در شرایطی که چندی پیش وزیر ورزش فضای جامعه و رسانه‌ها را المپیکی ندانسته و در این خصوص ابراز نگرانی کرده بود، اما رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان به کسب سهمیه‌های بیشتر برای المپیک ریو خوش‌بین‌تر است. کیومرث هاشمی درخصوص اقدامات مشترک با وزارت ورزش و جوانان برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ گفت: «ما تمام بحث‌های کارشناسی را با فدراسیون‌های ورزشی داشته‌ایم و امیدواریم از این به بعد نشست‌های مشترک با وزارت ورزش و جوانان برای هماهنگی بیشتر انجام شود. در همین رابطه ما بازدید‌های مشترکی به همراه آقای گودرزی وزیر ورزش و جوانان از اردوهای رشته‌های ورزشی که آماده حضور در المپیک هستند انجام می‌دهیم تا از نزدیک مسائل و مشکلات ورزشکاران و قهرمانان بررسی شود.»

وی در ادامه درخصوص بودجه فدراسیون‌های المپیکی گفت: «امیدواریم این هفته واریز بعدی بودجه به این فدراسیون‌ها انجام شود. برنامه ما این است که میزان تخصیص را تا بیش از ۷۰ درصد برسانیم.» یکی از موضوعاتی که قبل از برگزاری المپیک به آن پرداخته می‌شود پیش‌بینی مسوولان از کسب مدال در این رقابت‌ها است. در حالی که گودرزی وزیر ورزش کسب حدود ۶ مدال را از کاروان ورزشی کشورمان پیش‌بینی کرده بود، اما هاشمی حاضر به پیش‌بینی نشد: «اکنون قضاوت در مورد کسب تعداد مدال‌ها زود است وقتی همه سهمیه‌ها کسب شد و میزان آمادگی‌ها مشخص شد، می‌توان ارزیابی نسبتا دقیقی براساس کار کارشناسی از بحث مدال آوری‌داشته باشیم. جمع‌بندی آن با کارشناسان اهل فن در ستاد بازی‌های المپیک صورت خواهد گرفت.»

رئیس کمیته ملی المپیک درخصوص کسب حداکثری سهمیه‌های المپیک هم نگرانی چندانی ندارد: «تا کنون ۲۸ سهمیه گرفته‌ایم و پیش‌بینی ما این است که اگر یک یا دو رشته تیمی ما بتوانند سهمیه‌ای کسب کنند به رقم خوبی برسیم. ما نسبت به دوره گذشته شاید در برخی رشته‌ها کاهش سهمیه داشته باشیم؛ اما دررشته‌های دیگر نسبت به دوره قبل افزایش سهمیه داریم ان‌شاءالله تا خرداد ماه سال آینده این آمار را افزایش‌می‌دهیم. ما خیلی نگران کسب سهمیه نیستیم باید همه انرژی خود را روی رشته‌های مدال آوربگذاریم به‌عنوان مثال اگر در یک رشته بانوان مدال به‌دست بیاوریم کار بزرگی انجام شده است.»