سپاهان موفق‌ترین و پرسپولیس ناموفق‌ترین تیم ایرانی

رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی‌های ارزشمند تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن، توقف استقلال و شکست پرسپولیس آغاز شد. هفته نخست نهمین دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با برگزاری ۱۶ دیدار به پایان رسید که طی آن تیم‌های ایرانی دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست را تجربه کردند. استقلال نخستین نماینده ایران در این جام در حالی که تا دقیقه ۸۷ از میزبانش السد قطر پیش بود روی یک اشتباه پیروزی را با تساوی عوض کرد. سپاهان اما با پیروزی برابر الهلال در ریاض بهترین نتیجه تیم‌های ایرانی در این جام را کسب کرد. ذوب‌آهن هم در اصفهان شکست را با پیروزی دو بر یک مقابل الامارات عوض کرد، ولی پرسپولیس در یک بازی ناامید کننده با نتیجه ۳ بر یک مغلوب میزبانش الاتحاد عربستان شد.

در هفته نخست نمایندگان کشورهای کره‌جنوبی، ژاپن و چین هم مانند تیم‌های ایرانی ۲ پیروزی، یک تساوی و یک شکست را کسب کردند. تیم‌های عربستانی یک پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست را به دست آوردند، تیم‌های اماراتی با ۲ تساوی و ۲ شکست به کارشان پایان دادند و نمایندگان قطر سه تساوی را کسب کردند.

نمایندگان فوتبال ازبکستان دو تساوی، تیم‌های استرالیایی یک شکست و یک تساوی و آرما مالانگ تنها نماینده کشور اندونزی با یک باخت هفته نخست را سپری کردند.