لیگ برتر تعطیل نمی‌شود

گروه ورزش- دیدارهای معوقه لیگ برتر فوتبال در تعطیلات نیم‌فصل برگزار می‌شود و این مسابقات تعطیل نمی‌شود. تعطیلات نیم‌فصل لیگ‌برتر از ۱۵دی‌ماه یعنی بعد از برگزاری هفته پانزدهم آغاز خواهد شد. بر این اساس، این رقابت‌ها ۲۰ روز تعطیل خواهد بود. یکی از مسوولان سازمان لیگ گفت: «روزهای ۲۱ و ۲۴‌دی‌ماه هم بازی‌های معوقه مثل راه‌آهن و ذوب‌آهن اصفهان و همچنین جام حذفی مثل ملوان ‌بندر ترکمن برگزار می‌شود.» اونیکا رفت

گروه ورزش- در حالی که تیم‌ملی بسکتبال کشورمان توانست با فردریک اونیکا عنوان سومی پیکارهای آسیایی را کسب کند، اما با اتمام قراردادش برای همیشه با این تیم خداحافظی کرد. این تصمیم در حالی گرفته شد که محمود مشحون، رییس فدراسیون بسکتبال و علی کفاشیان دبیر کمیته ملی المپیک در مذاکرات مشترک به دنبال گزینه بهتری هستند. علی کفاشیان در این خصوص می‌گوید: «اونیکا در حد تیم ملی ایران نبود و ما دنبال مربی هستیم که در حد و اندازه‌های NBA باشد».

رقابت قوی‌ترین مردان جهان از بهمن

گروه ورزش- بهمن ماه امسال شهر بندری دبی امارات میزبان رقابت‌های قوی‌ترین مردان جهان است و چهار نماینده از ایران در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. تا این لحظه حضور مجید دژبران در این رقابت‌ها قطعی شد و تا دو هفته دیگر با برگزاری رقابت‌های انتخابی، دیگر اعضای تیم کشورمان برای حضور در این رقابت‌ها معرفی می‌شوند. در این مسابقات ۲۰ورزشکار از سراسر جهان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کشتی‌گیران آمریکایی در ایران

گروه ورزش- فدراسیون کشتی آمریکا با ارسال نامه‌ای به ایران به صورت رسمی آمادگی خود را برای حضور در جام‌جهان پهلوان تختی یادواره خلیج همیشه فارس اعلام کرد. براین اساس و با موافقت فدراسیون کشتی ایران، کاروان ۲۰نفره کشتی آمریکا با ۱۴کشتی‌گیر، ۶مربی همراه و سرپرست در این مسابقات شرکت می‌کند.

بختیاری‌زاده جانشین نیکولویچ

گروه ورزش- سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان صبح امروز برای درمان کلیه‌اش راهی کرواسی می‌شود. نناد نیکولویچ که به دنبال بهانه‌ای بود تا کریسمس را در کنار خانواده‌اش بگذراند، موفق شد برای درمان کلیه‌اش ایران را ترک کند تا بازیکنان فولاد خوزستان ۲هفته بدون سرمربی تمرین کنند! قرار شده در مدتی که نناد در ایران نیست کوروش بختیاری‌زاده وظایف او را در بازی مقابل مس و سپاهان انجام بدهد.

محمودی پول نگرفته برگشت

گروه ورزش - بهنام محمودی که برای مذاکره با مسوولان باشگاه پروجا به ایتالیا رفته بوده روز گذشته به ایران بازگشت. طبق شنیده‌ها حضور در بازی‌های آسیایی جزو قرارداد این بازیکن با پروجا نبوده و به همین دلیل مسوولان این تیم دو ماه از حقوق محمودی را کم کردند. محمودی برای گرفتن طلبش از پروجا دست به دامن وکیلش شده تا تمام حق و حقوقش را بگیرد.

