رنگ سوپرجام طلایی شد
دنیای اقتصاد: حساس‌ترین بازی هفته دوم لیگ برتر که نبردی برای تعیین قهرمان شبه سوپرجام ایران هم بود در حالی بین دو تیم اصفهانی آغاز شد که سپاهانی‌ها با تکیه بر برد هفته گذشته خود به دنبال 3 امتیاز دوم بودند و در سوی مقابل ذوب‌آهن هم برای جبران شکست در مقابل ملوان به دیار حریف همشهری آمده بود.
بازی در نیم ساعت ابتدایی در حد یک شهرآورد نبود و عملکرد بازیکنان دو تیم باعث شد تا تماشاگران شاهد بازی زیبایی نباشند. در ادامه شرایط تا حدودی تغییر کرد و خطراتی بر روی دروازه‌ها ایجاد شد که با درخشش دروازه‌بانان توپ به ثمر ننشست و نیمه اول بدون گل به پایان رسید. نکته مهم این نیمه حفظ توپ ذوب‌آهنی‌ها در میانه میدان و استفاده سپاهان از شوتهای پشت محوطه جریمه بود. با آغاز نیمه دوم شرایط تا حدودی تغییر کرد و دو تیم به قصد باز کردن دروازه حریف حملاتی را بر روی دروازه‌ها ایجاد کردند. در این نیمه چشم سپاهانی ها به شوتهای احسان حاج صفی و علی کریمی بود و در مقابل ذوب‌آهن با استفاده از حرکات احسان پهلوان و کاوه رضایی به سمت دروازه حریف حمله کرد تا در اواسط نیمه، علی کریمی موفق شد با یک شوت از راه دور دروازه مظاهری را باز کند. بعد از این گل سپاهان تا حدودی عقب نشست تا ذوب‌آهنی‌ها برای جبران گل خورده کمی جلو بکشند ولی دست خالی یحیی در خط تهاجمی فرصت آنچنانی به ذوب‌آهن نداد تا در نهایت سپاهان با گرفتن دومین ۳ امتیاز خودش از رقابتهای لیگ به صورت غیر رسمی عنوان قهرمانی سوپرجام باشگاه‌های ایران را هم بدست آورد.

شرح گل:
دقیقه73: علی کریمی در پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن صاحب توپ شد و با یک شوت پای چپ از فاصله 30 متری توپ را به گوشه دروازه ذوب‌آهن فرستاد. در این صحنه از شیرجه بلند مظاهری هم کاری بر نیامد.
دقایق حساس:
دقیقه 14-پاس عمقی اسماعیلی‌فر در بین مدافعان سپاهان با خروج به موقع شهاب گردان جمع شد.
دقیقه ۲۲-پاس خلعتبری از راست به داخل محوطه جریمه با اشتباه مهرداد قنبری همراه شد و در ادامه ضربه آرام شریفی توسط مظاهری کنترل شد.
دقیقه 33-شوت پای چپ خلعتبری از پشت محوطه جریمه در اختیار مظاهری قرار گرفت.
دقیقه ۳۷-فرار اسماعیلی فر از جناح راست و پاس عرضی او به داخل محوطه جریمه با ضربه پهلوان همراه شد که ضربه این بازیکن توسط گردان برگشت داده شد و در ریباند هم ضربه اسماعیلی فر در حالی که نزدیک بود به گل ذوب‌آهن تبدیل شود باز هم شهاب گردان اجازه نداد و با پا توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۴-ضربه ایستگاهی حاج صفی از پشت محوطه جریمه به بالای دروازه ذوب‌‌آهن رفت.
دقیقه 59- سانتر پهلوان از جناح چپ به بدن عبدالله کرمی برخورد کرد که ذوب‌آهنی ها به شدت اعتقاد به خطای هند کرمی داشتند.
دقیقه ۶۰-سانتر خلعتبری از جناح چپ و ضربه سر سرلک از پشت محوطه شش قدم به بالای دروازه ذوب‌آهن رفت.
دقیقه 63-شوت کاوه رضایی از پشت محوطه در اختیار گردان قرار گرفت.
دقیقه ۶۶-شوت خلعتبری مماس با تیر عمودی ذوب‌آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰-شوت پای چپ احسان حاج صفی توسط مظاهری برگشت داده شد.
دقیقه 72-سانتر بلند نژاد مهدی با ناهماهنگی عقیلی و گردان همراه شد تا توپ بعد از برخورد به سینه عقیلی به طرز خطرناکی از کنار دروازه سپاهان راهی کرنر شود.
دقیقه ۸۲-شوت کاوه رضایی از داخل قوس محوطه جریمه سپاهان به بالای دروازه رفت.
اتفاق ویژه:
با وجود لغو سوپرجام در روز دوم مرداد ماه امسال سپاهان موفق شد با برتری در مقابل تیم همشهری به صورت غیررسمی به عنوان قهرمان قهرمانان فوتبال ایران برسد.

