توقف مطلقا ممنوع! - ۲۲ مرداد ۹۴

گروه ورزش: هفته سوم لیگ برتر را باید هفته دوئل اصفهان و تهران نامید. دو تیم بزرگ این دو شهر مقابل هم قرار خواهند گرفت که هرکدام از این مسابقات می‌تواند جذابیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد.

سپاهان- پرسپولیس

دومین رویارویی سرمربی و مربی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ در لیگ برتر ایران، نبرد دوباره سپاهان با پرسپولیس است. نخستین تقابل برانکو ایوانکویچ و حسین فرکی در لیگ چهاردهم با برتری سپاهانی‌ها در تهران همراه شد و حالا این دو همکار قدیمی در حالی برابر هم قرار می‌گیرند که پرسپولیس به شدت نیاز به پیروزی دارد. این ملاقات همیشه پر از حرف و حدیث بوده و این بار هم مطمئنا از حساسیت بالایی برخوردار است. پس از داستان آب‌های معدنی مساله‌دار و سوت‌های اشتباهی که محسن قهرمانی زد تا محرومیت طولانی‌مدت این داور را در پی داشته باشد، خیلی از مسائل تغییر کرده است. قهرمانی بازهم به میادین بازگشته و سپاهان هفته گذشته با قضاوت این داور به پیروزی رسید و اکنون پرسپولیس در شرایطی قرار دارد که چیزی جز پیروزی آنها را از حاشیه دور نمی‌کند. برانکو که از دو بازی با تیم‌های نه چندان سرشناس فقط یک امتیاز جمع کرده است حالا باید تیمش را مقابل سپاهانی به میدان بفرستد که دو هفته ابتدایی لیگ را با برد آغاز کرده و همین موضوع اعتمادبه‌نفس آنها را زیاد کرده است. اتفاق عجیب در اردوگاه قرمز نرفتن کریم باقری به اصفهان است که بلافاصله شایعه اختلاف او با برانکو را منتشر کرد. خود باقری اما این شایعات را تکذیب می‌کند.

استقلال تهران - ذوب‌آهن اصفهان

یکی دیگر از جدال‌های فوتبالی این هفته تهران - اصفهان دیدار شاگردان پرویز مظلومی و یحیی گل‌محمدی است. آنها با شرایطی عکس یکدیگر به‌هم برخورد کرده‌اند. استقلال با دو برد خوب صدرنشین هفته‌های ابتدایی است و ذوب‌آهن با دو شکست درقعر جدول قرارگرفته است. استقلال در دو هفته ابتدایی نشان داده تیمی کاملا آماده است اما ذوب‌آهن پس از هر دو شکست، یک بار زمین انزلی و بار دیگر اشتباهات داوری را بهانه کرد. حالا استقلال به دنبال ادامه پیروزی‌هایش است و ذوب‌آهن می‌خواهد نوار شکست‌هایش را پاره کند. البته یحیی فصل قبل را هم ضعیف آغاز کرد و بارها شایعه برکناری او هم بر سرزبان‌ها افتاد اما تحمل مدیریت باشگاه ذوب و فرصت دادن به او باعث شد موتور تیمش در نیم فصل دوم روشن شده و نتایجی چشمگیر را کسب کند.

ملوان بندرانزلی - استقلال اهواز

یکی دیگر از اتفاقات هفته بازگشت حمید استیلی به لیگ برتر است و البته بیرون رفتن قلعه نویی از چرخه مربیان لیگ برتر. اتفاقی که بعد از ۸سال رخ می‌دهد. ملوان که لیگ را با پیروزی مقابل ذوب‌آهن آغاز و هفته قبل در تهران مغلوب استقلال شد، در نبرد با دیگر آبی‌پوش لیگ، تنها به پیروزی فکر می‌کند تا شروع امیدوارکننده‌ای با سرمربی جدیدش داشته باشد. این تیم پرطرفدار انزلی که با مشکلات مالی و مدیریتی مواجه است، با پیروزی مقابل استقلال اهواز به آرامش می‌رسد، اما تیم جنوبی نیز برای بهتر کردن جایگاهش در لیگ به فکر پیروزی یا کسب امتیاز در این بازی مهم است. آبی‌های اهوازی در دو هفته نخست ضمن کسب تساوی برابر صبا در قم، سیاه‌جامگان را هم در خانه شکست دادند، حالا برای ادامه روند رو به رشد خود، در اندیشه گرفتن امتیاز در انزلی هستند.

برنامه کامل دیدارهای هفته سوم به شرح زیر است:

پنج‌شنبه، 22 مرداد 94

سیاه‌جامگان - نفت تهران.............. ساعت ۱۷:۴۵

ملوان - استقلال اهواز......................ساعت ۱۸:۳۰

سپاهان - پرسپولیس...................... ساعت ۱۹:۲۵

صبای قم - گسترش‌فولاد.............. ساعت ۱۹:۲۵

جمعه، 23 مرداد 94

تراکتورسازی - راه‌آهن....................ساعت ۱۸:۳۰

فولاد - استقلال صنعتی ................ ساعت ۱۹:۲۰

استقلال تهران - ذوب‌آهن ............ ساعت ۱۹:۲۰

سایپا - پدیده ................................... ساعت ۱۹:۲۵