هومن افشار با فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع)، حجم نقل و انتقالات مسکن نیز کاهش محسوسی خواهد داشت، اگرچه امسال با وجود رکود حاکم بر بازار انتظار نمی رود تغییر چندانی نمایان شود. به گزارش دنیای اقتصاد در شهریور امسال رشد قیمت بازار اجاره مسکن شیب منفی داشته است و این اتفاق نادر در اثر دو عامل رکود خرید و فروش مسکن و میل سازندگان به اجاره واحدهای ساخته شده و دیگری کاهش نرخ تورم ارزیابی شده است.
در مشهد نیز رشد شتابان اجاره‌بهای آپارتمان‌های مسکونی ترمز کشیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به علت نزدیک شدن به فصل سرما و ایام سوگواری شاهد کاهش نرخ اجاره مسکن باشیم.
عامل دیگری که در بلندمدت بر بازار اجاره مسکن تاثیر مستقیم خواهد داشت، کاهش نرخ رشد ازدواج ، افزایش نرخ طلاق و هم‌چنین کاهش نرخ زاد و ولد است که چنان‌چه مسیر فعلی را در پیش گیرد در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد عرضه انبوه واحدهای اجاره‌ای در اثر افزایش ساخت و ساز و کاهش تقاضا خواهیم بود که در اثر آن نرخ اجاره‌بها کاهش قابل‌ملاحظه‌ای خواهد داشت.
pic۱
نرخ های پیشنهادی ستون نبض بازار در هر محله ممکن است به ضعیف ترین یا با کیفیت ترین واحد مسکونی مربوط باشد که البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد.
قیمت ها بنابر اعلام فروشندگان به insooansoo.com