آنها ورزش را بی‌ثبات کردند

درماه‌های اخیرحواشی و نبود برنامه اصولی در ورزش مشکلاتی را برای فدراسیون‌ها و به‌خصوص رشته پرطرفدار فوتبال در پی داشته است. اما رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی، مشکلات امروز ورزش را نتیجه نبود برنامه در دوره قبلی مدیریت ورزش کشور می‌داند. محسن مهرعلیزاده در گفت‌وگو با«ایرنا» درباره حاشیه‌های موجود در ورزش و وجود برخی بی‌اخلاقی‌ها و مشکلات گفت: «عوامل متعددی در این مساله دخیل است. متاسفانه بخشی ازاین مشکلات به فرهنگ بداخلاقی ایجاد شده در هفت یا هشت سال اخیربازمی‌گردد. اینکه فدراسیون‌ها در کارشان به مشکل برمی‌خورند لزوما از ناحیه وزارت ورزش نمی‌تواند باشد و ممکن است برخی مشکلات از ناحیه خود فدراسیون‌ها یا نبود تعامل دوطرفه باشد.»

مهرعلیزاده با بیان اینکه متاسفانه در دولت گذشته، برخی بداخلاقی‌ها در مدیریت ورزش نهادینه شد، افزود: «به نظر من در بدنه وزارتخانه نیروهایی که وزیر را یاری می‌کنند بعضا جدا از آنچه وظیفه‌شان است، ورود می‌کنند. نتیجه اقدامات این افراد در بدنه وزارت ورزش به کلیت وزارتخانه برمی‌گردد و همه هم از وزیر ورزش این مسائل را مطالبه می‌کنند. متاسفانه وضع زیربناها خراب شده و امروز نتیجه کار مطلوب نیست. به‌عنوان مثال سرمایه‌گذاری‌های خوبی در والیبال،بسکتبال، کشتی، فوتبال، رشته‌های رزمی و دو و میدانی شده بود که این سرمایه‌گذاری‌ها نتیجه خود را به‌طور طبیعی در یک دوره بعد از دوره ما یا چند سال بعد ازآن، نشان داد اما نبود برنامه در دوره قبلی، امروز خود را نشان می‌دهد تا جایی که ورزش بی‌ثبات شده است.»

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی به موضوع مشکلات فوتبال و خصوصا دوباشگاه سرخابی اشاره کرد و گفت: «به‌عنوان مثال امروز این نبود برنامه، خود را در فوتبال نشان می‌دهد و پرسپولیس و استقلال زیر فشارهای زیادی قرار دارند. یک رویه بسیار نادرست برای فروش و واگذاری این دو باشگاه اتخاذ شد که از همان روز اول مشخص بود امکان‌پذیر نیست. امروز اتفاقاتی در فوتبال می‌افتد که عجیب و غریب است. به‌عنوان مثال اتفاقی که فصل گذشته در دیدار تراکتورسازی و نفت تهران افتاد. من خودم آن روز در ورزشگاه بودم. مگر می‌شود مسوول ورزش استان یا مسوول ورزشگاه، اختیار بلندگوی ورزشگاه را نداشته باشد و نتیجه‌ای از بلندگو اعلام شود که واقعیت ندارد؟ اینها ناشی از مسائلی است که برخی شالوده‌های نظم و انضباط در بدنه ورزش در هشت سال مدیریت قبلی، از بین رفته است.این مشکل در اقتصاد نیز وجود دارد و مردم می‌بینند روزبه‌روز وضع اقتصادی کشور خراب می‌شود به‌خاطر اینکه نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت صنعتی کشور در دو دولت قبلی متوقف شد و هنوز هم متوقف است. دولت یازدهم دو سال است که تلاش می‌کند از رکود خارج شود. اما باید توجه داشته باشیم که خروج از ضربه‌ای که در هشت سال مدیریت قبلی به کشور وارد شده، مصیبت و مشکل است و هزینه‌های بسیاری می‌طلبد.»