دنیای اقتصاد: معاونت استان‌های اتاق ایران و مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، صنعت گردشگری را مهم‌تر از صنعت نفت توصیف کرد و داشتن برنامه ثابت و پایدار و همچنین امنیت را از ضروریات توسعه این صنعت دانست. سیدجواد زمانی در چهارمین جلسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران با بیان این مطلب افزود:‌ دولت باید تصدی‌گری در صنعت گردشگری را کنار گذاشته و تنها به‌عنوان ناظر در این حوزه ایفای نقش کند. وی همچنین از تلاش همه‌جانبه و مشارکت در حل مشکلات بخش خصوصی و انعکاس این مشکلات استانی به هیات‌رئیسه اتاق ایران و مجلس شورای اسلامی و روسای سازمان‌های مرتبط خبر داد و از فعالان حوزه گردشگری، ورزش و هنر خواست تا با بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود از حمایت‌های این معاونت برخوردار شوند.
در این جلسه همچنین سیدمحمد ناظم رضوی، شهردار کاشان به تشریح موقعیت ویژه این شهر پرداخت. شهردار با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در این شهر باستانی از همه سرمایه‌گذاران و فعالان گردشگری کشور دعوت کرد تا با همکاری و تعامل شهرداری کاشان از امتیاز دریافت مجوزهای کسب‌وکار از شهرداری برخوردار شوند. رضوی اظهار کرد: در برنامه توسعه ششم، شهرداری‌ها نقش مهمی داشته و وظایف و تکالیف موثری دارند و از این‌رو قصد داریم همکاری خود با بخش خصوصی را افزایش دهیم. وی افزود: بعد از اصفهان، شیراز و یزد، کاشان چهارمین شهر تاریخی ایران است و این شهر در سال آینده یک همایش بین‌المللی را میزبانی خواهد کرد. شهردار کاشان در ادامه و با اعلام این خبر که فرودگاه کاشان در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: کاشان به‌دلیل نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی می‌تواند از طریق بزرگراه مناسبی که وجود دارد پذیرای گردشگران بین‌المللی باشد و اکو‌توریسم، چشم‌انداز ساحل کویر مرکزی، آسمان صاف و تپه‌های سیلک از جاذبه‌های این شهرند.

جذب گردشگران پست‌مدرن
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران نیز ضمن تشریح جایگاه بخش خصوصی و کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و هنر افزود: در بخشی از جلسات ماهانه کمیسیون از مسوولان دولتی، شهرداران، فرمانداران و تشکل‌های بخش خصوصی استان‌های مختلف کشور دعوت به عمل می‌آوریم تا همگام با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به بررسی و بیان مشکلات و معضلات گردشگری، ورزش و هنر پرداخته و راهکارهای رفع قوانین مخل و توسعه سرمایه‌گذاری را تحلیل و ارزیابی کنند. اصغری گفت: اکنون ما با نوعی توریسم پست مدرن روبه ‌رو هستیم و ذائقه جهانی صنعت گردشگری به سمتی می‌رود که ما پذیرای گردشگران بسیاری در آینده خواهیم بود؛ شرایطی که کشور ما در خود دارد، می‌تواند این گردشگران را جذب کند و درآمد غیرنفتی در کشور را به معنی واقعی به منصه ظهور برساند. وی تاکید کرد: در جشن بزرگ مردم ایران پس از اجرای برجام، ما در حوزه کار و اشتغال و رفاه به صنعت گردشگری نیازمند هستیم. شاید توسعه کارخانه‌های صنعتی اهمیت داشته باشد اما مهمتر از این، باید به توسعه کیفی زندگی مردم در شهرها و روستاها اندیشید. بنابراین ما به‌عنوان کارآفرین با تلاش در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در این زمینه به سهم خود شرایط را مهیا می‌کنیم. رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با بیان اینکه بخش خصوصی در کنار دولت و با برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری، مشاوره لازم را ارائه می‌کند، گفت: این کمیسیون به واسطه حضور نمایندگان بخش خصوصی و توانمندی‌هایی که در اعضا وجود دارد، چشم انتظار نظرات و پیشنهادهای همه فعالان و اعضا است. بخش دیگری از این نشست، به بررسی امکان همکاری کمیسیون با یک شرکت فعال در حوزه گردشگری در زمینه برگزاری مسابقه انتخاب محبوب‌ترین هتل ایران اختصاص یافت.شکرخدایی، مدیرعامل این شرکت، ضمن برشماری مزایا و اثرات رقابت‌پذیری در حوزه کسب‌وکار و هتل‌های ۲ تا ۵ ستاره ایران، خروجی این فعالیت‌ها را مفید و ثمربخش عنوان کرد. وی توضیح داد: این نظرسنجی مدت کوتاهی است که از طریق یکی از شبکه‌های سیما آغاز شده و این‌گونه رقابت و رتبه‌بندی در هتل‌های ایران اگر جدی گرفته شود موجب تولید جزئیات مشخص و صحیح از فضای هتلداری کشور خواهد شد.وی در پایان تاکید کرد: همکاری کمیسیون برای این شرکت مهم است و نتیجه رتبه‌بندی و آمار و ارقام این طرح در اختیار کمیسیون قرار خواهد گرفت.