شاگردان بگوویچ در اندیشه امتیاز طلایی

تیم فوتبال امید کشورمان امروز در شرایطی به مصاف استرالیا خواهد رفت که شکست در این دیدار انتظار جامعه فوتبال ایران برای حضور در المپیک را ۳۶ساله خواهد کرد و تنها پیروزی می‌تواند تیم ایران را به حضور در مرحله بعد امیدوار کند. هفته پنجم از دور مقدماتی مسابقات فوتبال انتخابی المپیک پکن در شرایطی امروز پیگیری می‌شود که تیم کشورمان در اندیشه کسب امتیاز به دیدار استرالیا خواهد رفت.

پیروزی یا تساوی شاگردان بگوویچ در خاک استرالیا آنها را به راهیابی به دور دوم مسابقات انتخابی المپیک پکن نزدیک می‌کند و تنها یک پیروزی در بازی آخر کافی است تا امیدهای ایران حضور درجمع ۱۲ تیم برتر آسیا را تجربه کرده و شانس خود را در میدانی به مراتب دشوارتر برای حضور در المپیک بیازمایند.

تیم امید ایران امروز در حالی به دیدار استرالیا می‌‌رود که مهرداد اولادی را به علت آسیب‌دیدگی به همراه ندارد اما سایر بازیکنان با سلامت کامل در اختیار کادر فنی هستند. این تیم برای پایان دادن به انتظار ۳۲ساله فوتبال ایران باید با امتیاز آدلاید را ترک کند. اگر ملی‌پوشان کشورمان بتواند سه امتیاز را از آن خود کنند دست به‌کار بزرگی زده‌اند. هر چند که یک امتیاز هم در روز آخر کاملا طلایی خواهد بود و می‌تواند حکم به صعود تیم ایران به مرحله بعد بدهد.

این بازی ساعت ۱۳ به وقت ایران برگزار می‌شود.

* برنامه دیدارهای هفته پنجم از دور مقدماتی مسابقات فوتبال انتخابی المپیک پکن

چهارشنبه - ۲۶/۲/۸۶

گروه ۱

پاکستان - بحرین

کویت - قطر

جدول رده بندی : ۱- کویت ۱۰ امتیاز، ۲- قطر ۷ امتیاز، ۳- بحرین ۶ امتیاز، ۴- پاکستان بدون امتیاز

گروه ۲

هنگ کنگ - ژاپن

مالزی - سوریه

جدول رده‌بندی : ۱- ژاپن ۱۲ امتیاز، ۲- سوریه ۶ امتیاز، ۳- مالزی ۳ امتیاز، ۴- هنگ کنگ ۳ امتیاز

گروه ۳

اندونزی - عمان

لبنان - ویتنام

جدول رده بندی : ۱- ویتنام ۹ امتیاز، ۲- لبنان ۹ امتیاز، ۳- عمان ۶ امتیاز، ۴- اندونزی بدون امتیاز

گروه ۴

استرالیا - ایران

عربستان - اردن

جدول رده بندی : ۱- عربستان ۹ امتیاز، ۲- ایران ۵ امتیاز- تفاضل گل ۲+‌، ۳- استرالیا ۵ امتیاز- تفاضل گل ۱+‌، ۴- اردن ۲ امتیاز

گروه ۵

کره شمالی - تایلند

هند - عراق

جدول رده‌بندی: ۱- کره شمالی ۱۰ امتیاز، ۲- عراق ۸ امتیاز، ۳- تایلند ۴ امتیاز، ۴- هند بدون امتیاز

گروه ۶

امارات - ازبکستان

یمن - کره‌جنوبی

جدول رده‌بندی: ۱- کره‌جنوبی ۱۲ امتیاز، ۲- امارات ۶ امتیاز- تفاضل گل صفر، ۲- ازبکستان ۶ امتیاز- تفاضل گل ۱-‌، ۴- یمن بدون امتیاز