مشهد با پایتخت فرهنگی  جهان اسلام فاصله زیادی دارد
مهر:عضو شورای شهر مشهد بیان کرد: برای رسیدن به افق مشهد ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فاصله زیادی داریم که نیاز به جلب مشارکت‌های مردمی است. حجت الاسلام علی اصغر لطفی اظهار کرد: موضوع مشهد ۲۰۱۷ یک موضوع فراملی است که با مشارکت هرچه بیشتر شهروندان و برنامه‌ریزی دقیق باید به آن دست یافت. وی با بیان اینکه با پایتخت فرهنگی جهان اسلام فاصله زیادی داریم، ادامه داد: باید در این مسیر فعالیت‌های گسترده مردمی را برنامه‌ریزی کرد.
لطفی با اشاره به اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی تمام حرکات و فعالیت‌های اجتماعی همانند اجرای طرح اردوی خدمت کاملا مردمی بود و دستاوردهای زیادی را در پی داشت، گفت: واگذاری فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی به مردم وتشکل‌های فعال مردمی نه تنها صرفه جویی در هزینه است، بلکه دستاوردهای متعدد دیگری نیز در پی خواهد داشت که از آن جمله می‌توان به حضور پررنگ مردم در هشت ساله دفاع مقدس اشاره کرد.
لطفی با اشاره به اینکه هر زمان به فرهنگ اهل بیت (ع) در ابعاد مختلف شهری، ملی و منطقه‌ای توجه شده دستاوردهای بسیاری در پی داشته است، خاطرنشان کرد: در هر موقعیت مکانی و زمانی که به فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) توجه کردیم آثار و برکات زیادی را شاهد بودیم و دلیل موفقیت طرح اردوی خدمت نیز توجه به این مضامین است.
عضو شورای شهر مشهد گفت: اگر بخواهیم به چشم انداز زیبایی در حوزه ترویج فرهنگ شهروندی با تکیه بر فرهنگ رضوی برسیم باید از حرکات مردم محور فعالیت خود را آغاز کنیم، چراکه اینگونه اقدامات برای دین و دنیای ما با برکت خواهد بود.