رونمایی از سریع‌ترین تخته موج‌سواری الکتریکی دنیا
یک شرکت ساخت و طراحی در هامبورگ آلمان از تخته موج سواری به نام لامپوگا (Lampuga) رونمایی کرد. این تخته موج‌سواری بسیار مهیج است و تا‌کنون بسیاری از افراد تمایل خود را برای استفاده از آن عنوان کرده‌اند. لامپوگا در واقع مثل یک جت اسکی کوچک عمل می‌کند که انرژی خود را از یک باتری می‌گیرد. این تخته با پرتاب آب از طریق یک روزنه که در پشت آن قرار دارد، انرژی لازم برای حرکت رو به جلو را به دست می‌آورد.
لامپوگا بسیار سبک بوده و از فیبرهای کربنی ساخته شده و حاوی یک باتری ۵۲ ولتی لیتیم یونی است که در حالت شارژ کامل می‌تواند با سرعتی حدود ۳۲ مایل بر ساعت (بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت) برای مدت ۲۰ تا ۳۵ دقیقه حرکت کند.
حداکثر سرعت این تخته موج سواری آن را به سریع‌ترین نوع خود تبدیل کرده است. زمان شارژ مورد نیاز برای این تخته حدود 2 ساعت است و از طریق برق شهری و با یک دوشاخه معمولی شارژ می‌شود. با این حال، این تخته قیمت بالایی دارد و اکنون به قیمت 15 هزار و 400 یورو (معادل 17 هزار دلار آمریکا) به فروش می‌رسد. نکته جالبی که در رابطه با نام‌گذاری این تخته موج سواری وجود دارد آن است که لامپوگا نام یک دلفین بسیار سریع است که در بین اهالی هاوایی به ماهی- ماهی (mahi-mahi) شهرت دارد. این دلفین‌ها می‌توانند با سرعتی حدود 60 مایل بر ساعت (قریب به 100 کیلومتر بر ساعت) زیر آب حرکت کنند.