کارنامه روشن در حوزه اقتصاد
علی مصریان - مدیر روابط عمومی گروه صنعتی ایران‌خودرو روزنامه ها و رسانه هایی که در یک حوزه به صورت تخصصی فعالیت می کنند، گامی فراتر در عرصه اطلاع رسانی برداشته اند. متاسفانه گاه دیده می شود که این رویکرد به شکل مطلوبی انجام نمی شود و آنچه که می تواند به عنوان ویژگی برای یک رسانه تخصصی به شمار آید، باعث افول آن می شود. اما دنیای اقتصاد این امر را به شکل بسیار مطلوبی محقق کرده و به عنوان رسانه مکتوب در حوزه اقتصاد ریشه دوانده است. از سوی دیگر این روزنامه یک نگاه فراگیر و جامع را در زیر شاخه های اقتصادی حاکم کرده و توانسته با استفاده از خبرنگاران و نویسندگان متخصص در کنار بهره بردن از نظرات کارشناسان زبده، به نوعی یک منبع خبری تحلیلی قابل اتکا را ایجاد کند.
بر این اساس هر رسانه، بنابر رویکرد و نحوه فعالیت خود در حوزه های مختلف تاثیرگذاری هر چند اندکی دارد اما هر چه نحوه عملکرد رسانه حرفه ای تر باشد، تاثیرگذاری آن نیز عمیق تر خواهد بود. دنیای اقتصاد نیز قطعا به نوبه خود در جایگاه یک رسانه با کارنامه روشن در حوزه اقتصاد، تاثیرگذار بوده است. اما اینکه میزان تاثیر یا نمونه هایی برای آن برشمرده شود، موضوعی است که از سوی تصمیم سازان روزنامه باید رصد شده باشد. با این وصف، ردپای تحلیل ها و ارائه نظرهای منتشر شده در دنیای اقتصاد را در برخی تصمیم گیری های اقتصادی می توان مشاهده کرد.
همچنین این اصل در تمامی جوامع حکمفرما بوده است که اعضای خاص و برگزیده، به دلیل نقش راهبری که پیدا می کنند، باید احساس مسئولیت و تعهد بیشتری را در زمینه کاری خود اعمال نمایند. در حوزه اطلاع رسانی مکتوب، دنیای اقتصاد به عنوان یکی از رسانه های برتر شامل حال این اصل می شود و این رسانه نیازمند است تا گام های بعدی را حساب شده تر و با دوراندیشی، همراه با ژرف اندیشی بردارد. سابقه و تجربه نشان داده که دنیای اقتصاد این توان و تجربه را دارد، از این رو می توان پیش بینی کرد که این روزنامه نقش و جایگاه خود را در آینده نیز مانند گذشته ثبت و حفظ خواهد کرد.