میزبان جام جهانی با پیروزی پرگل به یک هشتم نهایی رسید. شاگردان فیل بزرگ در بازی به یادماندنی کامرون را با نتیجه 4 بر یک شکست دادند و حریف شیلی شدند. نیمار ستاره این مسابقه بود و دو گل از چهار گل تیمش را زد. فرد و فرناندینیو دیگر گلزنان برزیل بودند. مصدومیت دوباره نیمار نگرانی کادر فنی و هواداران برزیل را به همراه داشته. فیلیپ اسکولاری در واکنش به گل‌های پیروزی بخش نیمار گفت: برزیل متکی به نیمار است، همان‌طور که آرژانتین متکی به مسی است. بازیکنان مختلفی در اختیار داریم که هر کدام قابلیت‌های زیادی دارند.

در مورد شیلی باید بگویم که خیلی‌ها فکر نمی‌کردند این تیم به مرحله بعد برسد، ولی من از این اتفاق اصلا تعجب نکردم. اگر اختیار انتخاب حریف در مرحله بعد را داشتم قطعا تیم دیگری را انتخاب می‌کردم. ترجیح می‌دادم به پست شیلی نخوریم. بازی مقابل تیم‌های آمریکای جنوبی همواره سخت است.
تیم شیلی در سه‌بازی گذشته‌اش نشان داد حریف خطرناکی است. آنها اگرچه در آخرین بازی مرحله گروهی مقابل هلند شکست خوردند و به عنوان تیم دوم این گروه رسیدند اما تیم آماده‌ای هستند. الکسی سانچز در خط حمله این تیم می‌تواند یک تنه خط دفاعی برزیل را ویران کند. هرچند در آن سوی میدان اسکولاری حتما برای مهار این بازیکن تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است.
سرمربی برزیل از قدرت شیلی آگاه است و می‌داند اگر در برابر این حریف با احتیاط بازی نکند میدان را در برابر چشم هزاران برزیلی حاضر در ورزشگاه واگذار خواهد کرد. سامپائولی بعد از صعود به دور دوم مسابقات گفت: مهم نیست که قرار است با چه تیمی روبه‌رو شویم. تیمی که با ما روبه‌رو شود می‌داند که شیلی تیم کوچکی نیست. هرچقدر ما باید نگران حریف‌مان در مرحله بعد باشیم تیم مقابل نیز باید نگران رویارویی با ما باشد.




تیم کلمبیا در این دوره از رقابت‌ها بسیار قدرتمندانه ظاهر شده است. آنها سه حریف مرحله گروهی را شکست دادند تا با ۹ امتیاز به این مرحله صعود کنند. در بازی سوم، این تیم مقابل ژاپن به میدان رفت و حریف آسیایی‌اش را با نتیجه ۴ بر یک شکست داد. کلمبیا باید در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف اروگوئه‌ای برود که مانند آنها از آمریکای جنوبی پای به این رقابت ها گذاشته است.
تیم ملی اروگوئه با پیروزی مقابل ایتالیای پرمدعا توانست جواز صعود به دور بعد را بگیرد.دیداری که جنجالی‌ترین سوژه جام‌جهانی تا به حال را به همراه داشت. سوآرز که پیش از این سابقه گاز گرفتن بازیکنان حریف را داشت در این دیدار هم به همین کار پرداخت و در صحنه‌ای که به همراه کیه‌لینی دنبال دریافت توپ بودند شانه او را گاز گرفت. مدافع ایتالیا هم هر چه سعی کرد تا با نشان دادن جای دندان‌های مهاجم اروگوئه داور را مجاب کند به او کارت بدهد، نتیجه نداد. بعد از آن مسابقه جنجال رسانه‌ها باعث شد سوآرز از سوی فیفا برای ۹ بازی در تیم ملی محروم شود و در این بازی هم حضور نخواهد داشت.
اتفاقی که می‌تواند اروگوئه را با مشکل مواجه کند. سرمربی تیم ملی اروگوئه بعد از پیروزی تیمش مقابل ایتالیا گفت: ما تمام تلاش خود را مقابل سخت‌ترین حریف‌مان در این گروه انجام دادیم. تاکتیک تیم را بسته به حریفی که با آن روبه‌رو شدیم تغییر دادیم. مقابل ایتالیا به شیوه خاصی بازی کردیم و در نهایت موفق شدیم با کسب پیروزی مقابل آنها به دور بعدی
صعود کنیم.