کفاشیان: روی ایرانی ها حساب نمی کنیم

گروه ورزش- در حالی که همچنان اختلاف بین مسوولان فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک برای انتخاب سرمربی تیم امید وجود دارد، علی کفاشیان (دبیر کمیته ملی المپیک) روز گذشته اعلام کرد که سرمربی تیم امید در یکی دو روز آینده مشخص می‌شود و این کمیته ملی المپیک است که حرف آخر را درباره ایرانی یا خارجی بودن سرمربی می‌زند: «ما قبلا هم گفتیم که سرمربی تیم امید باید یک مربی خارجی باشد. متاسفانه بعضی از مربیان ایرانی چندان با علم روز آشنایی ندارند و در حد سرمربیگری تیم امید نیستند. زیاد نمی‌شود روی مربیان ایرانی حساب باز کرد چون تیم امید شرایط بسیار حساسی دارد و باید در انتخاب سرمربی حساسیت بالایی به خرج داده شود». مسوولان کمیته المپیک روی حرف خودشان مصر هستند، سرمربی خارجی! آنها حتی فرصت یک هفته‌ای هم به فدراسیونی‌ها دادند تا گزینه‌های مدنظرشان را معرفی کنند، اما... امروز آخرین فرصتی است که مسوولان فدراسیون برای این کار دارند، در غیر این صورت کمیته ملی المپیک سریعا اقدام خواهد کرد و سرمربی تیم امید را معرفی می‌کند. کفاشیان می‌گوید: «یک هفته به آنها وقت دادیم تا گزینه‌هایشان را معرفی کنند. نمی‌دانم مشکل کجا است، ولی امروز آخرین فرصت است. ما امروز در فدراسیون جلسه داریم و حتما در این مورد بحث می‌کنیم. اگر فدراسیون گزینه‌ای را پیشنهاد نکند ما خودمان دست به کار می‌شویم. یک بار دیگر می‌گویم که فقط با مربیان خارجی مذاکره می‌کنیم.

احتمالا امروز خبرهای جدیدی می‌شنوید». حرف‌های دبیر کمیته المپیک خبر از اتفاقات جدید می‌دهد. به نظر، آنها انتخابشان را انجام داده‌اند و حتی با سرمربی جدید تیم امید مذاکره هم کرده اند. اما سرمربی تیم امید هرگز سیموئز نیست. به قول کفاشیان، سیموئز مدت زیادی آنها را بلاتکلیف گذاشته بود و دائما حرف‌هایش در مورد پیشنهاد مجدد ایران عوض می‌شد. طبق شنیده‌ها مذاکرات با وینکو بگوویچ در حال اتمام است و به احتمال فراوان این مربی کروات سرمربی تیم امید می‌شود! «بله، مذاکره کرده‌ایم اما هنوز هیچ چیز رسمی نشده. تصمیم گرفتیم هر طور شده امروز تکلیف سرمربی را مشخص کنیم. ما فرصت زیادی نداریم و باید برای بازی‌های پکن آماده شویم.

بگوویچ دیروز به ایران آمد و اتفاقا علاقه زیادی هم برای همکاری با ما دارد. اما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که او سرمربی است. چون تا جایی که مطلع هستیم این مربی با باشگاه فولاد هم مذاکره کرده است». کفاشیان ادامه می‌دهد: «مشکلی از لحاظ مالی نداریم. تنها مشکل ما کمبود وقت است که اجازه نمی دهد با مربیان بزرگ وارد مذاکره شویم. با این شرایط بگوویچ بهترین گزینه است. او آشنایی کامل با جو ایران دارد و درکل مربی موفقی است». اما اگر تمام مشکلات به انتخاب مربی خارجی ختم نشود چه اتفاقی می‌افتد؟ همان طور که خود مسوولان کمیته المپیک هم خبر دارند فولادی‌ها با بگوویچ وارد مذاکره شده‌اند و اگر این مربی با آنها به توافق برسد دیگر گزینه خارجی با شرایط موجود وجود ندارد؟ طبق شنیده‌ها گفته‌های کفاشیان در مورد بگوویچ درست است و او دیروز وارد ایران شده. اما به نظر، یک راست به اهواز رفته تا در مورد فولاد و تیم فوتبالش صحبت کند.یکی از نزدیکان بگوویچ می‌گوید: «تا جایی که من خبر دارم مذاکراتش با فولاد تمام است. مگر این که اتفاق خاصی بیفتد و نظر وینکو عوض شود. وینکو قبلا سرمربی فولاد بوده و با شرایط این تیم آشنایی کامل دارد. فکر نمی‌کنم به این راحتی‌ها تصمیم‌اش عوض شود. با این حال من به جای او تصمیم نمی‌گیرم و شاید اتفاقات دیگری بیفتد.» اگر آن طور که این مقام آگاه می‌گوید بشود و وینکو بگوویچ پای قرارداد فولادی‌ها را امضا کند به قول معروف دست کمیته المپیکی‌ها در پوست گردو می‌ماند! به نظر با این شرایط و در این فرصت کم چاره‌ای جز مذاکره با مربیان ایرانی باقی نمی‌ماند. با این حال علی کفاشیان حرف خودش را می‌زند و می‌گوید: «بگوویچ هم نشد یک مربی خارجی دیگر. او به شایعه حضور مجید جلالی، محمد یاوری و پنجعلی اشاره می‌کند و می‌گوید: مربیان ایرانی همه زحمتکش هستند اما تصمیم ما همان است.جلالی که ناظر کمیته ملی المپیک است و اگر لازم شد می‌توانیم از او کمک بگیریم. در مورد پنجعلی هم باید بگویم که چون او مدت زیادی در کنار سیموئز بوده با شرایط تیم امید آشنایی دارد ولی او هرگز سرمربی نیست و فقط تا مشخص شدن سرمربی در کنار تیم است. با محمود یاوری هم فقط درباره مدیریت فنی صحبت شده و ما هیچ وقت بحث سرمربیگری را با او مطرح نکردیم.» هیچ چیز مشخص نیست. مسوولان کمیته المپیک فقط می‌گویند مربی خارجی. بگوویچ در ایران است و فولادی‌ها برای به خدمت گرفتن او دندان تیز کرده‌اند.بازی‌های مقدماتی المپیک ۲۰۰۸ پکن تا چند ماه دیگر شروع و تیم امید ایران همچنان بلاتکلیف. با این شرایط خدا آخر و عاقبت تیم امید را به خیر کند!