ارتباط خوب با اقتصاددانان
دکتر سید مهدی برکچیان - عضو کارگروه تخصصی ستاد هماهنگی امور اقتصادی اگر قرار باشد دنیای اقتصاد را در بستر کنونی رسانه‌های کشور مورد ارزیابی قرار دهم باید بگویم که فعالیت و رشد این روزنامه یک اتفاق مهم در چنین بستری است. جای تبریک دارد که دنیای اقتصاد 12 سال بدون وقفه منتشر شده و توانسته از تلاطم‌های سیاسی و اقتصادی کشور در سال‌های گذشته، که مانع انتشار بسیاری از روزنامه‌ها شده، به سلامت عبور کند در حالی که اعتبار خود را حفظ کرده و کیفیت خود را بهبود داده است.
مجموعه دنیای اقتصاد به لحاظ مدیریتی در این سال‌ها به‌گونه‌ای حرکت کرده که از نظر مالی روی پای خودش ایستاده و توانسته بدون اتکا به منابع دولتی، بنگاهی رسانه‌ای را که مجموعه‌ای از دو روزنامه فارسی و انگلیسی، مجله و سایت است تشکیل دهد که این ساختار را در کمتر بنگاه رسانه‌ای بخش خصوصی در بعد از انقلاب می‌توان دید. ادامه حیات بدون وابستگی به کمک‌های دیگران، الگوی مناسبی است که دنیای اقتصاد می‌‌‌تواند به‌عنوان پیشگام در این زمینه، در میان سایر نشریات کشور ترویج کند.
یکی از توفیقات دنیای اقتصاد این است که در مقایسه با اکثر نشریات عمومی، که به لحاظ دانش اقتصاد کم و بیش با ضعف مواجهند و مطالب غنی در آنها کم منتشر می‌شود، مقالات و تحلیل‌های کاربردی اقتصادی را در اختیار خوانندگان خود قرار می‌دهد. یکی از دلایل این موضوع آن است که تحریریه این روزنامه رابطه خوبی با اقتصاددانان ایجاد کرده و توانسته با جلب مشارکت آنها در تهیه مقالات، یادداشت‌ها و گفت‌وگوها غنای مطالب خود را افزایش دهد.
از سوی دیگر، به نظر می‌رسد شامه تجاری دوستان ما در دنیای اقتصاد بسیار تیز است چرا که توانسته‌اند نیازها و علایق فعالان بازارهای پول، سرمایه و بنگاه‌های بخش واقعی اقتصاد را خوب درک و مطالبی متناسب با آن نیازها تهیه کنند. آنگونه که من دیده‌ام در اکثر شرکت‌ها و مراکز اقتصادی، دنیای اقتصاد تنها روزنامه یا جزو روزنامه‌هایی است که هر روز روی میز مدیران قرار دارد.
سخن آخر اینکه، در طول این چند سالی که با دوستان خوبم در دنیای اقتصاد مراوده داشته‌ام، رفتار خوش و پسندیده آنها برایم جالب توجه بوده؛ چه سردبیر محترم، چه دبیران و خبرنگاران عزیز. به هر حال، بار دیگر به دوستانم در دنیای اقتصاد تبریک می‌‌‌گویم و دعا می‌‌‌کنم که روزی در جشن صدسالگی دنیای اقتصاد شرکت کنم!