روزنامه منتخب مدیران اقتصادی
دکتر محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهور فعال اقتصادی برای تصمیم اقتصادی، نیاز به اطلاعات دارد. نظریه‌های مدرن اقتصاد کلان یا یافته‌های اقتصاد کلان مدرن بر اهمیت و نقش اطلاعات در تصمیم‌گیری اقتصادی تاکید دارند. نظریه انتظارات عقلانی که بسط و گسترش آن انقلابی در نظریه‌های اقتصاد کلان ایجاد کرد، مبتنی بر اهمیت اطلاعات در تصمیم‌گیری اقتصادی است. این نظریه می‌گوید فعالان اقتصادی از ابزار اطلاعات برای تصمیم‌گیری بهتر استفاده می‌کنند. منبع اطلاعات ممکن است سیاست‌گذار باشد اما ابزار انتشار آن در اختیار رسانه‌ها است. از آن سو، بازار رسانه‌ها می‌تواند گسترده و رقابتی باشد اما فعال اقتصادی به سمت رسانه‌ای می‌رود که دو ویژگی داشته باشد. نخست: واقع‌گرا و واقعیت‌نگار باشد و دوم اینکه به او در تحلیل و پردازش اطلاعات کمک کند.
با این مقدمه می‌توان به توصیف بهتر دنیای اقتصاد پرداخت چرا که برون‌داد این مجموعه با آنچه در نظریه انتظارات عقلانی می‌شناسیم تطابق بسیار دارد.
زمانی که توفیق خدمت به بخش خصوصی را در اتاق بازرگانی داشتم، روزنامه دنیای اقتصاد را گریزان از جنجال و در عوض عقل‌گرا و منطقی می‌دیدم.آن گونه که توفیق جلب اعتماد بسیاری از فعالان اقتصادی را یافته بود و مدیران اقتصادی صبح را با اخبار وگزارش‌های این روزنامه آغاز می‌کردند. اکنون نیز دامنه توفیقات مجموعه دنیای اقتصاد فزونی یافته و به مجموعه‌ای موفق و قابل اعتنا در زمینه پردازش انواع اطلاعات عرصه اقتصاد مبدل شده است. برای دوستان خوبم در این مجموعه و جوانان پرتلاشی که عرصه اطلاع‌رسانی اقتصادی را مدیریت می‌کنند آرزوی توفیق و سرافرازی دارم.