فینال آسیایی لیگ
هفته بیست و نهم از رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که هفته ماقبل پایانی سیزدهمین دوره این مسابقات است، امروز یکشنبه با برگزاری هشت مسابقه پیگیری می‌شود، دیدارهایی که ممکن است حتی منجر به معرفی قهرمان این دوره از مسابقات و یا تیم‌های سقوط کننده به دسته اول شود. در این روز مهم‌ترین دیدار بین تیم‌های فولاد و استقلال برگزار می‌شود، مسابقه‌ای که شاید در آن قهرمان مشخص شود؛ هر چند دیدار پرسپولیس با راه‌آهن و ملوان با سپاهان هم اهمیت و حساسیت‌های خاص خود را دارد. همچنین در نبرد قعر جدولی‌ها دیدار ذوب‌آهن با داماش بسیار حساس و سرنوشت ساز است.
بازی تیم‌های فولاد و استقلال یک فینال تمام عیار
است و شاید تکلیف قهرمان لیگ را مشخص کند. دیدار دو تیم آسیایی که اگر با پیروزی فولاد همراه شود و دو تیم پرسپولیس و نفت هم در خانه برابر حریفان خود به برتری نرسند، تیم فولاد خوزستان برای دومین بار به عنوان قهرمانی رقابت‌های فوتبال لیگ برتر دست خواهد یافت، آنهم بعد از ۹ دوره. بهترین نماینده ایران در آسیا، صدرنشین فعلی لیگ برتر و تنها تیم بدون شکست در نیم فصل دوم لیگ، در حال حاضر ۴ امتیاز تا قهرمانی و آسیایی شدن فاصله دارد و برای رسیدن به این هدف باید در مهم‌ترین بازی هفته بیست و نهم به پیروزی برسد که این ۳ امتیاز تاحدودی تصویر این تیم اهوازی را روی جام قهرمانی لیگ سیزدهم درج خواهد کرد.
شاگردان حسین فرکی پس از پیروزی هفته پیش برابر تراکتورسازی و برتری مقابل بنیادکار ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا، حالا از روحیه بالایی برای تحمیل سومین شکست متوالی به استقلال و برداشتن گامی بلند برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برخوردار شده‌اند و قصد دارند در دومین بازی متوالی و آخرین مسابقه خانگی خود در لیگ سیزدهم، به همراه هواداران خود سرود قهرمانی سر دهند؛ آن هم با کسب ۳ امتیاز از استقلال یا حتی گرفتن یک امتیاز از این بازی مهم. در سوی دیگر میدان استقلالی ایستاده است که برای به‌دست آوردن دومین قهرمانی متوالی در لیگ باید در این بازی پیروز شود زیرا تساوی هم این تیم را از قهرمانی و شکست از آسیایی شدن دور خواهد کرد. آبی‌پوشانی تهرانی که در دو بازی گذشته لیگ، دو شکست تلخ را تجربه کرده و از رده نخست به رده چهارم سقوط کرده‌اند، در این بازی مرگ و زندگی باید برای دفاع از عنوان قهرمانی، رسیدن به آسیا و اعتبار فنی خود، صدرنشین را شکست دهند. شاگردان قلعه‌نویی که پس از شکست از تیم نفت تهران با جریمه کسر ۲۰ درصد از قراردادشان مواجه شدند، حالا پس از پیروزی مقابل الجزیره امارات در هفته گذشته و جلوگیری از حذف زودهنگام خود از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، انگیزه بالایی دارند تا با برتری مقابل فولاد، راهشان را برای رسیدن به قهرمانی در لیگ یا آسیایی شدن هموار کنند. از سوی دیگر، شاگردان دایی برای تحقق آرزوی قهرمانی و پایان دادن به سال‌های دور از آسیا، باید در بازی امروز مقابل راه آهن پیروز شوند و منتظر ناکامی فولاد، نفت و استقلال باشند. اگر پرسپولیس راه‌آهن را ببرد، فولاد برابر استقلال شکست بخورد و نفت برابر گسترش فولاد متوقف شود، پرسپولیس در پایان هفته بیست و نهم صدرنشین لیگ خواهد شد و با یک پیروزی در هفته پایانی برابر صنعتی خوزستان در اهواز، بار دیگر جام قهرمانی را بالای سر خود خواهد دید و سال آینده یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود.
اما اگر این تیم در خانه برابر راه‌آهن متوقف شود و بدتر از همه ببازد، این احتمال وجود دارد که هفته جاری را با سقوط به رده پنجم به پایان برساند، نتیجه‌ای که شاید حسرت قهرمانی و آسیایی شدن را بر دل هواداران میلیونی این تیم بگذارد.

برنامه هفته بیست و نهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر:
یکشنبه - ۱۷/۰۱/۹۳
فولاد خوزستان - استقلال تهران، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز
ملوان بندرانزلی - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه تختی بندرانزلی
تراکتورسازی تبریز- استقلال خوزستان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
نفت تهران - گسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه دستگردی تهران
پرسپولیس - راه‌آهن سورینت، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران
سایپای البرز - فجرسپاسی شیراز، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه انقلاب کرج
ذوب‌آهن اصفهان - داماش گیلان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه ذوب‌آهن فولادشهر
مس کرمان - صبای قم، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان