واحد سبز « درنا »  روی ریل محیط زیست
*صمد رسولوی مدیرعامل: عملکرد زیست محیطی این شرکت طی سالهای اخیر سرعت زیادی گرفته است و همزمان با آن تلاش داریم با تولید و عرضه محصولات جدید تحت عنوان محصولات سلامت به بازار، دین خود را بیش از گذشته به محیط زیست و بهداشت و حوزه سلامت کشور ادا کنیم بی تردید یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه پایدار، نگرش جامع و دانایی محور به مفاهیم زیست محیطی است. بسیاری از صنایع دنیا در چهارچوب تعهدات اجتماعی خود فعالیتهای مختلفی را انجام می دهند که یکی از آنها در حوزه محیط زیست می باشد.
صمد رسولوی مدیرعامل شرکت بیسکولارج (درنا) که امسال واحد تحت مدیریتش توانسته است عنوان واحد سبز ۹۳ استان البرز را کسب کند در بازدید دکتر حسین محمدی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز و مهندس لشکری معاون فنی این اداره کل که به مناسبت فرارسیدن روز هوای پاک انجام شد، با بیان این مطلب افزود: امروزه در حوزه صنعت و صادرات، محیط زیست یک برند و مدل نیست ، بلکه یک الزام است، عدم رعایت این الزام در بازارهای جهانی گاه باعث حذف آن بنگاه از گردونه بازارهای تجاری می گردد.
به گفته وی شرکت بیسکولارج (درنا) در سال 1342 تاسیس و با قدمت بیش از 50 سال هم اکنون یکی از برندهای ممتاز صنایع غذایی کشور است که در حال حاضر با 9 خط تولیدی و تنوع 30 محصول، در حال فعالیت است.
این شرکت اخیرا یکسری محصولات جدید تحت عنوان محصولات سلامت را تولید کرده که قرار است طی روزهای آینده وارد بازار شود. از جمله این محصولات که با نام تجاری پروبیوتیک عرضه خواهد شد، انواع کیک با جوانه گندم و محصولات رژیمی و ... می باشد.
تاسیسات جدید صنایع غذایی درنا در حال احداث در زمینی به مساحت 2800 متر مربع و 6000 متر مربع بنا و ساختمان قدیمی این شرکت در زمینی به مساحت 1600 متر مربع و زیر بنای 1400 متر مربع موجود است. این در حالی است که تاسیسات فوق با توجه به اعیان خریداری شده به مساحت 4400 متر و طراحی یک واحد 4 طبقه جدید با در نظر گرفتن کلیه امکانت تولیدی، فرهنگی و ورزشی آن، در دست احداث است.
رسولوی با بیان اینکه حجم سرمایه گذای این شرکت با خرید ابنیه و ماشین آلات جدید رقمی در حدود ۲۰ میلیارد تومان است، از تبدیل شدن صنایع غذایی درنا به یک مجموعه هلدینگ بزرگ با چندواحد زیر مجموعه در آذربایجان و جاده مخصوص خبر داد.
به گفته وی، این هلدینگ در ارتباط با صادرات محصولات درنا به کشورهای حاشیه خلیج فارس، افغانستان، عراق، آسیای میانه و حتی استرالیا تاکنون گام‌های بلندی برداشته است.
مدیرعامل شرکت بسیکولارج(درنا) در ادامه این گزارش یک بار دیگر اهداف و عملکردهای زیست محیطی واحدهای تولیدی را تشریح کرد و گفت: در بسیاری مواقع رعایت الزامات زیست محیطی علاوه بر ارتقاء شاخص های توسعه پایدار با توجه به صرفه جویی و توجیه اقتصادی که به همراه دارد می تواند سودآوری هم به دنبال داشته باشد.
رسولوی تاکید کرد: پیش از این، اقتصاد و محیط زیست رو در روی هم بودند اما در حال حاضر اعتقاد بر این است که اقتصاد و محیط زیست در امتداد یکدیگر بوده و بنگاههایی که الزامات زیست محیطی را رعایت می‌کنند به سودآوری مناسبی هم دست پیدا می کنند. مدیرعامل شرکت بسیکولارج(درنا) در ادامه این گزارش یک بار دیگر اهداف و عملکردهای زیست محیطی واحدهای تولیدی را تشریح کرد و گفت: در بسیاری مواقع رعایت الزامات زیست محیطی علاوه بر ارتقاء شاخص های توسعه پایدار با توجه به صرفه جویی و توجیه اقتصادی که به همراه دارد می تواند سودآوری هم به دنبال داشته باشد.
رسولوی تاکید کرد: پیش از این، اقتصاد و محیط زیست رو در روی هم بودند اما در حال حاضر اعتقاد بر این است که اقتصاد و محیط زیست در امتداد یکدیگر بوده و بنگاههایی که الزامات زیست محیطی را رعایت می کنند به سودآوری مناسبی هم دست پیدا می کنند.