پیونددهنده اقتصاد و گردشگری
مرتضی رحمانی موحد - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اقدامات اجرایی و برنامه‌های ملی، پیوند جدایی‌ناپذیری با مقوله اطلاع‌رسانی دارند. این موضوع همواره به‌عنوان یک اصل مهم در ساختارهای موفق بین‌المللی به کار گرفته می‌شود و از طریق توجه مستمر به آن، سرعت‌بخشی به اهداف بلندمدت و چشم‌اندازهای توسعه تحقق می‌یابد. با این رویکرد، رسانه‌ای که بتواند به‌عنوان بازویی قوی در پرورش و شکوفایی چارچوب‌های رشد جامعه و به‌تبع آن کشور نقش ایفا کند، عامل ترسیم بستری از اعتماد و ساخت حریمی قابل اتکا خواهد بود که از آن اندیشه، ایده، کارآفرینی، پژوهش و در یک کلام تحرک و پویایی خلق می‌شود.
از جایگاه مسوولیت بنده در دولت، رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی این موضوع که صنعت گردشگری می‌تواند به‌عنوان یکی از منابع اصلی درآمد و ورود ارز به کشور محسوب شود نقش ویژه‌ای دارند؛ چراکه همواره با انعکاس جدیدترین نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه توجه همزمان تصمیم‌سازان به موضوعات مرتبط با جامعه، اقتصاد و حفظ محیط زیست بستر توسعه پایدار گردشگری کشور را فراهم آورده است.
با این رویکرد به جد می‌توان گفت که روزنامه «دنیای اقتصاد» با اختصاص صفحه‌ای مجزا به نام گردشگری، همواره بر موضوعات مطرح شده مذکور تاکید داشته و اهمیت این صنعت و نقش آن در توسعه اقتصاد و درآمد مستقیم مردم را عیان کرده است. با توجه به اینکه مخاطبان اصلی این روزنامه را مدیران ارشد و فعالان صنوف مختلف مربوط به حوزه اقتصاد تشکیل می‌دهند؛ بنابراین می‌توان از این رسانه به‌عنوان یکی از پیونددهندگان اصلی صنعت گردشگری بر پایه‌های اقتصادی کشور یاد کرد؛ چراکه با انعکاس هر گزارش، خبر و رویدادی مرتبط با این صنعت به کرات یادآوری می‌شود که گردشگری مولد اقتصادی پویا است؛ اقتصادی که تا اقصی نقاط میهن عزیزمان رونق به همراه می‌آورد و می‌تواند با اشتغال‌زایی آینده‌ساز جوانان این سرزمین باشد. با سپاس از تلاشگران این رسانه که برای فردای ایران اسلامی در تلاشی سازنده هستند.