تقدیر از دکتر احمد شفیع زاده مدیرعامل بانک دی به عنوان قهرمان صنعت و اقتصاد ایران
بسته ویژه حمایتی بانک دی برای قهرمانان صنعت بسته حمایتی بانک دی به منظور ارائه تسهیلات در قبال ارزش برند، برای مدیران ارشد واحدهای تولیدی و صنعتی کشور رونمایی شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک دی، بر اساس تفاهم صورت گرفته تمام برگزیدگان امسال دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران بر مبنای ارزش برند خود از بسته‌هایی حمایتی بهره‌مند خواهند شد.
احمد شفیع‌زاده ـ مدیرعامل بانک دی ـ در این باره اظهار کرد: بانک دی در برنامه‌های آتی خود حمایت از صنعتگران و کارآفرینان شاخص کشور را در دستور کار قرار داده و در این جشنواره نیز بسته تسهیلاتی ویژه‌ای را برای برگزیدگان در نظر گرفته است.
وی با تاکید بر هدایت منابع بانکی به سمت فعالیت‌های تولیدی مولد گفت: بانک دی در سال جاری سرمایه گذاری مناسبی را در بخش فن‌آوری اطلاعات انجام داده است تا با ایجاد یک ساختار مناسب، بانکداری شرکتی و اختصاصی را توسعه دهد.
وی که در جمع فعالان، تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور سخن می‌گفت، اظهار کرد: ایجاد یک "برند" فقط با تبلیغات حاصل نمی‌شود و «توسعه مدیریت و کیفیت» جزو الزامات مهم برای دستیابی به یک برند مطلوب و ارزش آفرین است.
شفیع‌زاده با تاکید بر اینکه بانک دی به دنبال بنگاهداری نیست و در راستای حمایت از بخش خصوصی گام بر می‌دارد، تصریح کرد: به منظور توسعه و پیشرفت کشور راهی جز توجه و حمایت از بخش خصوصی کشور نداریم.
مدیرعامل بانک دی این بانک را حامی صادرات به ویژه صادرات غیر نفتی کشور دانست و تاکید کرد: به اندازه بضاعت بانک از بخش خصوصی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان عزیز کشورمان حمایت خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه توجه به ارزش نام و نشان تجاری(برند) شرکت‌ها در سیستم بانکی کشور مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: بانک دی اعتقاد دارد که برای ارائه تسهیلات به یک شرکت باید سرقفلی، دارایی نامشهود و برند در ارزیابی‌های آن لحاظ و توجه شود.
وی همچنین با اشاره به طراحی بسته اعتباری ویژه حمایت از صادرات غیرنفتی در بانک دی تاکید کرد: صادرات بدون حمایت سیستم بانکی و پولی توسعه پیدا نمی‌کند.
شفیع‌زاده اظهار کرد: موضوع صادرات غیرنفتی یکی از مباحث مهم در حوزه اقتصاد محسوب می‌شود و با تحلیل آن به این نتیجه می‌رسیم که یکی از ویژگی‌های مهم کشور‌های قدرتمند این است که کالاهای خود را در ابعاد مختلف صادر کرده و از منافع آن بهره‌مند می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه توسعه صادرات غیرنفتی یک استراتژی مهم‌ برای دستیابی به رشد مستمر اقتصادی است، افزود: این سیاست علاوه بر خارج کردن اقتصاد کشور از حالت تک محصولی؛ منجر به بهبود تراز پرداخت‌های ارزی و افزایش قدرت و مزیت نسبی رقابتی کشور ما در بازارهای جهانی می‌شود.
مدیرعامل بانک دی خاطر نشان کرد: تشویق و حمایت از صادرکنندگان برتر و نیر برندهای مطرح کشور علاوه بر اینکه باعث ارتقاء جایگاه اقتصاد ایران می‌شود، انگیزه لازم را به تولیدکنندگان در مسیر خدمت به کشور می‌دهد.
