جشنواره هنر جدید ایران
فراخوانش را از دو ماه قبل تمام خبرگزاری‌ها مخابره کردند. علیرضا آدمبکان (نقاش)، زروان روح‌ ‌بخشان (منتقد هنری) و شادی نویانی (نقاش و مجسمه‌ساز) داوران این جشنواره بودند که از هفتاد طرح و اثر ارسال شده، سیزده کار را برای اجرا برگزیدند.
مدیریت این جشنواره نیز با «مجید عباسی فراهانی» بود. او روستای «فشک» از توابع استان مرکزی را برای برگزاری اولین دوره جشنواره برگزیده بود. ظاهرا کم شدن چشمگیر ساکنان این روستا از جمله دلایل انتخاب آن به عنوان محل برگزاری جشنواره بوده است، اما مساله‌ای که شاید بیش از هر چیز به چشم می‌خورد بردن هنرجدید به محیطی روستایی و کم سکنه است؛ چراکه ما اغلب هنرهای جدید از قبیل ویدئو، پرفورمنس (اجرا)، ائودیو (صدا) و گونه‌های جدید طراحی و نقاشی را در گالری‌ها یا نهایتا در محیط‌های شلوغ شهری دیده‌ایم و آوردن آن‌ها به محیط آرام روستایی برخوردی خلاق و مفهومی با آنها است. به عبارت دقیق‌تر، هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره با خلق آثار خود در دل محیط روستایی و توجه به هم‌خوانی آثار با محیط، گونه‌های جدید و امروزی هنر را وارد حوزه‌های زیستی مردم روستا کردند. این تلاش گروهی دو موضوع مهم را به تصویر کشید: اول ظرفیت موجود در مناطق روستایی برای ارائه آثار خلاق و شکل‌های امروزی هنر و دوم ضرورت استفاده از شکل‌های متفاوت هنر امروز و ظرفیت آن در تعامل با نهادهای اجتماعی در سطوح متفاوت. از هفته آینده آثار منتخب این جشنواره به اختصار معرفی خواهند شد.
هنرمندان‌دعوت شده: علیرضا آدمبکان، امیر معبد، فرزین هدایت زاده، شادی نویانی، زروان روحبخشان، امید‌هاشمی، مجید عباسی فراهانی، محمود مکتبی، نوشین نفیسی، محسن غلامی، پریسا رجبیان، میترا ارباب سلجوقی، ملیکا شفاهی، جواد صفری، داوید ژاگیر، نگار مبارک زاده، پرهام تقی اف، نغمه فکورزاده، جلال الدین مشمولی، مونا آقابابایی، همرا تاتاری، مرتضی بصراوی.
هنرمندان منتخب: نگار اورنگ، نیلوفر لهراسبی، محمدرضا عباسی، حسین طادی، مهدی دندی، هدیه جعفری، یلدا فخیمی، شهرام شیرازی، مونا عباسپور، ‌هادی عرب، فرزانه رادمهر، مهری سراج، جعفر رزاقی، بنفشه پور شعبانی.