7 قابلیت قابل پیش‌بینی در گوشی‌های جدید آی‌فون
آن‌طور که خبر‌ها می‌گویند شرکت اپل قرار است جدیدترین محصولات دیجیتالیش را در اواسط شهریور ماه سال جاری معرفی کند. هرچند این تاریخ به‌صورت رسمی از سوی شرکت اپل تایید نشده اما قطعا تا چند روز آینده دعوت‌نامه این رویداد مهم که در آن نسخه‌های جدید آی‌فون و آی‌پد رونمایی خواهند شد، برای خبرنگاران ارسال می‌شود.
حالا سایت‌های خبری پر شده از شایعات درخصوص آی‌فون جدید شرکت اپل، اینکه در چه اندازه‌ای و با چه امکاناتی قرار است وارد بازار شود. آنطور که خبر‌ها پیش‌بینی‌ کرده‌اند برای آی‌فون‌های جدید نام s۶ و plusS۶ انتخاب شده است. همچنین این دو گوشی از نمونه‌های فعلی ضخیم‌تر بوده و دلیل این امر هم اضافه شدن تکنولوژی فورس‌تاچ به نمایشگر این تلفن‌ها ذکر شده است. البته انتظار می‌رود در رویداد شهریور ماه شرکت اپل، محصولات دیگر این شرکت مانند Apple TV و نسل‌های بعدی آی‌پد نیز معرفی شوند. اما قطعا به‌عنوان کاربران محصولات اپل یا کاربرانی که مدت‌هاست برای خرید گوشی دست نگه داشته‌اید، دوست دارید ببینید گوشی‌های جدید این شرکت چه ویژگی‌هایی خواهند داشت. سایت phonearena در گزارشی به ۷ قابلیت قابل پیش‌بینی در نسخه جدید آی‌فون اشاره کرده است.

آن‌طور که خبر‌ها می‌گویند شرکت اپل قرار است جدیدترین محصولات دیجیتالیش را در اواسط شهریور ماه سال جاری معرفی کند. هرچند این تاریخ به‌صورت رسمی از سوی شرکت اپل تایید نشده اما قطعا تا چند روز آینده دعوت‌نامه این رویداد مهم که در آن نسخه‌های جدید آی‌فون و آی‌پد رونمایی خواهند شد، برای خبرنگاران ارسال می‌شود. حالا سایت‌های خبری پر شده از شایعات درخصوص آی‌فون جدید شرکت اپل، اینکه در چه اندازه‌ای و با چه امکاناتی قرار است وارد بازار شود. آنطور که خبر‌ها پیش‌بینی‌ کرده‌اند برای آی‌فون‌های جدید نام s۶ و plusS۶ انتخاب شده است. همچنین این دو گوشی از نمونه‌های فعلی ضخیم‌تر بوده و دلیل این امر هم اضافه شدن تکنولوژی فورس‌تاچ به نمایشگر این تلفن‌ها ذکر شده است. البته انتظار می‌رود در رویداد شهریور ماه شرکت اپل، محصولات دیگر این شرکت مانند Apple TV و نسل‌های بعدی آی‌پد نیز معرفی شوند. اما قطعا به‌عنوان کاربران محصولات اپل یا کاربرانی که مدت‌هاست برای خرید گوشی دست نگه داشته‌اید، دوست دارید ببینید گوشی‌های جدید این شرکت چه ویژگی‌هایی خواهند داشت. سایت phonearena در گزارشی به ۷ قابلیت قابل پیش‌بینی در نسخه جدید آی‌فون اشاره کرده است.

۱- طراحی با ضخامت بیشتر
براساس تجربه می‌توان گفت که سری S گوشی‌های اپل قرار نیست طراحی انقلابی و متفاوتی داشته باشد و به همین دلیل آیفون S6 احتمالا از نظر ظاهری کاملا به آیفون 6 شبیه خواهد بود. معمولا آنچه در سری s گوشی‌های آی‌فون اتفاق می‌افتد بهینه‌سازی قطعات داخلی و البته به کارگیری نرم‌افزار قوی‌تر، کاراتر و سریع‌تر است. سری S در واقع نسخه تکامل یافته نسخه قبلی گوشی آی‌فون است.
همچنین طبق طرح‌های درز کرده در برخی سایت‌ها آیفون جدید کمی (در حدود ۲/ ۰ میلی‌متر) از آیفون ۶ ضخیم‌تر بوده است. به نظر می‌رسد اپل سعی کرده با طراحی بهتر شاسی مشکلات خم شدن آیفون ۶ پلاس را در آیفون S۶ پلاس برطرف کند و این موضوع قطعا طرفداران اپل را خوشحال خواهد کرد.

