استقلال و پرسپولیس به هم می‌رسند

گروه ورزش - بازی‌های جام حذفی یکی دو روزی است که شروع شده و چند بازی این جام انجام شده. اما هنوز دو تیم پرسپولیس و استقلال در مرحله یک شانزدهم نهایی بازی نکرده‌اند. پرسپولیس و استقلال امروز باید مقابل حریفشان بازی کنند. پرسپولیس باید با صنایع کاوه روبه‌رو شود و استقلال باید به شیراز برود و مقابل مرصاد شیراز بازی کند. نکته جالب توجه اینکه استقلال و پرسپولیس اگر حریفانشان را شکست بدهند، باید با یکدیگر بازی کنند. کاوه، حریف پرسپولیس نمی‌شود

پرسپولیسی‌ها این بار در حالی به مصاف حریف بی‌نام و نشان خود می‌روند که باز هم چند بازیکن خود را در اختیار ندارند. کریم باقری و الونگ الونگ غایبان پرسپولیس در این دیدار هستند. آنها به خاطر مصدومیت همچنان نمی‌توانند بازی کنند و این موضوع همچنان روی دنیزلی تاثیر منفی گذاشته است. سرمربی پرسپولیس معتقد است که همه بازی‌ها در جام حذفی و لیگ برتر اهمیت دارد و نباید در این جام بازی‌ها را آسان گرفت. برد پرسپولیس در این دیدار تقریبا قطعی است.

صنایع کاوه تیمی نیست که بتواند جلوی پرسپولیس دوام بیاورد. این را مهرزاد معدنچی می‌گوید: «صنایع کاوه تیم خوبی است. اما فکر نمی‌کنم در حد و اندازه‌هایی باشد که بتواند جلوی حملات مداوم، دوام بیاورد. من قول می‌دهم در این بازی گل بزنم.»

هر چند پرسپولیس برنده از پیش تعیین شده این دیدار است اما نباید صنایع کاوه را هم دست کم گرفت. آنها برای این بازی تمرینات ویژه‌ای انجام داده‌اند. سرمربی این تیم گفته که تیمش برای برد پرسپولیس برنامه‌های زیادی دارد. آنها عزمشان را جزم کرده‌اند تا پرسپولیس را ببرند و شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌ها باشند. اما پرسپولیس نمی‌خواهد به این راحتی‌ها از مسابقات کنار برود. سرمربی پرسپولیس از بازیکنانش خواسته تا تمرینات را به طور جدی و منظم انجام بدهند و هیچ حریفی را دست‌کم نگیرند.

تاریخ دوباره تکرار می‌شود؟

در دیگر بازی جام‌حذفی استقلال باید به شیراز برود و با مرصاد شیراز بازی کند. این بازی نسبت به بازی پرسپولیس، حساسیت زیادی دارد. چون استقلال ۱۵سال پیش مقابل این تیم توانست یک امتیاز بگیرد. مرصاد در سال‌های خیلی دور همیشه تیم خطرناکی برای استقلال بوده است. حالا بعد از گذشت این سال‌ها تاریخ دوباره تکرار شده و استقلال باید در شیراز به مصاف حریف دیرینه خود برود. این در حالی است که سرمربی مرصاد با بازیکنان بی‌نامش می‌خواهد کار بزرگی بکند و استقلال را در شیراز شکست دهد. اکبری سرمربی مرصاد می‌گوید: «بازیکنان مرصاد مطمئنا با تمرکز می‌توانند کار بزرگی انجام بدهند و استقلال را در این مرحله شکست دهند. هدف ما یک بازی زیبا است. ما با این کار می‌خواهیم نشان بدهیم که حریف آسانی برای تیم‌های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس نیستیم».اما در طرف مقابل استقلالی‌ها به برد در این بازی شک ندارند آنها معتقدند که مرصاد شیراز را به راحتی شکست می‌دهند و مشکلی ندارند. مرفاوی سرمربی استقلال می‌گوید: «مرصاد شیراز حریف خطرناکی است. این تیم با انگیزه، مقابل ما حاضر می‌شود و این موضوع کاملا طبیعی است. اگر بچه‌ها بی‌دقتی نکنند به راحتی از این مرحله صعود می‌کنیم».