فرکی: این فوتبال در حد سوپرجام بود
حسین فرکی در نشست خبری بعد از شهرآورد اصفهان اظهار کرد: قابل پیش بینی بود که بازی خوبی از آب در بیاید. دو تیم دارای بازیکنان با کیفیتی هستند و فکر می کنم که این فوتبال در حد سوپر جام بود. سرعت بازی و تلاش بازیکنان سپاهان حساب شده بود و رفته رفته نسبت به ذوب آهن صاحب برتری شدیم.
وی افزود: من از بازی ذوب آهن لذت می برم ولی بازی خوب بچه های ما در بازی حساسی مثل داربی باعث شد آرام پیش برویم و به سه امتیاز برسیم. در هر دو نیمه عملکرد ما خوب بود و خوشحالم که هر دو تیم نمایندگان فوتبال اصفهان هستند.
فرکی در مورد اینکه بازی در سی و پنج دقیقه اول کیفیت خوبی نداشت بیان کرد: در هر بازی ممکن است گل رد و بدل شود اما جذابیت نداشته باشد ما بازی با برنامه ای را انجام دادیم و به خاطر حساسیت داربی می دانستیم که شاید بازی با یک گل تمام شود در نتیجه سعی کردیم در شروع کار حریف را کنترل کنیم تا به هدف برسیم. خوشبختانه شوت هم زیاد زدیم و در تمرینات بر روی تاکتیک های مختلفی کار کرده بودیم و خوشحالم که با شش امتیاز در جدول به راه خود ادامه می دهیم.

سرمربی سپاهان در مورد درگیری لطفی خلعتبری و وریا غفوری در بازی هفته گذشته و اینکه خود در مصاحبه ای این مساله را به بزرگنمایی رسانه ها ربط داده بود تصریح کرد: ما بعد از آن مسابقه بازیکنان خود را محکوم کردیم و ای کاش می شد که این صحبت ها توسط رسانه ها در تمرین و رختکن ضبط می شد.
منظور من این بود که این اتفاقات برای هر تیمی ممکن است رخ بدهد و رسانه ها باید کمک کنند این مسائل کمتر شود اگر این قدر که به حاشیه ها پرداخته شود رفتارهای خوب در فوتبال معرفی شود تأثیر بسیار بهتری خواهد داشت.بازیکنان باید بدانند که این صحنه ها توسط دوربین ها ثبت می شود و امیدوارم که بازیکنان توجه ویژه ای داشته باشند.
فرکی در مورد تقابل دوباره خود با برانکو و رابطه دوستانه با این مربی کروات گفت: سال گذشته به خاطر اینکه بعد از مدت ها برانکو را می دیدم بسیار خوشحال بودم و شرایط هم به گونه ای بود که باید می بردیم درست مثل همین هفته، باز هم از دیدن برانکو خوشحالم و به خاطر حضور او در اصفهان خوش آمد می گویم.

من قبلا هم همراه برانکو در زمان تیم ملی به اصفهان آمده بودم ولی بیشتر به خاطر انتخاب بازیکنان بود و البته شرایط ما در بازی این هفته متفاوت است، ما از مجموع دو مسابقه شش امتیاز گرفته ایم و پرسپویس یک امتیاز دارد اما این بازی خانگی ماست و باید هر سه امتیاز را بگیریم. وی در مورد محرم نویدکیا گفت: شک نکنید هر زمان محرم به تیم اضافه شود ما خوشحال خواهیم شد و به او نیاز داریم اما از ایشان بی خبر هستم و ان شالله بیاید و کارش را دنبال کند.