شفیع‌زاده یکی از مهم‌ترین فاکتورهای دخیل در امر توسعه صادرات را حمایت‌های مالی و بیمه‌ای ذکر کرد و گفت: تامین مالی صادرات و سیستم بیمه اعتبارات صادراتی، صادرکنندگان کشورهای در حال توسعه را در مورد تولید و صدور کالاهای نهایی و واسطه‌ای تشویق کرده و باعث تنوع کالاهای صادراتی و تبدیل صدور مواد اولیه به صدور کالاهای نیمه صنعتی و صنعتی می‌شود.
وی تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توسعه اقتصادی و امنیت پایدار و ایجاد نقش موثر در نظام بانکی می‌توانیم در بخش‌هایی از جمله توسعه صادرات کشور ایفای نقش کنیم و انتظار داریم هر کدام از بانک‌ها به سهم خود تلاش کنند و امیدواریم بتوانیم این سازوکار را فراهم کنیم.
شفیع‌زاده با اشاره به صادرات، بالاخص صادرات غیرنفتی به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی توسعه اقتصادی گفت: هر یک از سازمان‌ها باید در این زمینه مسئولیت‌پذیر باشند تا مانند موفقیت‌ها در حوزه‌های دیگر حوزه‌های اقتصادی نیز در مجامع بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی با اشاره به مزایای توسعه صادرات غیرنفتی مانند ارتقای تولید، افزایش صادرات تولید و تولید مبتنی بر تقاضای غیرتورمی که در نهایت به چرخش بازرگانی بینجامد، گفت: بی‌شک یکی از ارکان اصلی صادرات غیرنفتی تامین خدمات مالی بوده و نیاز به حمایت همه‌جانبه دارد.
مدیرعامل بانک دی با بیان این‌که بانک‌ها می‌توانند مهم‌ترین تامین‌کنندگان منابع مالی صادرات و تولید باشند، گفت: بر این اساس بانک دی بسته‌های اعتباری ویژه حمایت از صادرات و برندها را با تعامل سازمان‌ها و نهادهای دولتی مرتبط تدوین کرده است.
به گفته او نبود نیاز به اعتبارسنجی صادرکنندگان مورد تایید و اعتبارسنجی شده از سوی صندوق ضمانت صادرات ایران و نیز اعطای تسهیلات سرمایه در گردش ریالی متناسب با درخواست مشتری با کیفیت و سرعت رقابتی، همچنین برگزیدگان جشنواره قهرمانان صنعت از جمله خدمات پیش بینی شده در بسته‌های حمایتی بانک دی است.
به گفته شفیع‌زاده پرداخت تسهیلات ریالی خرید تجهیزات و دفتر کار، ارائه انواع خدمات لیزینگ، کارگزاری و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و اختصاص درگاه ویژه در سایت بانک دی برای ثبت الکترونیکی درخواست‌های اعتباری و خدمات بانکی از دیگر خدمات بسته‌های ماست.
وی با اشاره به پرداخت بالغ بر 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بانک دی طی سال جاری افزود: 15 درصد این تسهیلات در حوزه صادرات و بازرگانی پرداخت شده است و قصد و برنامه ما این است که این میزان را در سال جاری و سال‌های بعد افزایش دهیم.
از مدیرعامل بانک دی در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت به عنوان قهرمان "صنعت و اقتصاد" تقدیر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک دی، در این مراسم احمد شفیع‌زاده به عنوان یکی از قهرمانان صنعت کشور لوح تقدیر و تندیس جشنواره را از علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور و حجت‌الاسلام و المسلمین حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت کرد.
در متن لوح تقدیر از مدیرعامل بانک دی عنوان شده است: "شرح حال پرفراز و نشیب و ارزشمند یک عمر جستار صادقانه در علم‌پژوهی و خلق فرصت‌های صنعتی پایدار و ارزش‌آفرین آن جناب در شورای عالی راهبردی دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران مورد وارسی، نقد و نظر قرار گرفت. اکنون بر اساس حکم خرد و اخلاق با افتخار اعلام می‌داریم که جنابعالی به پاس عمری رفتار کریمانه و کردار مشفقانه برای توسعه صنعت در این مرز و بوم به عنوان قهرمان صنعت و اقتصاد برگزیده شده‌اید."