فوتسال ایران به مصاف اسپانیا می‌رود

گروه ورزش- تیم‌ملی فوتسال ایران برای برگزاری دو بازی تدارکاتی مقابل تیم‌ملی فوتسال اسپانیا فردا تهران را به مقصد اسپانیا ترک می‌کند. نخستین بازی دو تیم روز چهارشنبه برگزار می‌شود و دو تیم روز پنجشنبه در شهر تنه‌ریف دومین بازی تدارکاتی خود را انجام می‌دهند. ملی‌پوشان کشورمان پس از برگزاری این بازی تدارکاتی جمعه به تهران برمی‌گردند.

هامبورگ میزبان بایرن و هانزاروستوک

گروه ورزش- هامبورگی‌ها که در پایان نیم فصل بوندس‌لیگا تنها با کسب ۱۳ امتیاز در رده هفدهم لیگ ۱۸ تیمی آلمان قرار گرفتند، قصد دارند در طول تعطیلات با تیم‌های بایرن‌مونیخ و هانزاروستوک دیدار دوستانه برگزار کنند. هامبورگ پیش از انجام این بازی‌ها به همراه تیم اشتوتگارت در تورنمنت ۴ جانبه دبی به همراه تیم‌های ایران و امارات شرکت می‌کند.

ایران الگوی فوتسال آسیا!

گروه ورزش- دست‌اندرکاران کنفدراسیون فوتبال آسیا نام ایران را در زمره ۵ کشور الگوی رشته فوتسال قرار دادند. ژاپن، ازبکستان، قرقیزستان، تایلند و ایران ۵ کشوری هستند که بالاترین مرجع فوتبال در آسیا قصد دارند یکی از آنها را به عنوان الگوی رشته فوتسال انتخاب کنند.

این انتخابات در مارس ۲۰۰۷ میلادی در مقر کنفدراسیون فوتسال آسیا برگزار می‌شود. رنکینگ مناسب، لیگ حرفه‌ای و امکانات لازم برای توسعه رشته فوتسال از مهم‌ترین عوامل این گزینش است.

قرعه‌کشی مسابقات فوتبال نوجوانان آسیا

گروه ورزش- جمعه شب مراسم قرعه‌کشی مرحله انتخابی فوتبال زیر ۱۶ سال آسیا انجام شد و ایران در گروه دوم قرار گرفت. نپال، اردن، کویت، بحرین و افغانستان تیم‌هایی هستند که با ایران در گروه ۲ قرار گرفته‌اند. دو تیم از هر گروه به علاوه تیم برتر گروه هشتم ۳ تیمی هستند که به مرحله بعد صعود می‌کنند. البته میزبان بازی‌ها هم هنوز مشخص نشده است و به‌طور خودکار در مسابقات شرکت می‌کند.

دیدار امروز ملوان لغو شد

گروه ورزش - دیدار امروز ملوان بندرانزلی با کیمیای رشت در چارچوب رقابت‌های جام حذفی به علت بارش شدید برف لغو شد. به همین دلیل از سوی هیات فوتبال انزلی نامه‌ای به سازمان لیگ ارسال شد مبنی بر اینکه زمین مسابقه شرایط برگزاری بازی را ندارد. با موافقت سازمان لیگ برگزاری این مسابقه به زمان دیگری موکول شده است. احتمال اینکه بازی شموشک با پاس هم به دلیل شرایط بد جوی لغو شود، زیاد است.

پیست دیزین باز شد

گروه ورزش - با شروع فصل سرما، پیست بین‌المللی اسکی دیزین فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرد تا در طول فصل زمستان پذیرای ورزشکاران این رشته باشد. به‌گفته علی‌آبادی رییس سازمان تربیت بدنی عملیات عمرانی و توسعه‌ای در این پیست از این هفته آغاز می‌شود تا پتانسیل جذب توریست و امکان فعالیت ورزشی و تفریحی در کلیه فصول بیش از پیش فراهم شود.