تقویت نگاه تحلیلی مخاطبان
امیر هامونی - مدیرعامل فرابورس ایران مجموعه دنیای اقتصاد از جمله رسانه‌های پیشرو در امر اطلاع رسانی در حوزه اقتصاد است که همواره سعی کرده ضمن انجام صحیح و به موقع وظیفه اطلاع‌رسانی، با کمک گرفتن از نظر کارشناسان و صاحب نظران مطرح حوزه‌های مختلف اقتصادی، نگاه تحلیلی مخاطبان خود را نیز تقویت کند. دنیای اقتصاد همچنین در زمینه بازار سرمایه که سهامداران و افراد علاقه‌مند معمولا سوالات زیادی در این حوزه دارند توانسته تا حد زیادی پاسخگوی نیاز مخاطبان خود باشد. اقدام «دنیای اقتصاد» برای راه‌اندازی و انتشار روزنامه اقتصادی به زبان انگلیسی در ماه‌های اخیر هم از جمله ابتکارات بسیار خوبی بود که قطعا به نفع اقتصاد کشور است و می‌تواند منعکس‌کننده پتانسیل‌های اقتصادی کشور به مخاطبان و سرمایه‌گذاران خارجی باشد. با توجه به فعالیت حرفه‌ای روزنامه دنیای اقتصاد در سالیان گذشته و به دنبال آن کسب جایگاه مناسب از دید مخاطبان عام و خاص و کارشناسان و مدیران ارشد دولت و بخش خصوصی، قطعا در موارد مختلفی بر تصمیم‌گیری‌های مسوولان تاثیرگذار بوده و منجر به تغییر یا اصلاح آن شده است و اساسا از یک رسانه تخصصی با فراگیری بالا، انتظاری جز این هم نمی‌توان داشت.
با این همه یکی از نیازهای اساسی بازار سرمایه فرهنگ‌سازی و آموزش است که امید است هم دنیای اقتصاد با توجه به سطح گسترده مخاطبان و هم سایر رسانه‌‌ها از فرصت و ابزاری که در اختیار دارند در این راستا در کنار مجموعه و ارکان بازار سرمایه قرار بگیرند. به‌طور کلی رسانه‌های موثر اعم از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها به‌عنوان رابط بین مردم و مسوولان وظیفه مهم و حساسی بر عهده دارند، حال که یک مجموعه مانند دنیای اقتصاد جایگاه مهم‌تری پیدا کرده باید توجه و تلاش خود را مضاعف کند یعنی باید بیش از سایرین نسبت به انجام وظیفه‌اش دغدغه داشته باشد و صحت و دقت در اطلاع‌رسانی را سرلوحه کار و فعالیت خود قرار دهد. ارائه گزارش‌های دقیق بر مبنای اطلاعات صحیح و همچنین تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های مبتنی بر واقعیات از آینده اقتصاد کشور و بازارهای مالی می‌تواند رفتار اقتصادی مردم را حرفه‌ای‌تر و
عقلانی‌تر کند. یکی از مواردی که در گذشته وجود نداشت اما با کمک رسانه‌ها شکل گرفت، فرهنگ‌سازی در حوزه بازار سرمایه بود اما همان‌طور که اشاره کردم لازم است شما به‌عنوان یک رسانه نام آشنا برای مخاطبان تلاش کنید که با فرهنگ‌سازی و ایجاد فرهنگ سهامداری، مردم را با مزایا و ویژگی‌های بازار سرمایه به‌خصوص ابزارهای جدید مالی بیش از پیش آشنا کنید تا شاهد افزایش حضور مردم و همچنین سرمایه‌گذاری آنها در بازارهای مالی باشیم.