پنجاه و هشتمین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان از امروز با برگزاری مراسم وزن کشی به‌طور رسمی در لاس‌وگاس آمریکا آغاز می‎شود و تا پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت. با توجه به در پیش بودن بازی‎های المپیک برزیل، سهمیه المپیک نیز بین کشورهای شرکت‌کننده در این رقابت‎ها توزیع خواهد شد. بر همین اساس تیم ایران که مدافع عنوان قهرمانی است باید در ۶ وزن المپیکی یعنی اوزان ۵۹، ۶۶، ۷۵، ۸۵، ۹۸ و ۱۳۰ کیلوگرم سهمیه المپیک ریو را به دست آورد.

حساسیت مسابقات کشتی قهرمانی جهان در هر دو بخش فرنگی و آزاد و البته محل برگزاری مسابقات باعث استقبال مسوولان ورزش کشور برای همراهی تیم در آمریکا شده است و آنها را بر آن داشته تا با حضور در محل برگزاری این رقابت‎ها از نزدیک پیگیر وضعیت ملی‎پوشان ایران و رقابت‎های‌شان باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر علاوه بر کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک که همراه با تیم ملی ایران راهی آمریکا شد، امیررضا خادم، معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‎های وزارت ورزش و جوانان همراه با عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و آموزشی این وزارتخانه نیز به آمریکا سفر کرده‌‏اند. اما موضوعی که از چندی قبل از اعزام کشتی‌گیران به آمریکا خبرساز شده بود و شایعات زیادی پیرامون آن منتشر می‌شد اعزام افراد متفرقه همراه تیم اصلی و در قالب تیم ایران در کنار ملی‌پوشان بود که از مسوولیت آنها اطلاعی در دست نیست.

خبرگزاری فارس هم از وجود یک مسافر ویژه دراین سفرخبر داده و می‌نویسد یکی از این افراد پسر مدیر‌ تیم‌های ملی کشتی فرنگی حسن بابک است که در گزارش پخش شده از تلویزیون در کنار تیم مشاهده شد و معلوم نیست با چه عنوانی همراه تیم عازم شده است.

پسر حسن بابک، مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی در حالی همراه اعضای تیم ملی عازم آمریکا شد که به گفته مسوولان فدراسیون کشتی هزینه زیادی برای اعزام یک نفر به این مسابقات شده است؛ اما دلیل روشن و منطقی برای همراهی این فرد در کنار تیم وجود ندارد.

این در حالی است که فدراسیون کشتی می‌توانست با اعزام مربیان سازنده که کشتی‌گیر در تیم ملی دارند حداقل از این طریق بر تجربه آنان بیفزاید؛ اما این اتفاق رخ نداد.فارس همچنین تذکر داد چندی پیش نیزپسر حسن بابک به جام زومباتلی مجارستان اعزام شد که دلیل اعزام او در آن مسابقات هم مشخص نبود.