تشریح افــق فعالیت گروه صنعتی ســدید
سید حمید عطایی مدیرعامل گروه صنعتی سدید با اشاره به دستاورد‌های نیم قرن تلاش در این شرکت گفت:« منابع انسانی والاترین سرمایه سازمان بوده و با بهره‌گیری از کارکنانی متخصص، کارآمد و دارای وجدان کاری بالا، شایسته، وفادار و امانت‌دار و با رشد قابلیت‌های آنها و جلب مشارکتشان درکلیه امور؛ شاهد ارتقاء و موفقیت روزافزون سدید خواهیم بود.
وی اظهار داشت: می‌بایست به ارزش‌های اسلامی ‌و اجتماعی احترام گذاشت و به استانداردهای زیست محیطی پایبند بود.
عطایی همچنین بر بازدهی مالی به سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت تاکید کرد و گفت: بازدهی مناسب به سهامداران حقیقی و حقوقی و سایر ذی نفعان گروه یکی از اصول اولیه این شرکت است.
وی همچنین تصریح کرد: به‌کارگیری فناوری‌های نوین، نوآوری، مدیریت روزآمد و بهبود مستمر فعالیت‌ها، طی چند سال آتی؛ گروه صنعتی سدید را قادر می‌سازد تا ضمن حفظ موقعیت خود به عنوان شرکتی تراز اول در اجرای پروژه‌های پیمانکاری عمومی، بازرگانی، فولاد و نفت و گاز، انرژی و رهبری بازار تولید لوله‌های قطور فولادی در کشور و منطقه؛ همسو با فرآیند جهانی شدن اقتصاد، با تنوع محصولات و خدمات خود؛ حضور مستمر در بازارهای بین‌المللی را مدنظر قرار دهد و این موقعیت را در عرصه جهانی به منصه ظهور برساند.»
وی تمرکز بر فعالیت‌های کارخانجات و شرکت‌های گروه صنعتی سدید و حضور در صنایع بالادستی و پایین دستی نفت و گاز،تشکیل EPC در زمینه نفت و ‌گاز و پتروشیمی‌و خطوط انتقال را از اهداف کیفی اسن شرکت اعلام کرد.
همچنین توسعه قلمرو جغرافیایی بازار محصولات و خدمات و حضور در بازارهای جهانی و منطقه و ارتقای سطح قابلیت‌های سازمانی وبهره گیری از فرصتهای حاصل از عرضه سهام شرکت‌ها در قالب اصل ۴۴ و جذب سرمایه‌گذران خارجی جهت حضور در پروژه‌های مختلف را از دیگر اهداف سدید برشمرد.
عطایی با تاکید برمدیریت و اداره سیستماتیک شرکت‌های تابعه توسط هولدینگ، تدوین و نظارت و همکاری در تدوین برنامه راهبردی شرکت‌های تابعه را از اصول اولیه شرکت دانست.
وی همچنین بر صادرات بخشی از تولید لوله‌های قطور فولادی به خارج از کشور و مشارکت یا سرمایه گذاری در زنجیره تامین تولید لوله‌های قطور از جمله تامین ورق‌های فولادی نیز تاکید کرد و گفت:توسعه نظام ارتباطات گروه با محافل علمی، سندیکاها ، انجمن‌ها، دستگاه‌های دولتی و نهادهای قانون‌گذاری در داخل و خارج به صورت سیستماتیک و رشد قابلیت‌های نیروی انسانی، ایجاد نظام ارزیابی میزان رضایت مشتریان ،تکمیل سبد کالاهای مورد نیاز نفت و گاز مطابق با استاندارد‌های جهانی و تنوع در پورتفوی گروه و ایجاد هلدینگ‌های تخصصی می تواند ما را در رسیدن به اهداف کیفی شرکت یاری کند.
وی در خصوص اهم اقدامات انجام شده در گروه صنعتی سدید اظهار داشت:نصب توربین ۷۱۰ مگاواتی از سوی صبا نیرو و همچنین ساخت و تولید بزرگترین پمپ آبی کشور از سوی تسدید از مهمترین اقدامات گروه صنعتی سدید در سال جاری بود.
وی تصریح کرد: این مجموعه در زمینه‌های مختلف صنعت به‌عنوان یک هلدینگ پیشرو با تلاش وکوشش مضاعف در جهت حفظ جایگاه خود و افزایش ظرفیت تولید ملی کشور فعالیت می‌نماید.
وی با اشاره به زمینه‌های فعالیت گروه صنعتی سدید گفت: زمینه‌کاری این گروه صنعتی مشارکت در طرح‌های توسعه نفت وگاز، ساخت کارخانه‌جات صنعتی- مهندسی، ساخت و نصب و راه اندازی سازه‌های دریایی- تولید پمپ‌های صنعتی و ساخت لوله‌های فولادی جهت انتقال نفت،گاز،آب و تامین برق کشور از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر است.
مهندس عطایی با اشاره به شرایط خاص کشور و تحریم‌ها گفت : نیاز امروز کشور ، تلاش وکوشش مضاعف جهت عبور از تحریم‌ها است.
وی در ادامه افزود: مسئله‌ اساسی این است که در هر کشوری توسعه و پیشرفت در ادامه‌ توسعه‌ زیرساخت‌ها انجام می‌شود. تا زمانی که زیرساخت‌ها توسعه پیدا نکند، هیچ کشوری توسعه کامل پیدا نخواهد کرد.
رییس هیات مدیره گروه صنعتی سدید در تشریح برنامه‌های آتی این مجموعه گفت: همه‌ ما به بهبود شرایط امیدواریم و برای اینکه بتوانیم از مشکلات موجود، فاصله بگیریم، پورتفولیو گروه را به سمت وسوهای مختلف برده‌ایم. ما در عرصه‌ نفت و گاز حضور داشته‌ایم و هم اکنون با تشکیل شرکت توسعه نفت و گاز سدید و استفاده از افراد مجرب و کارشناسان حرفه‌ای و با سابقه می‌خواهیم با قدرت تمام وارد عرصه‌ نفت و گاز بشویم و با توان بیش‌تری در این عرصه حرکت کنیم. رییس هیات مدیره گروه صنعتی سدید، در توضیح بخش‌های مختلف این گروه صنعتی گفت: گروه صنعتی سدید به‌عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های صنعتی کشور (شامل ۱۵ شرکت) بیش ازنیم قرن در صنعت کشور نقش آفرین است.
امیدواریم با اعتماد بیشتر به شرکت‌های خصوصی درجهت حمایت از کار وسرمایه ملی پروژه‌ها به آنها واگذار شود. عطایی در پایان تاکید کرد: سدید تلاش می‌کند با کمک به توسعه زیرساخت‌ها سبب پیشرفت کشور شود.