هر بار که رویارویی امیر قلعه‌نویی با مجید جلالی پیش می‌آید، ناخواسته ذهن‌ها سمت لقبی می‌رود که سرمربی آبی‌پوشان در لیگ هشتم به سرمربی این روزهای سایپا داد: «جلالی خیلی مرده.» او یک بار دیگر به امیر قلعه‌نویی رسیده که این روزها سرش به واسطه شروع یک جنگ رسانه‌ای شلوغ است. سرمربی استقلال با کارلوس کی‌روش وارد جنگ لفظی شده است. در حقیقت هم او و هم جلالی منتقد جدی کی‌روش هستند. چرا که جلالی هم بعد از جام جهانی با بیانیه‌ای که از سوی کانون مربیان علیه کی‌روش صادر شد، به مرد پرتغالی تاخت. حالا این دو منتقد کی‌روش در هفته نوزدهم در قامت سرمربیان سایپا و استقلال به هم رسیده‌اند. هردو هم لیگ را بعد از تعطیلات با برد آغاز کردند.

سایپا که اکنون با ۴ امتیاز کمتر نسبت به استقلال در رده ششم جدول است می‌تواند با کسب یک پیروزی دیگر علاوه بر حفظ جایگاهش، فاصله‌اش را با آبی‌پوشان کمتر کند. امیر قلعه‌نویی هم که در پایان نیم فصل اول و با وجود جا ماندن تیمش از کورس قهرمانی، قول قهرمان شدن داد، برای کاهش فاصله ۳ امتیازی‌اش با صدر جدول تلاش می‌کند.

امروز حساسیت در فولادشهر هم بالا است. شاگردان علیرضا منصوریان در صورتی که بتوانند در اصفهان ۳ امتیاز از سپاهان بگیرند، گوی سبقت را از رقیب خود می‌ربایند تا در صدرجدول کمتر احساس خطر کنند. نفت هفته گذشته مقابل استقلال اهواز متوقف شد و سپاهان هم ۳ امتیاز را به استقلال تهران تقدیم کرد. اکنون حسین فرکی باید مقابل دومین مربی استقلالی لیگ قرار بگیرد. فرکی دوست ندارد دومین شکست خود را مقابل دومین مربی استقلالی تجربه کند.

این مسابقه حساس‌ترین بازی هفته از نظر نتیجه است. اگر نفت پیروز شود صدر جدول تا پایان هفته نوزدهم تغییر نخواهد کرد اما مساوی هم ممکن است صدرنشینی شاگردان منصوریان را به خطر بیندازد.

برنامه کامل هفته نوزدهم به شرح زیر است:

چهارشنبه، ۱۵ بهمن

پیکان - گسترش‌فولاد تبریز،ساعت ۱۴:۳۰

سایپای البرز - استقلال، ساعت ۱۵:۳۰

سپاهان اصفهان - نفت تهران، ساعت ۱۶

پنج‌شنبه، ۱۶ بهمن

راه‌آهن - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۵:۳۰

نفت مسجدسلیمان - صبای قم، ساعت ۱۵:۳۰

جمعه، ۱۷ بهمن

تراکتورسازی تبریز - پدیده خراسان، ساعت ۱۶

پرسپولیس - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۷:۰۵

استقلال خوزستان - فولاد، ساعت ۱۷:۱۵