جهان فوتبال ستارگان بی‌شماری را به خود دیده و همچنان خواهد دید. ستارگانی که گهگاه با همه درخشش‌ خیره کننده خود نتوانستند به برخی عنوان‌ها و افتخارها دست یابند یا حتی در رقابتی خاص حاضر باشند.
از رایان گیگز گرفته که هرگز رنگ جام‌جهانی را با ولز ندید تا مارادونایی که قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا را تجربه نکرد.
به گزارش «ایسنا»، سه‌شنبه و چهارشنبه گذشته هفته نخست دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۴ - ۲۰۱۳ آغاز شد.
این گزارش نگاه کوتاهی دارد به برخی از ستارگان جهان فوتبال که نتوانستند قهرمانی بزرگ‌ترین و معتبرترین رقابت باشگاهی اروپا و شاید جهان را تجربه کنند.

دیگو آرماندو مارادونا
از نگاه بسیاری، او بهترین بازیکن تاریخ فوتبال بوده و هست. با این همه نتوانست جام قهرمانی باشگاه‌های اروپا را به دست گرفته و بالای سر ببرد. او در یازده سال حضورش در فوتبال اروپا تنها یک بار با ناپولی در جام یوفا به قهرمانی اروپا رسید و دو بار هم اسکودتو را بالای سر برد، ولی دستش از قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا، پدر لیگ قهرمانان اروپا کوتاه ماند.

جان‌لوئیجی بوفون
بهترین دروازه‌بان دهه اخیر فوتبال جهان هنوز نتوانسته به این افتخار بزرگ دست پیدا کند و آن را در تالار عنوان‌هایش کم دارد. بوفون در آخرین قهرمانی یووه در سال ۱۹۹۶ عضو این تیم نبود و در فینال ۲۰۰۳ برابر میلان هم در ضربه‌های پنالتی برای بیانکونری کاری از پیش نبرد.

زلاتان ابراهیموویچ
این مهاجم سوئدی برای بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال توپ زده است، ولی همیشه در بدترین زمان ممکن، دست کم تاکنون. چه اینتر و چه بارسلونا درست بعد از ترکشان از سوی ایبرا قهرمان اروپا شدند. او اکنون در پاری‌سن‌ژرمن امیدوار است از بخت بیشتری برخوردار باشد.

رونالدو
سخت می‌توان باور کرد ماشین گلزنی برزیلی نه در اینتر، نه در میلان و نه در بارسا هرگز به معتبرترین جام باشگاهی جهان دست نیافت. او همیشه در زمان‌بندی‌اش اشتباه داشت و با اینکه بازیکن بزرگی بود و در تیم‌های بزرگی هم حضور داشت هیچ‌گاه نتوانست با تیمش قهرمان اروپا شود.

روماریو
قهرمان و ستاره فوتبال جهان ولی نه برنده و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا. این گلزن برزیلی نه با آیندهوون به این مهم رسید نه با بارسلونا. او در دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۴ با پیراهن آبی‌ - اناری‌ها بازی و جام قهرمانی را به میلان و ستارگانش واگذار کرد.

روبرتو باجو
او سال‌ها در یوونتوس و میلان پا به توپ بود، ولی با هیچ‌کدام این تیم‌ها به این عنوان دست نیافت. هواداران باجو هرگز نتوانستند ستاره دوست‌داشتنی خود را با مدل خاص موهایش بر سکوی قهرمانی بزرگ‌ترین رقابت‌ فوتبال اروپا ببینند.

پاول ندود
او یکی از بزرگ‌ترین‌ها و همزمان یکی از بدشانس‌ترین‌ها بود. او در فینال از دست رفته سال ۲۰۰۳ به دلیل محرومیت انضباطی حاضر نبود و به این ترتیب نتوانست با جام قهرمانی عکس یادگاری بگیرد حتی با آنکه توپ طلای فوتبال را از آن خود کرد.

رود فان‌نیستلروی
او در منچستریونایتد می‌توانست به این افتخار بزرگ دنیای فوتبال دست یابد، ولی گل‌های بی‌شمارش برای شیاطین سرخ و بعدها قوهای سپید (رئال مادرید) نتوانست قهرمانی این رقابت‌ها را برای او و تیمش به ارمغان بیاورد.

فرانچسکو توتی
اسطوره زنده رم از سال ۱۹۹۴ تاکنون چشم به راه قهرمانی با جالوروسی در اروپا است. شاید هم از همین رو است که قراردادش را تا سال ۲۰۱۶ تمدید کرده است.