجاد شده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود.
مشتریان با مراجعه به وبگاه شرکت می توانند استعلام حق بیمه در رشته های مختلف نظیر بدنه، ثالث و آتش سوزی و ... دریافت نمایند. همچنین امکان خرید الکترونیکی بیمه نامه ها در رشته های شخص ثالث، الحاقیه های مازاد تعهدات (افزایش دیه)، حوادث دفترچه ای و آتش سوزی دفترچه‌ای از طریق سایت شرکت فراهم می باشد.
همچنین آحاد مردم می توانند با نصب نرم افزار چتر همراه پارسیان بر روی گوشی ها و تبلت های اندرویدی از مجموعه ای از خدمات بیمه پارسیان نظیر اطلاع از انواع بیمه نامه ها ، استعلام بیمه، پیدا کردن نزدیک ترین نمایندگی و پرداخت حق بیمه استفاده نمایند و بیمه گذاران محترم شرکت بیمه پارسیان نیز می تواند علاوه بر مزایای ذکرشده سوابق بیمه نامه خود را نیز مشاهده نمایند.
شرکت بیمه پارسیان با راه اندازی پورتال بیمه شدگان درمان برای تمامی دارندگان بیمه تکمیلی درمان پارسیان این امکان را فراهم نمود که تا دارندگان بیمه تکمیلی درمان پارسیان از طریق سایت شرکت هزینه های پزشکی خود را پیگیری نمایند.
خدمت جدید ی که به تازگی توسط شرکت بیمه پارسیان به مشتریان ارائه شده است سیستم USSD می باشد،‌ با راه‌اندازی سیستم USSD، بیمه گذاران می توانند با شماره گیری #۷۰۱* از خدمات بیمه ای نظیر استعلام مشخصات بیمه نامه و پرداخت اقساط بیمه نامه خود استفاده کنند.