۲- چیپ ست جدیدتر، سریع‌تر و کارآمدتر
مانند همیشه اپل در آیفون‌های جدید از چیپ ست‌های جدیدتر و قوی‌تری استفاده می‌کند. تقریبا مطمئن هستیم که آیفون S6از چیپ جدید Apple A9 استفاده خواهد کرد که 70 درصد تجهیزات آن را سامسونگ و 30 درصد آن را TSMC تامین می‌کند. این چیپ ست قرار است مانند اکسینوس 7420 در گلکسی S6 از معماری 14 نانومتری بهره ببرد و با استفاده از فناوری FinFET تولید شود. به این ترتیب علاوه بر قدرت بیشتر A9 مصرف انرژی کمتری نیز نسبت به A8 خواهد داشت و گرمای تولید شده توسط آن نیز کمتر خواهد بود.
در مورد تعداد هسته‌های این چیپ ست اطلاعاتی در دست نیست اما همان‌طور که می‌دانیم چیپ ست‌های دو هسته‌ای اپل همیشه رقبای خوبی برای چیپ ست‌های هشت هسته‌ای رقبا بوده است!

۳- حافظه رم دو برابر
باید سپاسگزار بود که بالاخره پس از سال‌ها اپل تصمیم گرفته تا در آیفون‌های6 S و PLUS S6 از دو گیگابایت رم استفاده کند. رم بیشتر به معنای نگه‌داشتن اپلیکیشن‌های بیشتری در پس‌زمینه و در نتیجه مالتی تسکینگ یا همان چندوظیفگی بهتر خواهد بود. از آن‌جایی که آی‌پد ایر 2 با دو گیگابایت حافظه رم عرضه شد انتظار می‌رود آیفون6 S و PLUS S6 نیز با همین مقدار حافظه رم معرفی و عرضه شوند.

4- بدنه‌ای با استقامت بیشتر
مشکل bendgate که اصطلاحی برای خم شدن آسان آیفون ۶ پلاس بود و البته برخی آن را در خبرهای مختلف بزرگنمایی کردند، کاربران را نسبت به کیفیت ساخت محصولات اپل بدبین کرد. ظاهرا طبق شایعات طراحان اپل قصد دارند تا این‌بار به جای آلومینیوم آلیاژ ۶۰۰۰ از آلیاژ ۷۰۰۰ استفاده کند که استحکام بیشتری نسبت به نسخه قبلی داشته و به این آسانی‌ها خم نمی‌شود.

۵ - دوربین با وضوح بالاتر، اما همچنان بیرون آمده
از آیفون S4 به بعد تا آیفون 6 اپل از سنسورهای 8 مگاپیکسلی برای دوربین‌هایش استفاده کرده و با وجود اینکه کیفیت آنها نسل به نسل افزایش یافته اما در سال 2015 قطعا دیگر دوربین 8 مگاپیکسلی کافی نیست. به همین دلیل گفته می‌شود اپل در آیفون S6 و PLUS6 S از دوربین‌های 12 مگاپیکسلی iSight استفاده خواهد کرد که احتمالا فیلمبرداری 4K را نیز به همراه دارند. همچنین خبر نه‌چندان خوشایند اینکه طبق شایعات اخیر‌ای فون‌های جدید مانند نسل قبلی نیز دارای دوربین بیرون‌زده خواهند بود.

6 - افزایش قدرت دوربین جلو
همان‌طور که می‌دانید یا خوانده‌اید دوربین جلو یا سلفی‌آیفون فعلی چنگی به دل نمی‌زند و تصاویر ثبت شده با آن کیفیت قابل قبولی ندارد.
حالا که رقیبان این گوشی با به‌کارگیری دوربین‌های جلو با مگاپیکسل‌های بالا تجربه سلفی بسیار بهتری را در اختیار کاربرانشان گذاشته و حتی گوشی‌هایی مانند Xperia C5 Ultra از دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه فلش در جلو بهره می‌برند، استفاده از سنسور 2/ 1 مگاپیکسلی منجر به شکست خواهد شد، به همین دلیل اپل تصمیم گرفته دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در آیفون‌های جدید استفاده کند.

7 - صفحه‌نمایش فورس تاچ
فناوری فورس‌تاچ اولین‌بار در ترک‌پد مک‌بوک جدید ۱۲ اینچی اپل دیده شد. این فناوری عملکرد جدیدی علاوه بر لمس برای صفحات لمسی اضافه می‌کند و آن هم کمی فشار بیشتر خواهد بود. به این ترتیب برای مثال می‌توانید به جای لمس با فشار بیشتر اطلاعات بیشتری راجع به یک ویژگی به‌دست آورید و همچنین توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و خصوصا بازی‌ها می‌توانند از این ویژگی جدید ابتکارات جدیدی پدید بیاورند. یک پنل صفحه‌نمایش جدید اخیرا از آیفون ۶ Sدرز کرده که وجود فورس تاچ را تایید می‌کند. همان‌طور که مشاهده کردید احتمالا آیفون‌های جدید ویژگی انقلابی نخواهند داشت و اپل سعی کرده تا فاصله به‌وجود آمده با رقبا را کم کرده و همچنین با فورس‌تاچ پنجره جدیدی رو به اپلیکیشن‌ها باز کند.