تقویت برند تقدیر و ارج نهادن به مشتری است
گروه صنعتی پلیمر بوشهر متشکل از شرکت‌هایی است که هرکدام از آن ها در راه رشد و شکوفایی میهن اسلامی ایران همچون نگینی می‌درخشد. این گروه در سال 1362 تاسیس و با تخصص و تجربه مدیران، مهندسین و تکنسین‌های کارآزموده و آخرین دانش فنی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا، توانسته حدود 22 واحد تولیدی از جمله شرکت مروارید پنبه ریز را در رزومه خود داشته است. شرکت مروارید پنبه ریز اولین تولید کننده انواع پوشک کامل بچه و نوار بالدار نازک در ایران است. همچنین تولید کننده انواع دستمال کاغذی، دستمال مرطوب، پوشینه بزرگسال، مسواک و شیشه شیر نوزاد و ... است. تلاش مدیران این شرکت برای شکوفایی این صنعت همچنان ادامه دارد و چندین طرح صنعتی دیگر نیز برنامه ریزی شده است که در آینده شاهد اجرای آن ها خواهیم بود. مصاحبه ای با مهندس محمد وطن دوست مدیرعامل این شرکت به مناسبت انتخاب گروه صنعتی پلیمر بوشهر در دهمین جشنواره قهرمانان صنعت کشور انجام شده است که ملاحظه می نمایید.
مهندس وطن دوست در مورد ویژگی محصولات این شرکت در مقایسه با محصولات مشابه گفت: کیفیت محصولات این شرکت مطابق استاندارد بین‌المللی (CE) اروپا و همچنین استانداردهای ملی ایران(ISIR) است. هدف سازمان، تولید محصولات متناسب با نیاز و خواسته مشتریان است و با توجه به سطح کیفیت کالا و تامین نیازها و انتظارات مشتری، قیمت مصرف کننده نیز مناسب و قابل قبول است.
مدیرعامل گروه صنعتی پلیمر بوشهر ضمن اشاره به این موضوع که بخش اعظم فعالیت‌های این شرکت با بهره‌گیری از توان علمی و تخصص جوانان ایرانی صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: اما به هرحال برای افزایش کیفیت محصولات و بالا بردن سطح استانداردهای تولید، از تکنولوژی و کارشناسان خارجی نیز در کنار گروه بهره برده و از خدمات آنان استفاده می نماییم.
وی در مورد صادرات محصولات این شرکت عنوان کرد: بله در حال حاضر برخی از محصولات ما به بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای جنوب شرق آسیا، آمریکای شمالی و برخی از کشورهای آمریکای جنوبی و اروپا صادر می شود. در مورد بخش دیگری از محصولات به دلیل نیاز و تقاضای فراوان بازارهای داخلی، گسترش این بازار در اولویت امور است و ترجیح و سیاست ما فعالیت و تمرکز بیشتر بر بازار داخلی است و برای توسعه صادرات برنامه خاصی نداریم.
مهندس وطن دوست برگزاری جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران را گام بسیار مثبت و ارزنده‌ای در راستای معرفی برندهای برتر و یکه‌تاز کشور عزیزمان ایران توصیف کرد و گفت: حضور مقامات عالی رتبه دولتی و خصوصی در این گردهمایی نمایانگر جایگاه ویژه و والای این جشنواره است و می‌تواند انگیزه‌ای برای صنعتگران ایجاد نماید تا با تلاش مضاعف و در راستای آبادانی و توسعه کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای فرزندان این مرز و بوم گام بردارند.
وی با تاکید بر اقدام مهم این جشنواره در مورد طرح موضوع ارزشگذاری برند خاطر نشان کرد: مسلما برند هویت یک شرکت است. در اصل برند می تواند نشانگر اعتماد مشتریان باشد. هر چقدر اعتماد مشتری به محصول بیشتر باشد برند آن شرکت جایگاه قوی تری در بازار خواهد داشت. هویت یک شرکت در پشت برند آن قرار دارد. شرکت‌های موفق شرکت‌هایی هستند که از هیچ اقدامی برای ارزش گذاری برندشان فروگذاری نمی نمایند و در نتیجه ارزش سازمان خود را افزایش می‎دهند. تقویت برند به نوعی تقدیر و ارج نهادن به مشتری است.
مدیرعامل گروه صنعتی پلیمر بوشهر در پاسخ به این سوال که در چه شرایطی صنعت کشور می‌تواند اتکای بودجه به نفت را کاهش داده و موجبات رونق اقتصادی را فراهم کند، گفت: از همین امروز صنعت می‌تواند اتکا به نفت را کاهش دهد مشروط بر اینکه سازمان‌های دولتی روند کاری را برای سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بخش خصوصی آسان تر کنند.
وی ادامه داد: از بدو خلقت انسان، اولین نیاز برای تشکیل جامعه موفق صنعت بود. یاد گرفتند که از مصالح و ابزار اطرافشان لوازم مورد نیاز خود را بسازند و این آموزش به نسل‌های بعد گسترش پیدا کرد. قدرت اقتصاد یک جامعه به صنعت برمی‌گردد و نسبت به نیاز جامعه، توسعه پیدا خواهد کرد. ابتدا باید صنعت قوی باشد که فقر و فساد و مشکلات اجتماعی کاهش یابد. سرمایه‌گذار باید سرمایه‌گذاری کند که محصولی تولید شود تا افراد جامعه با کسب درآمد از تولیدکننده‌ای دیگر خرید کنند و این زنجیره به هم وصل است.
میرعامل پنبه ریز بیان داشت: در حال حاضر فرهنگ مصرف جامعه به دلیل ارتباطات و الگوبرداری از سایر کشورهای موفق تغییر نموده است. در کنار آن استاندارد صنعت به منظور پاسخگویی به نیاز مشتری پیشرفت نموده، یعنی شرکت‌هایی که تولیداتشان تنها در حد استاندارد ایران بود به دلیل تغییر فرهنگ مصرف، کیفیت محصولاتشان از استانداردهای داخلی فراتر رفته است که این امر تنوع محصولات بیشتر برای صادرات و استقبال بازارهای خارجی از محصولات ایرانی بر مبنای کیفیت و استاندارد را در بر خواهد داشت. اگر صنعت در ایران توسعه یابد منبع درآمد زایی ارزی خواهد شد که می‎تواند جایگزین صنعت نفت شود؛ از صنایع دریایی گرفته تا صنایع پتروشیمی.
وی در پایان به این نکته اشاره کرد که: امیدوارم سازمان‌های دولتی حامی بخش صنعت و سرمایه‌گذاران جدید یا قدیمی باشند که می‌خواهند چرخه اقتصادی کشور عزیز ما را تقویت نمایند و به اقتصاد کشور کمک کنند.