افزایش تقاضای مبلمان تختخوابشو  با تولید صنعتی
کوچکتر شدن فضای ساختمان ها از یک سو و تغییر سلیقه مصرف کنندگان از سبک و سیاق سنتی به دکوراسیون مدرن باعث شده تا روز به روز بر استفاده کنندگان مبلمان به خصوص مبلمانی که قابلیت تختخواب شدن نیز داشته باشند بیشتر شده است. در این خصوص گفت و گویی با سید محمد میر طاهری مدیر عامل برترین برند مبلمان تختخوابشو در ایران انجام دادیم که در پی می آید: سهم بازار مبلمان کم‌حجم و تختخوابشو هم‌اکنون در بازار مبلمان ایران چگونه است؟
با توجه به عدم اطلاع‌رسانی کافی در این زمینه به مصرف کنندگان، آگاهی کافی نسبت به این محصول و نوع استفاده و بقیه مزایا‌ (از جمله فلزی بودن اصل زیرساخت محصول)وجود ندارد. از این رو متاسفانه کمتر از ۵درصد سهم بازار این محصول نسبت به مبلمان است.
با توجه به فضای معماری حال حاضر ساختمان‌ها، تقاضا برای خرید مبلمان تختخوابشو و کم‌حجم در ایران افزایش یافته، چه راهکاری برای افزایش فروش شرکت‌ها و توسعه بازار در نظر دارید؟
بهترین روش جهت افزایش تولید این محصول نوع تفکر تولید نسبت به این محصول می‌باشد. یعنی چنانچه تفکر صنعتی در این بخش حاکم باشد و نه تفکر سنتی، مطمئنا حجم تولید بالا رفته در نتیجه قیمت تمام شده پایین‌تر از قیمت‌های کنونی خواهد بود و فروش در بازار ایران با توجه به فضاهای محدود آپارتمانی کنونی بیشتر و بیشتر خواهد شد.
صادرات این نوع مبلمان چگونه است؟ آیا مبلمان کم‌حجم فقط بازار داخلی را پوشش می‌دهد یا شرکت‌ها در زمینه تولید مبلمان با کیفیت برای بازارهای هدف نیز گام برداشته‌اند؟
تا آنجا که اطلاع دارم شرکت‌های ایرانی هنوز به دنبال بازار هدف نیستند چرا که توان تولید و حجم سرمایه‌‌گذاری در این بخش محدود است.
مضافا اینکه شناخت در رابطه با بازار هدف نیز محدود است، بنابراین نیاز اولیه شرکت‌ها به حجم نقدینگی بسیار محسوس است زیرا نرخ سود بانکی در رابطه با این نوع سرمایه‌گذاری معقول به نظر نمی‌رسد.
چالش‌های کنونی صنعت مبلمان کم‌حجم و تخت‌خوابشو و مشکل عمده صنعت شما چیست؟
مهمترین چالش‌ها در راه تولید مبلمان تختخوابشو بحث نرخ سود بانکی و عدم وجود نقدینگی و نیز گران تمام شدن محصول نهایی و عدم وجود تفکر صنعتی است.
عملکرد شرکت خود را از زمان تاسیس تاکنون توضیح دهید.
شرکت‌ سیب در سال 1360 توسط مهندس سیدمحمد میرطاهری پایه‌گذاری شده ولی تا سال 1380 تولید بسیار محدود بوده و این محدودیت بیشتر به واسطه عدم آگاهی مردم نسبت به این محصول بوده‌است. ولی شرکت سیب از سال 1380 تا امروز همواره در تلاش بوده تا بهترین محصول را به مشتریان عزیز ارائه دهد و در کل خاورمیانه از نظر کیفیت بهترین باشد و این موفقیت را مرهون شعار شرکت مبنی بر یا بهترین یا هیچ و نیز تلاش مستمر و پیگیر مدیران و کارکنان شرکت می‌داند.