مدیرعامل بانک دی همچنین در سخنانی با گرامیداشت حضور صنعتگران و فعالان اقتصادی در دهمین جشنواره قهرمانان صنعت اظهار کرد: برای توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان ایران اسلامی راهی جز تقویت بخش خصوصی نیست.
شفیع‌زاده با بیان اینکه بانک دی با پیاده‌سازی بانکداری شرکتی و اختصاصی و نوآوری در خدمت در صدد تقویت بخش خصوصی است، افزود: بانک دی ترجیح می‌دهد به جای بنگاهداری، بنگاه‌های اقتصادی را تقویت کند و برای همین منظور بسته‌های مختلف اعتباری خاصی پیش‌بینی شده که به بنگاه‌های اقتصادی و خصوصی ارائه خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون بانک دی پروژه‌های بزرگی را حمایت مالی می‌کند و کمترین تصدی‌گری بنگاه‌داری را دارد، خاطر نشان کرد: بانک دی بانکی است که همراه صنعتگران برای توسعه اقتصادی کشور گام بر می‌دارد و آرزومندیم که با مشارکت جمعی در جهت آبادانی کشور بتوانیم اقدامات موثر و مفیدی را انجام دهیم.
دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران با حمایت بانک دی و با حضور معاون اجرایی رییس جمهوری، روسای دو سازمان انرژی اتمی ایران و سازمان ملی استاندارد ایران، قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، استاندار تهران، خانواده محترم شهدای هسته‌ای ایران و شهدای هشت سال دفاع مقدس به همراه افزون بر یک هزار کارآفرین و صنعتگر کشور در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
همچنین در حاشیه این مراسم از کتاب "هویت برند در صنعت بانکداری" که با حمایت بانک دی چاپ شده است، رونمایی شد.
کتاب هویت برند در صنعت بانکداری تالیف دکتر جواد سعیدی و علی سلیمانی بشلی با حمایت مالی بانک دی و توسط انتشارات نورسا در تیراژ ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.
این کتاب که در شش فصل به نگارش درآمده است با ارائه نمونه‌های موفق و ناموفق داخلی و خارجی در حوزه برندسازی، به موضوعات مختلفی نظیر اهمیت تدوین هویت برند، هویت بصری، هویت رفتاری، هویت کارکردی برند و نقش رسانه‌های اجتماعی در برندسازی بانک‌ها و موسسات مالی می‌پردازد. کتاب هویت برند در صنعت بانکداری که برای نخستین بار و به زبانی ساده به چالش‌های مختلف برندسازی در بانک‌ها می‌پردازد با مقدمه دکتر احمد شفیع‌زاده مدیرعامل بانک دی به رشته تحریر در آمده است.
مجوز فعالیت ارزی بانک دی صادر شد
همزمان با برگزاری جشنواره دی بانک مرکزی مجوز فعالیت‌های ارزی نوع دوم بانک دی را صادر کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک دی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای موافقت خود را با ارائه خدمات ارزی و انجام عملیات بانکداری بین‌المللی مرحله دوم در چارچوب مقررات و دستورالعمل‌های ارزی برای بانک دی اعلام کرد. بر این اساس بانک دی بزودی خدمات ارزی از جمله اعتبارات اسنادی (وارداتی و صادراتی)، بروات اسنادی، صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی را به مشتریان ارائه خواهد کرد.
در این زمینه معاونت ارزی و بین‌الملل بانک اظهار کرد بزودی جزئیات بیشتری درباره فعالیت‌های ارزی و نیز شعب ارائه کننده این گونه خدمات ارزی به مشتریان بانک اعلام خواهد شد.