برزگر: امیدوارم حیدری، علی دایی نشود

ایسنا- «موقعیت حیدری در حال حاضر بسیار حساس و ویژه است و باید طوری تصمیم‌گیری کند که به حال و روز علی دایی دچار نشود.» این جملات حرف‌های منصور برزگر، مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان است.

وی گفت: «عملکرد کاروان کشتی ایران به‌خصوص کشتی آزاد همان‌طوری که انتظار می‌رفت همانند سالیان گذشته و میادین قبلی رضایت‌بخش بود و باز هم این کشتی بود که جور باقی رشته‌ها را ‌کشید.ما باید در دوحه به‌رغم کسب افتخار و مدال طلایی برای بالا بردن رنکینگ کشورمان از عنوان نایب قهرمانی جهان که یک ماه پیش به دست ‌آوردیم نیز دفاع می کردیم و همین موضوع کار را به مراتب مشکل و مشکل‌تر کرده بود.» مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص صحبت‌هایی که مبنی بر خداحافظی علیرضا حیدری مطرح می‌شود تصریح کرد: «خودم شخصا با حیدری صحبت کردم. او هنوز به تصمیم قطعی نرسیده ولی به نظر من او باید طوری تصمیم‌گیری کند کار به جایی نرسد که مردم با او رفتاری مشابه با علی دایی را داشته باشند. او توانایی‌های بالایی دارد و می‌تواند از قابلیت‌های خود برای خدمت در جاهای دیگر نیز استفاده کند. حیدری هم در چین و هم در دوحه جانانه و مردانه جنگید و انصافا نحوه کشتی‌هایش خستگی را از تنم به در کرد. ضمن خسته نباشید به او امیدوارم که بهترین تصمیم را در فضایی آرام اتخاذ نماید.» وی درخصوص طلایی‌های تیم ایران گفت: «زمانی که من تیم را تحویل گرفتم نه تنها مراد محمدی بلکه باقی مرادها هم دفاعی کار می‌کردند و منتظر شیر یا خط می‌ماندند تا قرعه تکلیف کارشان را معلوم کند اما امروز خوشبختانه با کمک ۴ مربی جوان و با تجربه کشورمان، کاری کرده‌ایم که ملی‌پوشان ایران ۶ دقیقه هجومی و حمله‌ای می‌توانند کشتی بگیرند. مدال طلای محمدی، بذری، یزدانی و حیدری حاصل همین تفکر و برنامه بود و مطمئن باشید تا زمانی که کشتی گیران هجومی، با انگیزه و قدرتمند روی تشک حاضر شوند نه تنها داوری، بلکه تشک و حریف نیز همه نمی‌توانند برایش مشکل را ایجاد کنند.

مراد محمدی، امید ما در المپیک چین است ضمن اینکه در کنار او تقوی‌ها را هم حفظ خواهیم کرد.»

برزگر با تاکید بر اینکه هزینه کردن پول بیت‌المال برای فوتبال و برخی رشته‌های دیگر جز اسراف چیزی در بر نخواهد داشت، گفت: «همانطوری که به همگان ثابت شده در میادین بعدی و المپیک‌های آتی، باز هم کشتی، وزنه برداری و تکواندو هستند که به عنوان امید ایران دست به افتخارآفرینی خواهند زد و از همین رو است که باید توجه و نگاه به این رشته را افزایش دهیم.»

وی در پایان افزود: «همگان دیدند که فوتبال با همه سرو صدا، هزینه‌ها و حمایت‌ها نتایج مناسبی را کسب نکرده و نخواهد کرد و تنها حاصلی که برای ما داشته اشاعه فرهنگ غلط و توهین‌آمیز اروپایی می‌باشد.»