دست‌هایی در کار است یا کارهایی در دست است

در حالی که تیم فوتبال پرسپولیس در مقطع بسیار حساسی قرار دارد وضعیت مدیریتی باشگاه به گونه‌ای است که حتی خود مسوولان سازمان تربیت بدنی هم به عنوان متولی این باشگاه دچار ابهام و سردرگمی شده‌اند. پرسپولیس کمتر از ۲۰ روز دیگر باید در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی مقابل سپاهان قرار بگیرد و این در حالی است که تمرکز این روزهای باشگاه اعم از مربی و بازیکن، به جای این که بر روی این بازی باشد بر وضعیت مبهم مدیریت باشگاه است.

پرسپولیس در رقابت‌های امسال لیگ برتر به زعم کارشناسان بهترین بازی‌ها را انجام داد، اما موفق به کسب عنوان قهرمانی نشد و تنها امید هواداران به قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی است، البته با توجه به وضعیت موجود به نظر نمی‌رسد پرسپولیس آرامش کافی برای موفقیت در این جام را داشته باشد و کش و قوس در سطح مدیران این تیم، جز بی ثباتی و تزلزل برای این تیم به ارمغان نیاورده است.

محمدحسن انصاری‌فرد چندی قبل از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس کنار کشید و گفت خواست سازمان چنین بوده که سمت مدیرعاملی را رها کند اما میل جامعه ورزش به حضور او در سمت خود باعث شد تا سازمان و در واقع هیات‌مدیره پرسپولیس، رای خود را تلطیف کند. البته باید دید این کار در راستای فرونشاندن اعتراض جامعه ورزش به این برکناری پشت پرده بوده و یا اعضای هیات‌مدیره واقعا به این نتیجه رسیده‌اند که انصاری‌فرد بهترین گزینه حال حاضر مدیرعاملی این باشگاه است.

حبیب کاشانی یکی از اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس دوشنبه شب در گفت‌وگو با برنامه ۹۰ گفت چه بسا حضور بیست، سی روزه انصاری‌فرد در پرسپولیس با قهرمانی این تیم در رقابت‌های جام حذفی همراه شود و طبعا این موضوع بتواند حکم به ادامه حضور او در سمت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس بدهد. البته کاشانی همچنان بر مواضع هیات‌مدیره تاکید کرد که خرد جمعی در این امر حرف اول را می‌زند و همان‌گونه که برکنار نشدن حال حاضر انصاری‌فرد به خواست اعضای هیات‌مدیره بوده برکناری او به خواست هیات‌مدیره نیز امری غیرطبیعی نیست.

محمدحسن انصاری‌فرد، مصطفی دنیزلی و کادر حال حاضر این تیم با توجه به شرایط این فصل پرسپولیس عملکرد قابل دفاعی داشته‌اند و کسی نمی‌تواند آنها را به کم کاری متهم کند. البته نقایصی هم بوده و چه بهتر می‌بود هیات‌مدیره به این جمع‌بندی می‌رسید که این ضعف‌ها را برطرف کند. برکناری انصاری‌فرد چه بسا منجر به حذف دنیزلی شود و طبیعتا این سوال پیش می‌آید که پرسپولیس که تازه روی دور افتاده، دوباره قرار است دست چه کسی سپرده شود و آیا به صلاح فوتبال و ورزش ما است که یکی از پرطرفدارترین و پرافتخارترین تیمهای مملکت به سان یک موش آزمایشگاهی شود؟

اکنون این سوال به ذهن متبادر می‌شود که آیا دست‌هایی در کار است که پرسپولیس موفق نباشد و یا کارهایی در دست است تا این تیم به سرمنزل مقصود برسد.