عدم سیاست‌زدگی و اثرگذار
مرتضی شفیعی- معاون مدیرعامل گروه صنعتی سایپا 1- طبیعتا رضایت در مورد هر روزنامه بستگی به سطح انتظار خوانندگان از آن دارد. من فکر می‌کنم روزنامه «دنیای اقتصاد» از نظر تنوع مطالب و تخصصی بودن در حوزه اقتصاد و کسب‌و‌کار به‌طور نسبی توانسته انتظارات مشتریان خود را برآورده کند. 2- در این ارتباط باید عرض کنم اصولا در کشورهای در حال توسعه رسانه‌ها از اثربخشی کافی در سیاست‌های حاکمیت برخوردار نیستند، ولی اگر به‌طور نسبی بخواهیم مقایسه کنیم، روزنامه شما به دلیل اینکه به استراتژی‌های کلان و اقتصادی کشور می‌پردازد و سعی کرده خیلی دچار سیاست‌زدگی و جناح‌بندی‌های سیاسی نشود، تاثیر بیشتری در اطلاع‌رسانی مناسب و کمک به فرآیند تصمیم‌گیری در مسوولان داشته است؛ اگرچه جای بهبود زیادی دارد. در دنیای امروز، اصولا جراید از جمله بنگاه‌های اقتصادی هستند که انگیزه‌های توسعه ملی از حیث اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و کلا توسعه فکری را در کنار منافع اقتصادی دنبال می‌کنند، طبیعتا در کشورهای در حال توسعه مانند ایران، این احساس نیاز، در نخبگان جهت توسعه فکری عموم مردم بیش از سایر کشورها است بنابراین نقش جراید بسیار مهم می‌شود و هر بنگاهی که در این ارتباط نقش مهم‌تری دارد مسوولیت سنگین‌تری نیز خواهد داشت و باید دارای هدف و نقشه راه دقیق و استراتژی مدون و مطالعه‌شده‌ای باشد و همه مطالبی که در روزنامه منتشر می‌کند در همین راستا باشد و دائما مسیری که طی می‌کند را پایش کند تا بهبود مستمر یابد.
مرتضی شفیعی- معاون مدیرعامل گروه صنعتی سایپا
1- طبیعتا رضایت در مورد هر روزنامه بستگی به سطح انتظار خوانندگان از آن دارد. من فکر می‌کنم روزنامه «دنیای اقتصاد» از نظر تنوع مطالب و تخصصی بودن در حوزه اقتصاد و کسب‌و‌کار به‌طور نسبی توانسته انتظارات مشتریان خود را برآورده کند.
۲- در این ارتباط باید عرض کنم اصولا در کشورهای در حال توسعه رسانه‌ها از اثربخشی کافی در سیاست‌های حاکمیت برخوردار نیستند، ولی اگر به‌طور نسبی بخواهیم مقایسه کنیم، روزنامه شما به دلیل اینکه به استراتژی‌های کلان و اقتصادی کشور می‌پردازد و سعی کرده خیلی دچار سیاست‌زدگی و جناح‌بندی‌های سیاسی نشود، تاثیر بیشتری در اطلاع‌رسانی مناسب و کمک به فرآیند تصمیم‌گیری در مسوولان داشته است؛ اگرچه جای بهبود زیادی دارد.
در دنیای امروز، اصولا جراید از جمله بنگاه‌های اقتصادی هستند که انگیزه‌های توسعه ملی از حیث اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و کلا توسعه فکری را در کنار منافع اقتصادی دنبال می‌کنند، طبیعتا در کشورهای در حال توسعه مانند ایران، این احساس نیاز، در نخبگان جهت توسعه فکری عموم مردم بیش از سایر کشورها است بنابراین نقش جراید بسیار مهم می‌شود و هر بنگاهی که در این ارتباط نقش مهم‌تری دارد مسوولیت سنگین‌تری نیز خواهد داشت و باید دارای هدف و نقشه راه دقیق و استراتژی مدون و مطالعه‌شده‌ای باشد و همه مطالبی که در روزنامه منتشر می‌کند در همین راستا باشد و دائما مسیری که طی می‌کند را پایش کند تا بهبود مستمر یابد.



راهبری در اقتصاد کشور

دکتر کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی - معاون کل سابق سازمان توسعه تجارت ایران
دوازدهمین سالگرد تاسیس روزنامه پرتیراژ دنیای اقتصاد را تبریک عرض می‌کنم. رروزنامه وزین «دنیای اقتصاد» طی سال‌های اخیر جای خود را نزد صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران علم اقتصاد و فعالان کسب‌و‌کار کشور به خوبی باز کرده است. این روزنامه پرمخاطب اقتصادی ضمن راهبری در اقتصاد کشور، با نظرخواهی از صاحب‌نظران کشور همواره در زمینه مباحث روز اقتصاد کشور جلودار بوده است و راهنمایی مفید این نشریه همواره چراغ راه سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و تجار در همه زمینه‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و خدمات است. در شرایط ویژه اقتصادی و تجاری کشور، خصوصا شرایط تحریم، این نشریه با نظرخواهی از اساتید فن، اقتصاددانان و دست‌اندرکاران به خوبی ایفای نقش کرده و چراغ راه دست اندرکاران حوزه کسب‌و‌کار بوده است. مقالات و مباحث تخصصی به روز از ویژگی‌های همیشگی این روزنامه پرخواننده است. تسط همکاران خصوصا خبرنگاران خبره این نشریه را منحصر به فرد کرده است.