ضرورت سرمایه گذاری و انبوه سازی  برای بهبود وضعیت مسکن
شرکت ساختمانی معلم (سهامی خاص) در سال 1371 تأسیس و در سال 1375 به مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ملحق شد و کانون فعالیت‌های اقتصادی خود را بر سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان و تولید انواع کاربری‌های ساختمانی متمرکز نمود.
این شرکت در چارچوب برنامه‌های استراتژیک خود، از طریق اجرای پروژه‌های ساختمانی در مقیاس بزرگ و با تکنولوژی روز فنی، مهندسی و اجرایی، رعایت مصالح و منافع خریداران ، تأمین خدمات پس ‌از فروش در حوزه ساخت و ساز به منظور جلب رضایت مندی خریداران و تحصیل منافع و سود متعارف جهت سهامداران مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان که قشر عظیم زحمت‌کش و فرهیخته فرهنگیان کشور می‌باشند فعالیت می‌ کند.
مهندس غلامرضا شیخ مدیر عامل شرکت ساختمانی معلم با اعلام این مطالب، درباره پروژه‌های اجرا شده توسط این شرکت گفت: تاکنون بالغ بر ۶۶۰ هزار مترمربع از تولیدات ساختمانی شرکت ساختمانی معلم به بهره‌برداری رسیده است. از مهم ترین این تولیدات در تهران می‌توان به برج‌های مسکونی ایران زمین، سایت Iو F سعادت آباد، برج تجاری اداری نگین قلهک، مجتمع مسکونی نور و مجتمع‌های دکترحسابی، زعفرانیه، پردیس، سپهبد قرنی، میرعماد، نیاوران، قلهک و کردستان اشاره کرد. همچنین سرمایه‌گذاری در مجتمع مسکونی گلسار ساری، وکیل آباد و غدیر مشهد، از جمله فعالیت‌های شرکت در سایر شهرستان‌ها است.
وی درباره پروژه‌های در حال ساخت این شرکت افزود: پروژه‌های بزرگ ساختمانی با کاربری‌های متنوع توسط شرکت ساختمانی معلم دردست اقدام و در حال اجرا است که مساحتی بالغ بر ۹۰۰ هزار متر مربع را شامل می‌شود. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه‌های مسکونی دیباجی، بوکان، جماران، نیایش، بابلسر، تجاری - اداری میرداماد، فرمانیه، نارنجستان، جنت‌آباد، امین حضور، تجاری - مسکونی پاسداران، پروژه های تجاری، اداری و مسکونی خیابان نفت شمالی و میدان میوه و تره بار بندرعباس اشاره کرد. همچنین شرکت پروژه‌های تحت پوشش شامل، پروژه تجاری - اداری پارس، برج های دوقلوی یادمان اردبیل و تجاری صفائیه یزد می‌باشد.
مهندس شیخ درباره گواهینامه‌ها و استانداردهایی که شرکت ساختمانی معلم تاکنون در زمینه پروژه‌های ساختمانی کسب کرده است، گفت: این شرکت موفق به دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت (ISO ۹۰۰۱:۲۰۰۸) و گواهینامه صلاحیت پایه یک مدیریت و پایه یک اجرا از انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان شده است. همچنین از سال ۱۳۸۹ عضو فعال انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی ایران نیز هست.
وی در خصوص استفاده از فن‌آوری‌های نوین ساختمانی در پروژه‌های این شرکت، خاطرنشان ساخت: با توجه به تیپ، نوع پروژه‌ها و مشخصات ساخت لوکس، فناوری‌های نوین در تهیه مصالح، تجهیزات و روش های ساخت به کار گرفته می‌شود. تمامی سیستم‌های تأسیسات و تجهیزات مجهز به کنترل هوشمند و مانیتورینگ است که بالاترین حد آسایش را در زمان بهره‌برداری فراهم می‌آورد. همچنین با توجه به اخذ رتبه انرژی برای ساختمان، استفاده از مصالح عایق در دیوارها، پنجره‌های آلومینیوم تریال بریک و UPVC با شیشه دو و سه‌ جداره، نورپردازی با چراغ‌های LED و SMD سیستم‌های اتوماسیون ساختمان (BA) و کنترل هوشمند (BMSوIMS) با هدف کنترل هزینه و بهینه‌سازی مصرف انرژی در دستور کار پروژه‌ها قرار دارد. علاوه براین، برای سهولت بهره‌برداری، سیستم‌های مدیریت پارکینگ PMS با قابلیت کنترل و هدایت خودروهای مراجعین به کار گرفته می‌شود.
مدیر عامل شرکت ساختمانی معلم برای بهبود وضعیت مسکن، سرمایه گذاری و انبوه سازی را پیشنهاد کرد و افزود: رویکرد مدیریتی دانش محور و اهتمام در توسعه فن‌آوری های نوین ساختمانی، پایبندی به ماموریت، اهداف و برنامه های کلان و عملیاتی طرح ریزی شده، ارتقاء مستمر و بروزرسانی دانش‌های کاربردی، اتخاذ سیاست های مناسب تامین مالی، مشتری مداری، همکاری و هم افزایی با مجامع و اتحادیه های صنفی ساختمانی و تعامل با مسئولان و سیاست گذاران مربوطه از جمله راهکارهای موثر در ارتقاء بهره وری در صنعت ساختمان است.