متفاوت و بدون قلعه‌نویی!

اکبر خان‌محمدی - خبرچین استقلال شناسایی شد. این خبری بود که خبرگزاری فوتبال ایران یک روز قبل از بازی استقلال - صباباتری روی خروجی خود فرستاد. این خبر در شرایطی به بیرون درز کرد که مدتی بود استقلالی‌ها هر روز با یک مشکل جدید رو‌به‌رو می‌شدند. یک روز خبر انصراف وزارت رفاه از دادن هزینه‌های استقلال به گوش رسید، روز دیگر صمد مرفاوی قهر ‌کرد و تیم را تمرین نداد، فرزاد مجیدی هم یک روز با بائو و روز دیگر با کاظمی درگیر شد. حالا هم خبرچین استقلال مشخص شده تا مشکلات این تیم دو برابر شود. طبق شنیده‌ها این خبرچین یکی از هافبک‌های استقلال است که دو فصل پیش به این تیم آمده است.

آسیا در اولویت

استقلال در فصل جدید شروع خوبی داشته است. این تیم در سه بازی اول خود ۹امتیاز گرفته است. استقلال حتی در زمان قلعه‌نویی هم چنین شروعی نداشت. به هر حال این تیم با سه برد و یک بازی کمتر در صدر جدول قرار دارد. ابتدا آنها اگر به صبا ببازند احتمال دارد که صدر جدول را از دست بدهند. هر چند اعضای کادر فنی استقلال این روزها به بازی‌های آسیایی فکر می‌کنند. مسعود اقبالی می‌گوید: «هدف اصلی ما قهرمانی در آسیا است نه لیگ برتر. هر چند نمی‌خواهیم صدر جدول را به این راحتی از دست بدهیم. ما امروز بازی سختی داریم. صباباتری یکی از بهترین تیم سال‌های لیگ برتر است. ما با شناخت خوبی که از این تیم داریم می‌توانیم صبا را در آزادی شکست دهیم.»

ترکیبی متفاوت

استقلال در بازی امروز با ترکیبی متفاوت به زمین می‌رود. مرفاوی می‌خواهد این بار از طالب‌لو در دروازه استفاده کند. دروازه‌بان شماره یک استقلال بعد از چهار هفته نیمکت‌نشینی برای تیمش بازی می‌کند. هر چند تغییرات مرفاوی در سیستم استقلال به اینجا ختم نمی‌شود. نوازی نفر بعدی است که سرمربی استقلال روی او دست گذاشته. او می‌خواهد در غیاب گیلائوری از این هافبک استفاده کند. نوازی هم بعد از مدت‌ها سکونشینی قول داده که در این بازی گل بزند.

او می‌خواهد مقابل تیم فصل گذشته‌اش هرچه در توان دارد به رخ بکشد. منصوریان و فکری به رغم آمادگی بالایی که دارند باز هم نیمکت‌نشین هستند. مرفاوی نمی‌خواهد از آنها در بازی امروز استفاده کند. یک منبع آگاه در باشگاه استقلال می‌گوید: «فکری به خاطر انصاریان نیمکت‌نشین است. چون قلعه‌نویی تاکید کرده انصاریان در ترکیب امروز استقلال باشد. سرمربی تیم‌ملی گفته که مدافع تازه وارد استقلال به تیم‌ملی دعوت شده و در بازی با چین تایپه به زمین می‌رود. به همین خاطر نباید در استقلال نیمکت‌نشین باشد.»

حرف‌های سرمربی تیم‌ملی نشان می‌دهد هنوز در ترکیب استقلال دست دارد، اما مرفاوی گفته بود که امیرقلعه‌نویی کاری به سیستم و ترکیب تیم ندارد و حرف اول و آخر را او می‌زند.

اولین بازی بدون قلعه‌نویی

قلعه‌نویی در سه بازی گذشته استقلال همیشه در ورزشگاه‌ها بوده و بازی تیم سابقش را از نزدیک دیده. او حتی در بازی مقابل مس هم به کرمان رفته بود.

اما در این بازی جای او در ورزشگاه خالی می‌ماند. چون او به همراه تیم‌ملی دیشب به اردن رفت. حالا اگر استقلال این بازی را ببازد، شرایط برای مرفاوی سخت می‌شود. سرمربی استقلال در این بازی آزمایش سختی را پیش رو دارد. او به خاطر اینکه حرف‌هایش را ثابت کند و نشان دهد که در هفته‌های قبل به تنهایی تیم را هدایت می‌کرده باید این بازی را ببرد.

صبا هم امتیاز می‌خواهد

در نیمه دیگر زمین صباباتری شرایط مناسبی ندارد. این تیم با ۲ امتیاز در آخر جدول قرار دارد. البته خیلی از کار‌شناسان هم معتقدند که صباباتری برخلاف فصل گذشته مشکل گلزنی دارد و نمی‌تواند از فرصت‌های به دست آمده استفاده کند، اما بختیاری‌زاده، مدافع با تجربه این تیم که سابقه بازی در استقلال را دارد و می‌خواهد امروز دروازه تیم سابقش را باز کند، حرف دیگری می‌زند. او درباره بازی با استقلال می‌گوید: «در این بازی فقط به برد فکر می‌کنیم. استقلال در فصل گذشته بهتر از این فصل بازی می‌کرد. به نظر من استقلال در فصل جدید حریف خوبی نیست. ما فقط به برد فکر می‌کنیم و به مساوی هم راضی نیستیم. امیدوارم برخلاف بازی‌های قبلی از موقعیت‌های به دست آمده خوب استفاده کنیم و شکست فصل پیش را جبران کنیم.»

البته صباباتری در این بازی چند بازیکن کلیدی خود را ندارد. گل‌محمدی، یدا... اکبری و آدویج به خاطر مصدومیت نمی‌توانند در این بازی برای صبا بازی کنند.