گروه ورزش: بالاخره تغییر و تحولات درفدراسیون فوتبال دامن نبی دبیرکل این فدراسیون که بلند پایه‌ترین مقام بعد از رئیس است را هم گرفت. مدت‌ها بود که گمانه‌زنی‌ها درمورد فشار به رئیس فدراسیون برای تغییر دکور این مجموعه شنیده می‌شد، اما هر بار این اخبار با تکذیب اهالی فدراسیون مواجه می‌شد. حالا اما جابه‌جایی‌ها با سرعت بسیار پیش می‌رود. اکنون هم ظاهرا نوبت به نبی رسیده که کنار برود. دیروز کارمندان فدراسیون فوتبال که گویا به دبیرکل خود فوق‌العاده نزدیک هستند دراقدامی عجیب پشت در اتاق کفاشیان رئیس فدراسیون تجمع می‌کنند و خواستار حفظ و ابقای دبیرکل درسمت خود می‌شوند. اتفاقا رئیس به جمع آنها وارد نمی‌شود و حاضر به پاسخگویی نسبت به این تصمیم نمی‌شود اما فردی که خودش داوطلبانه برای آرام کردن اوضاع وارد عمل می‌شود کسی نیست جز خود جناب دبیرکل. نبی پس از اینکه متوجه شد تعداد زیادی از کارمندان فدراسیون فوتبال مقابل دفتر علی کفاشیان حاضر شده‌اند تا به برکناری‌اش از سمت دبیرکلی فدراسیون اعتراض کنند، به میان آنها آمد و دقایقی را با معترضان صحبت کرد. خبرگزاری تسنیم جزئیات سخنرانی چند دقیقه‌ای او را منتشر کرده است: «تا این مدت باری روی دوش من بود و حالا قسمت این است که از یکدیگر جدا شویم. برای مدت زمانی که در فدراسیون فوتبال مشغول به کار بودم خدا را شکر می‌کنم و از شما (معترضان) هم می‌خواهم تا به دفتر کارتان بازگردید و فعالیت‌تان را ادامه دهید.»

نبی با تشکر از پشتیبانی کارمندان فدراسیون فوتبال، ادامه داد: «همیشه سعی کردم برای رضای خداوند کار کنم و برای یک بنده مهم است که خدا از او راضی باشد. فوتبال ما هم نباید تحت تاثیر این اتفاقات قرار بگیرد. همیشه به اعتماد ملی معتقد بودم و هرجایی که هستم باید در آن مجموعه اعتماد حاکم باشد. در این مدت تلاش زیادی کردم و چیزی کم نگذاشتم که موفق هم بودم. هیچ وقت تسلیم زور نشدم. گاهی وقت‌ها آدم‌ها با زور و زر عدالت را به خطر می‌اندازند اما سعی کردم هیچ‌وقت این کار را نکنم.»

بعد از این صحبت‌ها، کارمندان فدراسیون اعلام کردند منتظر می‌مانند تا کفاشیان از دفترش بیرون بیاید و درباره تصمیم برکناری نبی از او سوال بپرسند اما دبیرکل فدراسیون فوتبال از تک تک آنها خواست تا به دفتر کارشان بازگردند. علی کفاشیان پس از این اتفاقات از دفتر کارش بیرون آمد و به کارمندان معترض فدراسیون فوتبال گفت: «نبی در فدراسیون فوتبال می‌ماند و دوباره از او استفاده خواهیم کرد اما نه در پست دبیر کلی، بلکه در پست دیگری به ما کمک خواهد کرد.» جالب اینکه از اینجا به بعد ماجرا احساسی تر

می‌شود. به گزارش خبرگزاری‌ها تعدادی از کارمندان فدراسیون فوتبال بعد از پایان این اتفاقات به دفتر کار نبی رفتند و با گریه از او می‌خواستند که همچنان به کارش در فدراسیون ادامه دهد که تحت تاثیر این موضوع، نبی هم گریه کرد.

بعد ازاین اتفاقات مصاحبه مفصلی از رئیس فدراسیون در

« ایسنا» منتشر شد. او دربخشی از این مصاحبه به تغییرات در فدراسیونش اشاره کرد: «تغییرات همیشه هست اما چون شش - هفت سال از تغییرات خبری نبوده همه تعجب کردند ما فعلا با کنار رفتن هادی آیت‌اللهی و فریده شجاعی موافقت کردیم و تغییراتی در پست‌های آنها داشتیم. همچنین این تغییرات در پست دبیرکلی هم هست. ما فعلا از نبی به‌عنوان سرپرست تیم ملی استفاده می‌کنیم هر چند که او زحمات زیادی در مسوولیت جدید کشید و ما از کارش راضی هستیم. از تمام این دوستان در پست‌های دیگر استفاده می‌شود.»