آفت ملوان دوباره در جان استقلال
تیم فوتبال استقلال در چارچوب هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر در زمین ملوان بندرانزلی با نتیجه سنگین 4 بر 2 شکست خورد تا یک بار دیگر خاطره تلخ از دست رفتن قهرمانی به خاطر شکست مقابل ملوان در نخستین دوره لیگ برتر را برای هوادارانش تداعی کند. تیم‌های فوتبال ملوان بندرانزلی و استقلال تهران از ساعت 15:30 دیروز در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان این بازی با برتری 4 بر 2 ملوان خاتمه یافت. سیامک کوروشی(10)، احمد آهی(14)، شاهین ثاقبی(49) و مهدی دغاعله(52) گل‌های ملوان را به ثمر رساندند.
محمد قاضی(۵۱) و حنیف عمران زاده(۹۴) برای استقلال گل زدند.شروع این بازی با غافلگیری استقلالی‌ها همراه بود، به این ترتیب که در دقیقه دهم ملوانی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه شدند و با اشتباه سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان استقلال به گل رسیدند. این ضربه را ابتدا سیدجلال رافخایی زد که رحمتی برای دفع آن اقدام کرد؛ اما در میانه‌ راه سُر خورد و دفع ناقص وی، سیامک کوروشی را مقابل دروازه خالی صاحب موقعیت گلزنی کرد تا در همان ابتدای کار سپیدپوشان بندر انزلی به گل برسند.
در دقیقه ۱۴ و در حالی که آبی‌پوشان تهرانی هنوز بابت دریافت گل اول شوکه بودند، ملوانی‌ها روی ارسال توپ از دورن محوطه جریمه استقلال و با استفاده از کم‌کاری مدافعان این تیم خصوصا حنیف عمران‌زاده با ضربه سر احمد آهی به گل دوم رسیدند.
در ابتدای نیمه دوم سرمربی استقلال با به میدان فرستادن محمد مهدی نظری در پی افزایش بار هجومی تیمش برآمد؛ اما این ملوانی‌ها بودند که در دقیقه ۴۸ روی نفوذ امیرحسین فشنگچی از جناح راست و پاس رو به عقب او با ضربه تمام‌کننده شاهین ثاقبی به گل سوم رسیدند.
در دقیقه ۵۲ محمد قاضی روی شوتی از پشت قوس محوطه جریمه یکی از گل‌های خورده استقلال را جبران کرد؛ اگرچه یک دقیقه بعد ملوانی‌ها روی ضربه سر مهدی دغاغله به گل چهارم هم رسیدند تا تراژدی آبی‌پوشان تهرانی و مهدی رحمتی کامل شود.
این تیم که در هفته بیستم این مسابقات صدرنشینی را از چنگ پرسپولیس در آورده بود، با این باخت ۵۰ امتیازی باقی ماند و صدر جدول را به فولاد خوزستان واگذار کرد که ۵۱ امتیاز دارد. تیم ملوان هم ۴۱ امتیازی شد و جای تراکتورسازی را در رده ششم جدول گرفت. این برای نخستین بار پس از هفته ششم بود که شش تیم بالای جدول اجازه ورود تیم دیگری را به جمع خود دادند.
هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز و فردا با برگزاری سه دیدار به پایان می‌رسد.در یکی از بازی‌ها امروز در ساعت۱۵:۳۰ تراکتور‌سازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف راه آهن
می‌رود و درهمین ساعت مس کرمان در ورزشگاه امام علی(ع) کرمان میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود؛ اما آخرین بازی این هفته که فردا برگزار می‌شود پرسپولیس بحران‌زده در ورزشگاه آزادی به مصاف صبای قم خواهد رفت. این مسابقه برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد و برنده آن تا حدودی می‌تواند از مشکلات حاشیه‌ای نجات پیدا ‌کند، پرسپولیس در صورت کسب سه امتیاز به جمع مدعیان آسیایی و قهرمانی باز می‌گردد و صبا اگر بتواند رقیبش را شکست دهد از منطقه خطر دورتر خواهد شد.
پرسپولیس باید با سه مشکل مبارزه کند. نخستین مشکل، فنی است که با تساوی هفته پیش در زمین فجرسپاسی که ماحصل اعتصاب بازیکنان این تیم به خاطر عدم دریافت مطالبات‌شان بود، آنها به رده پنجم سقوط کردند و برای جبران آن تساوی و صعود به رده‌های بالاتر به فکر پیروزی برابر صبای قم هستند.بحث دوم مشکل مالی است؛ زیرا با رفتن محمد رویانیان، حاشیه‌های بسیاری به خاطر میزان بدهی‌های باشگاه به وجود آمده و هنوز بازیکنان در پی دریافت مطالبات خود هستند؛ هدفی که با اعتصاب در هفته گذشته به آن نرسیدند.
مشکل سوم هم مدیریتی است؛ زیرا درگیری‌های به وجود آمده بین علی پروین و علی دایی در نشست با مسوولان وزارت ورزش و جوانان و اتفاقات ناخوشایند در نشست پیشکسوتان این باشگاه، سرخپوشان را بیش از گذشته در بحران مدیریتی غرق کرده است.