ژنرال آبی‌ها تلخ‌ترین دوران مربیگری خود بعد از دوران جدایی از تیم ملی را پشت‌سر می‌گذارد. کارنامه او در ۱۰ هفته اخیر غیرقابل دفاع است و برای اولین بار درمیانه فصل این سوال مطرح می‌شود که امیر برکنار می‌شود یا نه. سرمربی استقلال در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی تقصیرها را گردن گرفت: «جا دارد از همه مردم عذرخواهی کنم. باید بگویم که مقصر همه این نتایج من هستم و مسوولیت این نتیجه‌ها را بر گردن می‌گیرم.باور کنید تیم‌هایی هستند که از جام حذفی کنار رفتند و حتی مقابل تیم‌های لیگ یکی شکست خوردند اما آیا آنها بحران دارند؟ من اول صحبتم معذرت‌خواهی کردم و گفتم که نتایج این ۹ هفته با مسوولیت من است. اما آیا این همه حمله منطقی است؟»

سرمربی تیم استقلال که بارها از ملی‌پوشان تیمش انتقاد کرده بود در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید بعضی از بازیکنانتان کم‌کاری می‌کنند این اتهام را رد کرد: «من کم‌کاری را قبول ندارم ولی یکسری بازیکنان در حد خودشان نیستند. زمانی است که یک لیوان از دست شما می‌افتد و می‌شکند و یک زمان است خودت آن لیوان را زمین می‌زنی و می‌شکنی، نیت‌ها با هم فرق دارد. من اصلا نمی‌گویم بازیکنانم کم‌کاری می‌کنند ولی تعدادی از آنها در حد خودشان نیستند.»

امروز روزی سرنوشت‌ساز برای قلعه نویی است. هیات مدیره استقلال که ازآن صداهای متفاوتی شنیده می‌شود جلسه دارد تا درمورد سرنوشت او تصمیم‌گیری کنند. قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا به شما اولتیماتومی داده شده یا خیر،‌ گفت: «اولا که نه! اولتیماتوم ندادند، ثانیا من از همه دوستان هیات مدیره تشکر می‌کنم. اگر اولتیماتومی باشد معمولا در رسانه‌ها مطرح می‌شود اما آقایان صاحب‌پناه، افشارزاده و صادق‌پور چیزی نگفتند. چون من مطبوعات را نمی‌خوانم چیزی هم به گوشم نرسیده اما مگر می‌شود یک تیم نتیجه نگیرد و علتش آسیب‌شناسی نشود. من خودم به هیات مدیره پیشنهاد می‌دهم هم بازیکنان و هم خودم را جریمه کنند. بعضی وقت‌ها جریمه می‌تواند اولتیماتوم باشد. اینکه یک طرفدار استقلال با ۵ هزار تومان پول توجیبی خودش را به استادیوم برساند برای ما ارزش دارد و روا نیست که من قلعه‌نویی به خاطر نتایج تنبیه و جریمه نشوم.»

به‌نظر می‌رسد او اطمینان دارد که امروز برکنار نمی‌شود چون قول‌هایی برای آخر فصل می‌دهد: «من قول می‌دهم آخر فصل شرایط به شکلی پیش برود که طرفداران استقلال شادمان باشند. من بارها این روزها را تجربه کرده‌ام و از این روزها زیاد دیده‌ام. ما یکسری اشتباهات فردی داریم که آنها را باید برطرف کنیم. این را هم بگویم بعضی‌ها می‌گویند همکاران قلعه‌نویی ضعیف هستند، وقتی ما همه چیز را خوب آنالیز می‌کنیم و همه چیز را گوشزد می‌کنیم اشتباه بازیکنان چه ربطی به همکارانم دارد؟ این گروه بهترین گروه همکاران من هستند چون آنها هم کاپیتان استقلال بودند و هم کاپیتان تیم ملی. دوستان اگر می‌خواهند حمله کنند به قلعه‌نویی حمله کنند نه به دیگران.»